וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההזנקה במרתון תל אביב תוקדם בחצי שעה בגלל הגשם

23.2.2022 / 12:06

אירוע הספורט המוביל של עיריית תל אביב-יפו יהיה אירוע הספורט הגדול הראשון במסגרתו תושק תכנית קיימות ושמירה על הסביבה שמתכתבת עם ערכי העיר ושתיושם בכל אירועי הספורט הגדולים בעיר. Poalim Wonder יעניק חסות למתחם ה-VIP

מרתון סמסונג תל-אביב 2022, אירוע הספורט הוותיק שחוזר במתכונת מלאה בלב העיר תל אביב-יפו ויתקיים ביום שישי 25.2, יהיה אירוע הספורט הירוק בישראל. המרתון, ביוזמת עיריית תל אביב-יפו, יהיה אירוע הספורט הגדול הראשון בו תושק תכנית קיימות ושמירה על הסביבה, המתכתבת עם ערכי העיר. תכנית זו תיושם בהמשך בכל אירועי הספורט הגדולים בעיר.

במסגרת המרתון, יינקטו מספר צעדים מרכזיים במטרה לעודד שמירה על הסביבה. מרכיבי התכנית כוללים יעד מיידי של הפחתת השימוש בבקבוקי מים מפלסטיק בשיעור של 75%. בין היתר, לא יחולקו בקבוקים במהלך הריצה והמים יוגשו לרצים לאורך המסלול בכוסות מתמחזרות שיאספו מיד לאחר השימוש למיכלי מחזור מסודרים. בתום המרתון יועברו הכוסות המשומשות למפעל לטובת הפיכתן לקומפוסט לצרכים חקלאיים. בפרויקט איסוף ומיחזור הכוסות ישתתפו מאות נערות ונערים מרחבי העיר תל אביב-יפו. עוד במסגרת תכנית הקיימות העירונית שתושק במרתון סמסונג תל-אביב, ערכת המרתון המפורסמת תחולק השנה בתיק שעשוי מבד ממוחזר. היא לא תכיל חוברת מודפסת, ומי שרוצה לקרוא יוכל להוריד קובץ דיגיטלי. בנוסף, מי שרוצה לוותר על חולצת המרתון, יוכל לעשות זאת ולתרום את עלותה לפרויקט קיימות תל-אביבי.

כמו כן, המרתון בחסות חברת התעופה האמריקאית Delta, יקיימו את פרויקט "תעבירו את זה הלאה" במסגרתו יוכלו משתתפי האירוע להביא עמם בגדי ספורט שאינם בשימוש. הבגדים יעברו כביסה וקיפול ויועברו לעמותות לטובת חלוקתם. עוד במסגרת התכנית, אמצעי הפרסום השונים שיתלו במסגרת האירוע ימוחזרו לאחר סיומו, תתוגבר כמות פחי המחזור בשטח האירוע ומונה ממונה קיימות מיוחד לאירוע. וכמובן- מרתון סמסונג תל-אביב מעודד הגעה לאירוע באמצעים אלטרנטיביים כמו אופניים וקורקינט. רכבת ישראל תתגבר את תנועת הרכבות לתחנת "תל-אביב האוניברסיטה" הסמוכה לאזור הזינוק והסיום.

לוח הזמנים המעודכן של המרתון:

04:45 פתיחת שערי האירוע
05:45 חצי מרתון אופני יד + חצי מרתון מקצה 1
06:00 חצי מרתון מקצה 2
06:30 מרתון
07:45 מקצה נט"ל, 1.5 ק"מ
08:15 10 ק"מ, מקצה 1
08:30 10 ק"מ, מקצה 2
08:45 10 ק"מ, מקצה 3
09:00 10 ק"מ, מקצה 4
09:20 5 ק"מ, מקצה 1
09:35 5 ק"מ, מקצה 2

מסיבת עיתונאים מרתון סמסונג תל אביב. רונן טופלברג, כפיים אקטיב,
ראש העיר מוכן למרתון סמסונג/רונן טופלברג, כפיים אקטיב

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "יריית הזינוק של המרתון תישמע בעוד 12 יום, ואנחנו נרגשים שוב לצאת לדרך. שנתיים אחרי פרוץ משבר הקורונה, המרתון חוזר לעצמו- ובגדול, כאשר השנה אנחנו שמים דגש בשני היבטים; המרתון שלנו, אירוע הספורט הבין- לאומי הגדול בישראל, קיבל תו תקן מאיגוד האתלטיקה העולמי IAAF והוא המרתון היחיד בישראל העומד בקריטריונים שלו. הכרה זו חיונית כדי למשוך בשנים הקרובות יותר רצים מקצוענים. הנושא השני הוא המאמץ שלנו לשמור על איכות הסביבה. היום אנו משיקים את תכנית הקיימות של המרתון, במסגרתה בין היתר כמעט ולא נשתמש בבקבוקי פלסטיק ובכך נקדם את העיר גם בהיבטי קיימות וסביבה".

ראובן לדיאנסקי סגן ראש עיריית תל אביב-יפו הממונה על תחום איכות הסביבה וקיימות: "בחודשים האחרונים קיימתי ישיבות מקצועיות עם רשות הספורט והרשות לאיכות הסביבה וקיימות בעיריית תל אביב במטרה להוביל סדר יום סביבתי באירוע הספורט הגדול ביותר שהיה בעבר עמוס בבקבוקי פלסטיק מזהמים. אני שמח שהשנה לא יהיו בקבוקי פלסטיק אלא יוגשו לרצים/ות כוסות מים מחומר ממחוזר שלאחר השימוש ישונעו למפעל קומפוסט למחזור. בנוסף לא יונפקו חוברות מרתון והכל יהיה דיגיטלי והבאנרים ושלטי הפרסום ברחבי העיר יועברו בסיום האירוע למחזור. האתגר שלי ושל כולנו יהיה בהמשך להוציא לגמרי את החד פעמי משימוש ולהוביל למרתון ולאירועים יותר ויותר ירוקים ומקיימים במרחב הציבורי".

מנהל רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו, אופיר וגמן: "אני נרגש לקראת חזרתו של מרתון סמסונג תל אביב במתכונתו הרגילה והמוכרת. העיר תל אביב -יפו חיה ונושמת ספורט בכל ימות השנה. בעיר פועלות אגודות הספורט מהמובילות בארץ ובה מתקני ספורט רבים וייחודיים. העיר מארחת את אירועי הספורט הגדולים והמובילים והשנה נארח את גראנד סלאם בג'ודו, אליפות אירופה לנוער בכדוריד, אליפות העולם לנוער באופני מסלול וכמובן מרתון סמסונג תל אביב 2022. נתראה על קו הזינוק".

סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל, רונן סלם: "סמסונג גאה להיות שותפה באירוע הספורט הגדול במדינה זו השנה התשיעית ברציפות, מרתון סמסונג-תל אביב המהווה ביטוי לחזון של סמסונג 'DO WHAT YOU CAN'T' המעודד לעשות את הבלתי אפשרי ולפרוץ גבולות כל פעם מחדש. סמסונג בכל העולם מעודדת אורח חיים בריא ובר קיימא ושמה לה כמטרה מרכזית לעודד קיימות ושמירה על כדור הארץ: עיצוב המוצרים שלנו מתחשב בהשפעה הסביבתית החיובית שלהם והחיבור לאג'נדה הירוקה של המרתון השנה הינו טבעי ומתבקש".

יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד: "מרתון זה פרויקט אדיר ונפלא. כתל אביבית מלידה זה חלק בלתי נפרד מהעיר הזו. ברמת החוויה האישית, רציתי עם קבוצה בעבר כדי לחזק אדם שנלחם במחלת ה-ALS וזו זכורה לי כחוויה מאד טובה ומעצימה. מרתון הוא אירוע אולימפי. זה הפך לאחד מהאירועים המרכזיים בתחום מאז חידוש המשחקים האולימפיים ב-1896. יש לנו אפילו מספר רצים בישראל שיורדים מ-2.10. טבעי שהמרתון הזה יהיה המרתון הישראלי הראשון לפעול תחת תו התקן הבינ"ל שיאפשר למשתתפים לקבל רישום והכרה רשמיים בשיאים שלהם. החוויה האדירה הזו הופכת ספורט לתרבות".

ההרשמה למרתון עבור כל הרצים, חובבים ומקצועיים, נמצאת כעת בעיצומה ותהיה זמינה למקצים השונים עד לתאריך 19 בפברואר 2022 בחצות.

עובדי בנק הפועלים ירוצו במרתון

תוכנית ההטבות Poalim Wonder תעניק חסות למתחם ה-VIP שמשקיף על קו הסיום במרתון. מתחם ה-VIP של פועלים וונדר יעוצב כולו בשפה המיתוגית של Wonder ויאובזר בפינות ישיבה, עמדות קפה, עמדות אוכל, מתחם מסאז'ים , די ג'יי ועוד. לקוחות בנק הפועלים שהצטרפו לתוכנית ההטבות Poalim Wonder ייהנו מהטבה בלעדית של כרטיס כניסה למתחם ה-VIP במרתון סמסונג תל אביב בעלות של 29 שקל בלבד (במקום 120 שקל). כמו כן, במרתון תיקח חלק קבוצה של מעל 200 מעובדי בנק הפועלים שתיקרא poalim wonder team ותשתתף במקצה ה-10 ק"מ שיוזנק ב-9:15 בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully