וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר סיים את דרכו כמאמן נבחרת ישראל

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 15:07

האוסטרי עוזב אחרי פגישה עם אורן חסון, מרקו בלבול יעמוד על הקווים נגד גרמניה ורומניה במרץ. רוטשנטיינר: "אני מאוכזב מכך שהחוזה לא הוארך, הגענו לבשלות שתניב פירות בזמן הקרוב". זהבי: "היה תענוג לעבוד איתך"

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון נפגש היום (שני) עם מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר, והשניים סיכמו על פרידה. רוטנשטיינר סיים אתמול את קורס הפרו ובהתאם לחוזהו יקבל את מלוא שכרו עד לחודש מאי 2022.

מרקו בלבול ששימש כעוזרו של רוטנשטיינר, יעמוד על הקווים בשני משחקי הידידות של הנבחרת נגד גרמניה (חוץ) ורומניה (בית) בסוף מרץ. היו"ר חסון הסביר: "מרקו הסכים להוביל את נבחרת ישראל בשני משחקי הידידות הקרובים בחודש מרץ. בזמן הקרוב נפעל לאיתור מאמן קבוע לנבחרת הבוגרת לפתיחת ליגת האומות בחודש יוני ולקמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2024 ומרקו בהחלט מועמד ראוי. יחד עם חברי ועדת האיתור נביא את המלצתנו לאישור הנהלת ההתאחדות לכדורגל".

מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר. ברני ארדוב
הוביל את ישראל לכמה ניצחונות גדולים, אבל גם לכמה אכזבות. רוטנשטיינר/ברני ארדוב

רוטנשטיינר התחיל לעבוד בהתאחדות לכדורגל של ישראל ב-2018, תחילה בתפקיד של מנהל טכני, כשאחת הפעולות המרכזיות שלו הייתה מינויו של אנדי הרצוג למאמן הנבחרת. ביוני 2020, בעיצומו של משבר הקורונה העולמי ובימים בהם שרר חוסר ודאות גדול, הוא מונה למאמן במקום הרצוג שעזב.

רוטנשטיינר עמד על הקווים של נבחרת ישראל ב-19 משחקים, תחילה בליגת האומות ובהמשך במוקדמות מונדיאל 2022. לצד ניצחונות מרשימים כמו 2:5 על אוסטריה ו-0:1 על סקוטלנד בבית, ו-2:3 על סלובקיה בחוץ, נרשמו גם כמה תוצאות מאכזבות.

רוטנשטיינר אמר היום: "היתה לי תקופה נפלאה בישראל ונהניתי כמעט מכל יום, למעט תקופת הלחימה. פגשתי אנשים חמים והעבודה שלי כאן תרמה לי ברמה האישית והמקצועית. אני גאה בעשייה שלי כמנהל טכני, כמאמן הנבחרת, בהקמת האקדמיה, בקורס הפרו, בפיתוח המאמנים ובהתקדמות הנבחרת. המטרה שלי היתה תמיד לגבש יחידה אחת והיחסים עם השחקנים היו מאוד חשובים".

האוסטרי הוסיף: "היו לי שלושה מנהיגים גדולים בנבחרת, הקפטן ביברס נאתכו, ערן זהבי ומונס דאבור. עבדתי עם הרבה שחקני נבחרות והשלושה האלה מיוחדים. אני מאוכזב מכך שהחוזה לא הוארך, בעיקר כי לתחושתי הגענו לבשלות שתניב פירות בזמן הקרוב, אולי כבר בליגת האומות ביוני. אני מאחל למי שיחליף אותי ולנבחרת הצלחה. תודה לכל עובדי ההתאחדות, מהיו"ר ועד האחרון שבהם, על שעזרו לי ותמכו בי, אני מודה גם לתקשורת על האופן בו סיקרה את עבודתי. להתראות".

שחקן נבחרת ישראל ביברס נאתכו עם המאמן וילי רוטנשטיינר, יו"ר ההתאחדות אורן חסון. האתר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"וילי הגיע לכאן כזר, אבל הפך מהר מאוד לאחד משלנו". חסון עם נאתכו ורוטנשטיינר/אתר רשמי, האתר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אמר היום: "וולי רוטנשטיינר הצטרף לכדורגל הישראלי ביוני 2018, תחילה כמנהל מקצועי, ולאחר כשנתיים נבחר על ידי ועדת האיתור ואושר על ידי הנהלת ההתאחדות כמאמן נבחרת ישראל. בכל אחד מהתפקידים שמילא, קידם וילי את הכדורגל הישראלי והשריש דפוסים של מקצוענות. הידע של וילי והחריצות הם דוגמה לאיש מקצוע מהמעלה הראשונה. לרוטנשטיינר תרומה גדולה וייחודית לפיתוח המאמנים המקומיים, הבולט שבהם הוא קורס פרו באיכות הגבוהה ביותר שהסתיים אתמול. הדוח שהגיש לסיכום שלוש השנים וחצי בהן היה אתנו הוא חומר מעמיק למחשבה על המשך הדרך.

"וילי הגיע לכאן כזר, אבל הפך מהר מאוד לאחד משלנו ותמיד היה גאה בעשייתו עבור הכדורגל הישראלי, כמנהל טכני וכמאמן הנבחרת הבוגרת. לא נשכח לוילי כי היה אתנו ברגעים לא פשוטים בשנים האחרונות (מבצעיים צבאיים, קורונה), תמיד לצדנו. בשמי ובשם חברות וחברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל, בשם העובדים והעובדות, שחקני הנבחרת הבוגרת והנבחרות הצעירות, אני מודה לו על תרומתו הגדולה ומשוכנע כי גם אנחנו תרמנו רבות להתפתחותו המקצועית. וילי יהיה תמיד אורח רצוי בארצנו ובהתאחדות".

"במטרה לשמור על הסטנדרטים הגבוהים בהם פועלת הנבחרת הבוגרת והשאיפה להצליח בליגת האומות ולהתמודד על כרטיס ליורו 2024, ביקשתי מסמנכ"ל ההתאחדות אבי לוי לקבל עליו גם את האחריות לניהול הנבחרת. לאבי יש ידע רב וניסיון ארוך שנים בניהול הכדורגל, ובכלל זה השתלמויות בינ"ל, ואני בטוח כי עשייתו גם במישור הזה תוביל להצטיינות".

מרקו בלבול: "היתה לי הזכות לעבוד לצד ווילי רוטנשטיינר ועם שחקני הנבחרת הבוגרת והצוות המקצועי בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 ומבחינתי לא היו התלבטויות כאשר יו"ר ההתאחדות פנה אלי וביקש שאתקדם שלב אחד נוסף. זה כבוד עצום עבורי ואתגר גדול להוביל את נבחרת ישראל במשחקים המאתגרים מול גרמניה ורומניה. מי שמכיר אותי יודע עד כמה נבחרות ישראל יקרות לי ועד כמה אתגרים מקצועיים חשובים לי. אני משוכנע כי כל הגורמים הקשורים בנבחרת - ההתאחדות, השחקנים, הצוות המקצועי ואחרים - יתמכו, יסייעו ויעשו הכל לטובת ההצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully