וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ': "לא אתחסן גם במחיר של ויתור על תארים"

הסרבי העניק ריאיון ל-BBC בו התעקש: "מעולם לא התנגדתי לחיסונים", אך הצהיר: "העקרונות שלי לגבי חופש הבחירה של כל אחד על גופו חשובים יותר מכל תואר""

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

כחודש אחרי פרשת גירושו מאוסטרליה, נובאק דג'וקוביץ' העניק היום (שלישי) ריאיון נרחב ל-BBC בו דיבר על מצבו יוצא הדופן. בין היתר הצהיר הטניסאי הסרבי שהוא מעולם לא היה מתנגד חיסונים ואף התחסן בחיסונים שונים כילד לפני פריצת הקורונה לחיינו, אך הבהיר שהתנגדותו העקרונית להכריח אנשים להתחסן תמשיך למנוע ממנו להתחסן בעצמו, גם במחיר של ויתור על המשך זכייה בתארי גרנד סלאם: "העקרונות שלי לגבי חופש הבחירה של כל אחד על גופו חשובים יותר מכל תואר".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
הסוף מבחינתו? נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

"מעולם לא התנגדתי לחיסונים", הוא מסביר, "אבל מאז ומתמיד תמכתי בחופש לבחור מה להכניס לגוף שלנו. כמובן שאני מקווה להמשיך לשחק עוד הרבה שנים ועדיין מקווה שלא תהיה חובת התחסנות לטניסאים בעתיד, אבל אעמוד מאחורי ההחלטה שלי. הערכים שלי וההחלטות שאני מקבל בנוגע לגוף שלי, יותר חשובות מכל תואר. אני מנסה להיות קשוב לגוף שלי עד כמה שניתן".

כזכור, רפאל נדאל ניצל את זריקתו של דג'וקוביץ' מאליפות אוסטרליה כדי לזכות בתואר ולהפוך לשיאן הגרנד סלאמים בכל הזמנים עם 21 תארים - אחד יותר מדג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר. אבל נולה טוען שזה לא מטריד אותו, וגם מסביר שההחלטה לא להתחסן נבעה בין היתר מחששות שהחיסון ייאלץ אותו לשנות את הרגלי האימונים והתזונה שלו.

עוד בוואלה!

נובאק דג'וקוביץ' יתבע מאוסטרליה 6 מיליון דולר בשל "יחס מפלה ומשפיל"

לכתבה המלאה
זוכי הגרנד סלאמים בכל הזמנים. דורון שיינר, אתר רשמי
דג'וקוביץ' טוען: המרדף אחר השיא לא ישפיע על ההחלטות שלי/אתר רשמי, דורון שיינר

יחד עם זאת, דג'וקוביץ' הבהיר שהוא לא פוסל את האפשרות שיתחסן בעתיד - אבל לא מתכוון לעשות זאת בשל לחצים חיצוניים. "אני שומר על ראש פתוח. בכל העולם מחפשים פיתרון קולקטיבי לקורונה, ואני קשוב לרחשים והתפתחויות בנושא. לא הבעתי התנגדות עקרונית לחיסונים. מבחינה גלובלית, העולם כולו עושה מאמצים כדי להעלים את הוירוס, ואני מקווה מאוד שזה יקרה בקרוב".

דג'וקוביץ' שהחלים מקורונה, התייחס בין היתר גם לסימני השאלה בנוגע למידע שמסר לרשויות באוסטרליה על התאריכים בהם עבר בדיקות, אמיתותה של הבדיקה החיובית, וכן לביקורות על התנהלותו בימים שקדמו להמראתו למלבורן, לאחר שהתרועע עם אנשים וקיים ריאיונות אחרי שידע שנדבק.

"אני מבין את הביקורות, ומבין שיש אנשים עם כל מיני תיאוריות לגביי", אמר. "לצערי, חליתי בקורונה, כך שאני לא בן מזל. מיליוני אנשים ברחבי העולם עדיין מתמודדים עם המחלה. אני לוקח את העניין ברצינות גמורה ולא אוהב את זה שאנשים רומזים כל מיני דברים. כמובן שלא יזמתי שום דבר כדי לקבל בדיקת קורונה חיובית ולהמריא לאוסטרליה. הפרטים השגויים שמסרתי בנחיתה במלבורן? לא היה בזה שום דבר מכוון, זה נבע מבלבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully