וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן: ליאור רפאלוב וליאל עבדה להרכב הנבחרת

13.2.2022 / 17:00

בדיוק לפני 20 שנה גברה גרמניה 1:7 על ישראל, ובחודש הבא הן תיפגשנה בהופנהיים. דני דבורין קורא למרקו בלבול לכלול את הלגיונרים המצליחים בהרכב

ליאור רפאלוב כובש נגד זולטה וארחם/ספורט1

בעקבות החלטת ההתאחדות לכדורגל, יהיה זה מרקו בלבול שיאמן את נבחרת ישראל בשני משחקיה הקרובים מול נבחרות גרמניה ורומניה, שיערכו ב-26 וב-29 בחודש הבא.

את המשחק שיהיה בגרמניה אני מגדיר כניסיון לטפס אל פסגת האוורסט. עדיין ניצבת מול עיני המפלה המכאיבה 7:1 שספגה ישראל כאשר השתיים ניפגשו בקייזרסלאוטרן. זה קרה ב- 13 בפברואר 2002, היום לפני 20 שנה. הנבחרת, אז בהדרכתו של ריצ'רד נילסן, הובילה במפתיע, בתום המחצית הראשונה, בתוצאה 0:1 משער שהבקיע עידן טל, אבל במחצית השנייה התהפך הגלגל בצורה קיצונית, וגרמניה הגיבה בשבעה שערים. גם עכשיו פערי הכוחות נשארו בעינם, ובטבילת האש שלו, ברור שמרקו מודע ליכולתה של הנבחרת הגרמנית, שתארח אותנו הפעם באיצטדיונה של הופנהיים.

נבחרת ישראל במשחק ההפסד 7:1 מול נבחרת גרמניה בפברואר 2000. Christof Koepsel, GettyImages
לפני 20 שנה זה הסתיים בשביעייה ב-45 דקות. נבחרת ישראל בגרמניה/GettyImages, Christof Koepsel

על מרקו בלבול לכלול בהרכב הנבחרת את ליאל עבדה, כדורגלנה של קבוצת סלטיק גלזגו. עבדה, הקיצוני נמוך הקומה, מצוי בכושר נפלא, והעיתונות סקוטית לא חוסכת מחמאות בהתייחסה לישראלי הנמרץ. עבדה חייב להיות לא רק בסגל. הוא בשל להרכב הפותח של הנבחרת. מהירותו, זריזותו וכושר ההבקעה המעולה שלו, הם ללא צל של ספק כרטיס כניסה להרכב.

כדורגלן אחר, שלא זומן לנבחרת בקמפיין האחרון שלה, ליאור רפאלוב, ראוי לקבל את חולצת ההרכב בזכות יכולתו הגבוהה בליגה הבלגית. הוא השחקן החשוב ביותר בקבוצת אנדרלכט, ומכוכבי הליגה, ואין שום סיבה שתמנע את שובו לנבחרת הלאומית. מדובר בכדורגלן אירופי לכל דבר ומכאן שתרומתו עשויה להיות משמעותית. אמנם ליאור אינו מהצעירים, יליד 1986, עוד מעט יחגוג 36, אבל אם בן גילו, רפאל נדאל, הצליח לכבוש את אליפות הטניס של אוסטרליה (כולל יותר מ-5 שעות במשחק הגמר המתיש מול דניל מדבדב) ולהוכיח שעדיין כוחו במותניו, רפאלוב עושה זאת כל שבוע במדיה של אנדרלכט. היום אין הפתעה בכך ספורטאים שעברו את גיל 30, ממשיכים להיות שחקני מפתח בענפי ספורט רבים.

רפאלוב יודע להבקיע ואף לספק מסירות עומק חכמות המייצרות עמדות הבקעה גם לאחרים. אולי תופתעו, אבל מעבר לכדורגל הטכני המצוי ברגליו, אפילו כושרו הגופני מעולה, ואני קובע זאת כמי ששידר העונה לא פעם את משחקיו בטלויזיה. רפאלוב נע על פני שטחים, כולל ירידה להגנה, ולפיכך דעתי המקצועית היא שמקומו בהרכב. רפאלוב קופח קשות על ידי וילי רוטנשטיינר בקמפיין האחרון, ועדיין יש לדעת שתמהיל של וותיקים וצעירים בונה נוסחה מתבקשת בכל נבחרת, בוודאי של ישראל. אני תמיד בעד צעירים, אך גם הם זקוקים לידם לכמה שחקנים מנוסים.

עוד בוואלה!

וילי רוטנשטיינר סיים את דרכו כמאמן נבחרת ישראל

לכתבה המלאה
ליאור רפאלוב שחקן אנדרלכט. BSR Agency, GettyImages
אין שום סיבה שצריכה למנוע את מקומו בהרכב הנבחרת. רפאלוב/GettyImages, BSR Agency

אולי הנוסחה לא תספיק מול נבחרת כגרמניה, מפני שגרמניה טובה דייה על מנת לנצח כל אחת. מי שזכתה בגביע העולם ארבע פעמים, ב-1954, ב-1974, ב-1990, וב-2014, תגיע השנה לטורניר הגמר בקאטר כאחת המועמדות הבכירות ביותר להניף שוב את גביע העולם הנחשק. לכן, במשחק הרעים מול ישראל, ישתדלו כל שחקני גרמניה להראות מה הם יודעים ולהיות במיטבם. לנו לא נותר אלא לקוות שהמפלה 7:1 שהנחילה גרמניה לישראל, לפני 20 שנה, לא תחזור על עצמה.

מכל מקום, שלושה ימים אחר כך תארח ישראל את רומניה, וזה כבר אמור להיות סיפור אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully