וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו במדריד שמחים עבור אמבפה "החייזר": "הוא כל כך טוב!"

כוכב פ.ס.ז' כבש שער ניצחון דרמטי ב-0:1 על הקבוצה אליה הוא מיועד לעבור: "הבטחתי שאתן הכול והוכחתי את זה במעשים". גם אחרי שקרץ לבלאנקוס פעם נוספת עם ריאיון בספרדית, אל חלאיפי והשחקנים מתמוגגים: "השחקן הטוב בעולם". וגם: ה"שיא" המביך של מסי

המתח בין פריז סן ז'רמן לריאל מדריד בכל השנה האחרונה נע סביב קיליאן אמבפה, שמסרב לחתום על חוזה חדש בצרפת ומעוניין לעבור למוליכת הליגה הספרדית שחושקת בו. הערב (שלישי) החלוץ הנהדר הבטיח שהוא יהיה הסיפור גם במשחק הגומלין בסנטיאגו ברנבאו, אחרי שהעניק לפ.ס.ז' 0:1 דרמטי בדקה ה-94 בשמינית גמר ליגת האלופות.

קיליאן אמבפה, חלוץ פריז סן ז'רמן. Alain JOCARD, GettyImages
מלך הפארק. קיליאן אמבפה/GettyImages, Alain JOCARD

המספרים

* ליאו מסי רשם משחק שמיני בו הוא לא כובש או מבשל מול ריאל מדריד.

* מסי גם השתווה לתיירי הנרי כמלך החמצות הפנדלים של ליגת האלופות, כשזו הייתה הפעם החמישית שלו.

* קיליאן אמבפה כבש 13 שערים ב-13 משחקיו האחרונים בליגת האלופות.

* אמבפה היה מעורב לפחות בשער אחד בכל שבעת משחקיו האחרונים בליגת האלופות (חמישה שערים וארבעה בישולים) ובכך השווה שיא של שחקן צרפתי מאז החלה מדידת הנתונים.

* ריאל מדריד בעטה לשער רק שלוש פעמים במהלך המשחק - הכי מעט שלה בליגת האלופות מאז 2003/04. לפ.ס.ז' היו 21 איומים וזה הפער הכי גדול במשחקיה של ריאל במפעל.

ליאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן. רויטרס
שיא לא מחמיא. ליאונל מסי/רויטרס

התגובות

בסיום התייחס אמבפה לדיווחים על מעבר אפשרי שלו לריאל מדריד בקיץ והבהיר שוב: "אתם שואלים יותר מדי שאלות, אני שחקן פ.ס.ז'. הבטחתי שאתן הכול והייתי צריך להוכיח את זה במעשים. הראיתי פעם אחת כאן ואצטרך לעשות את זה פעם שנייה בברנבאו. רציתי להתרכז רק בכדורגל ובעזרה לקבוצה. כולם יודעים מעט בנוגע אליי ומדברים על שום דבר".

על הניצחון אמר: "אני שמח, זה היה משחק טוב שלנו. השגנו יתרון לקראת הגומלין וזה חשוב. ניימאר נתן לי כדור טוב, נכנסתי מהר לרחבה וזה המקום של חלוץ. ידעתי מה אני רוצה לעשות ובעטתי בין הרגליים של השוער. קבוצה כמו ריאל מעולם לא מוותרת. בגומלין הם ישחקו אחרת ואנחנו נצטרך להיערך לכך עד 9 במרץ".

אמבפה המשיך לקרוץ לריאל גם אחרי שניצח אותה במו רגליו, ובסיום התראיין גם לטלוויזיה המדרידאית כשהוא מציג ספרדית מפתיעה. "עדיין לא קיבלתי החלטה בנוגע לעתיד שלי. כרגע אני משחק בפריז סן ז'רמן, אחד המועדונים הגדולים בעולם. האם המשחק הזה ישפיע על העתיד שלי? לא, כי עוד לא קיבלתי החלטה", טען. "אני מנסה לתת את הכי טוב שלי עד סוף העונה, ואחר כך נראה מה יקרה".

אמבפה הוסיף ואמר ש"לא קשה לי בכלל להתעלם מהשמועות ולהתרכז במשחקים. אני שחקן כדורגל בסופו של דבר. אנחנו שואלים יותר מדי שאלות. מדובר בשני מועדוני ענק, אבל אני שחקן של פ.ס.ז'".

דנילו פריירה פרגן: "אמבפה לא שחקן כמו כל אחד אחר, בשבילי הוא הטוב מכולם. יש לנו שחקנים גדולים כאן, כמו מסי וחכימי שהם מאוד התקפיים ואני צריך לחפות עליהם מדי פעם. זה היה משחק גדול של קבוצה גדולה ותמיד טוב להשיג ניצחון בבית".

ככה תיירי הנרי הגיב לשער

ג'יג'י דונארומה שפתח בין הקורות בפ.ס.ז', הילל את אמבפה בסיום: "מאמה מיה, הוא חייזר! הוא פשוט מדהים, חברים. עם קיליאן אתה מקבל שואו תמידי, על כר הדשא ומחוצה לו. הוא יחליט אם הוא רוצה להמשיך בפ.ס.ז' או לעזוב, זה תלוי בו, אבל בינתיים אנחנו נהנים ממנו מדי יום".

גם נשיא פ.ס.ז' נאסר אל חלאיפי התמוגג מאמבפה, התגאה בכך ש"ששלטנו כל המשחק וגילינו עליונות ברורה, זה היה משחק מושלם", ואמר: "קיליאן הוא מקצוען שיכול לתת דוגמה לכל שחקן. הוא חושב רק איך ינצח במשחקים האלה, הוא גאה לשחק בפ.ס.ז'".

אל חלאיפי גם הודה שעל רקע הניסיונות של ריאל להחתים את אמבפה, "אין בין שני המועדונים כמעט שום קשר. אני לא מתכוון להסתיר את זה או לשקר בנושא. יש מתיחות, אבל אני לא רוצה לחזור למה שקרה בעבר".

טיבו קורטואה שוער ריאל מדריד. רויטרס
הצלת הפנדל לא הספיקה. טיבו קורטואה/רויטרס

בצד השני, השוער טיבו קורטואה התאכזב שהצלת הפנדל שלו לא הספיקה: "מסי כבר החמיץ פעם אחת מולי, אבל הוא בעט לקורה. מצד שני, הוא גם לא כבש מולי יותר מדי. יש להם הרבה שחקנים גדולים וצריך להיות מוכן בכל רגע. היה לי משחק מצוין ורציתי שהוא יספיק לתיקו, אבל ספגנו שער שטותי אחרי איבוד כדור ומצב של שלושה מול אחד. קיליאן היה מול שני שחקנים והצליח לבעוט לי מתחת לגוף. לא רצינו לשחק כל כך לאט, אבל פ.ס.ז' לחצה גבוה מאוד והיה קשה למצוא שטחים פנויים. בבית נצטרך להיות הרבה יותר טובים".

המאמן קרלו אנצ'לוטי הודה: "אמבפה חזק מאוד, הוא הכריע את המשחק. האם השחקנים הכי טובים מגיעים בסוף למדריד? אני לא יודע, אני לא רוצה לדבר על זה. היו לנו בעיות עם הכדור היום, לא הגענו למספיק מצבים מקדימה. בהגנה דווקא היינו בסדר. עכשיו נחזור הביתה, נשחק בצורה אחרת ואני מאמין שנוכל לעשות את זה".

בתקשורת הספרדית הגיבו בהתאם לסיטואציה: במקום לבקר את ריאל כפי שנהוג לעשות אחרי הפסדים, העיתונים במדריד התמקדו בעיקר באמבפה, כשמבחינתם המעבר שלו לספרד מובן מאליו. השערים של "מארקה" ו"אס" הוקדשו לאמבפה, באחד מהם נכתב: "כמה טוב הוא!", ובשני כמעט חגגו את ה"פצצה" שלו בשער שכבש. בצרפת ציינו ש"התקשורת במדריד מעולם לא הראתה התלהבות והשמחה שכזו בשביל שחקן יריב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully