וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרופולוס: "משחקים על הכבוד", פרנקו: "הניצחונות נתנו ביטחון"

13.2.2022 / 16:15

מאמני מכבי והפועל תל אביב התייצבו למסיבת עיתונאים לקראת חצי גמר הגביע. וויליאמס, נאנלי וריינולדס מחוץ לסגל של הצהובים, טימור: "הגביע זה חלום שאפשר להגשים"

תקציר: ברצלונה - אוברדוירו 67:83/ספורט1

משחקי חצי גמר גביע המדינה בכדורסל יימשכו מחר (שני, 21:00) עם המשחק הגדול בו יפגשו מכבי תל אביב והפועל תל אביב. שתי הקבוצות נפגשו פעמיים העונה במסגרת הליגה, ובשני המקרים הצליחה הפועל לצאת עם ניצחון דחוק. כל אחת מהקבוצות צפויה להביא כ-4,500 צופים ליד אליהו, כשיתר המקומות יתפסו על ידי מוזמנים שונים.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן הפועל תל אביב רז אדם. דני מרון
הפעם זה ייגמר אחרת? ווילבקין בדרבי האחרון/דני מרון

מכבי תל אביב הודיעה כי שלושת הזרים שלה שלא יירשמו למשחק הם דריק וויליאמס, ג'יימס נאנלי וג'יילן ריינולדס.

לאחר מכן אמר המאמן יאניס ספרופולוס אמר במסיבת עיתונאים לקראת חצי הגמר: "משחקים נגד קבוצה שמכבדים, הפסדנו לה פעמיים בליגה, מצד שני זה נוקאאוט, שתי הקבוצות רוצות להילחם על הגביע ולעלות לגמר. בוודאות אנחנו מכירים אחד את השני, כל משחק הוא שונה, אתגר חדש לשתי הקבוצות, כשאנחנו מדברים על חצי גמר זה משחק שונה לחלוטין. אנחנו גם משחקים על הכבוד שלנו אחרי שהפסדנו להם פעמיים. זה לא רק חצי גמר גביע, זה גם דרבי ואנחנו רוצים להשיג תוצאה טובה".

לצדו של ספרופולוס ישב גם ג'ון דיברתולומיאו שהוסיף: "אנחנו משחקים כדי לזכות באליפות ובגביע ואין לנו שום בעיה להגיע באנרגיה הנכונה. בשביל זה אנחנו כאן".

עוד בוואלה!

הלילה שבו הבקבוקים הוצאו מחוץ לחוק

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
מחפש גמר שני ברציפות. ספרופולוס/דני מרון

בצד של הפועל תל אביב אמר המאמן דני פרנקו שכבר ניצח העונה את מכבי פעמיים: "משחקי הדרבי הקודמים? כל אחד מהמשחקים היה שונה. התחלנו את העונה בצורה פחות טובה מסיבות שכבר דנו בהן בעבר, ומול מכבי תל אביב שהיא הקבוצה הכי מאתגרת ומאומנת אתה גם מאתגר את עצמך מחדש. זה שהצלחנו למצוא את הדרך בשני המשחקים האלו שבהם לכל צד היו את הדקות הטובות ואנחנו מצאנו את הדרך לנצח, זה נתן לנו ביטחון. המשחקים נגד מכבי הפכו להיות יותר מדי תכופים ולא הספקנו ליהנות מהם. השחקנים, הצוות, כל הארגון נרגש ושמח על הכבוד הגדול להיות פה".

פרנקו, שכבר זכה בגביע המדינה עם חולון, נשאל אם גם להפועל תל אביב הזו יש הזדמנות לזכות: "היופי שבגביע הוא שכל הקבוצות מגיעות לערב אחד נתון שבו כל אחת יכולה לנצח. זה יוצר המון עניין, שם את השחקנים בסיטואציה מיוחדת וברור לי שמחר בערב תהיה כאן תפאורה מדהימה ועבור השחקנים זה יהיה אתגר גדול. אין לדעת איך המשחק יתפתח ולכל קבוצה יש סיכוי, אבל פעם שלישית גלידה ויכול להיות שמחר זו תהיה הפעם השלישית".

בר טימור אמר: "המועדון הזה עובד תהליך הרבה שנים, ומן הסתם אחד היעדים זה לסמן 'וי' על תואר. השנה אנחנו עובדים עונה עם תהפוכות, התחלנו פחות טוב ועכשיו זה עבורנו יעד וחלום שאנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להשיג ובשביל זה אנחנו באים מחר".

דני פרנקו, מאמן הפועל תל אביב. דני מרון
"פעם שלישית גלידה? יכול להיות שמחר זו הפעם השלישית". פרנקו/דני מרון

הנתונים: שתי הקבוצות נפגשו 27 פעמים במסגרת גביע המדינה, כשמכבי תל אביב מובילה במפגשים 3:24. הניצחון האחרון של הפועל הגיע בשמינית הגמר בשנת 1988, ומאז מכבי ניצחה עשרה מפגשים רצופים. איגור קולשוב, שחקנה של הפועל תל אביב, הגיע בשלוש העונות האחרונות לגמר הגביע, ולמעשה לא פספס גמר גביע בקריירה המקצוענית שלו. הפעם האחרונה שבה הפועל תל אביב הצליחה לעבור את חצי גמר גביע המדינה הייתה בשנת 1994. מכבי תל אביב הפסידה בפעם האחרונה בחצי גמר הגביע בשנת 2006 לבני השרון.

במרכז ההתמודדות: סקוטי ווילבקין. אחרי החטאת הזריקה המנצחת בדרבי הקודם ירצה הגארד של הצהובים להתעלות ולהוביל את קבוצתו לגמר שני ברציפות.

בכמה מילים: למרות הניצחון החשוב על צסק"א מוסקבה ביום חמישי האחרון במכבי תל אביב יודעים כי המשחק הגדול ביותר שלהם בתקופה הקרובה ייערך מחר. הצהובים מגיעים נחושים גם כדי לזכות בגביע אך אולי יותר מכך על מנת לנקום בהפועל שגברה עליהם פעמיים העונה. במכבי היו מרוצים מאוד מהיכולת ההגנתית במשחק וחצי האחרונים, ויודעים שאם יצליחו להמשיך במגמה בדרבי, הם אמורים לצאת עם כרטיס לגמר. בהפועל תל אביב נחתו לקרקע אחרי התקופה הנהדרת שעוברת עליהם עם הפסד ביתי להפועל באר שבע בליגה. השאלה היחידה סביב הפועל היא מידת הכשירות של ג'יימס יאנג, שלא שיחק נגד באר שבע בשל פציעה, ואמור לשחק מחר כשהוא לא כשיר לחלוטין. בקבוצה מקווים להתעלות של השחקנים בדרך לעוד ניצחון בדרבי העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully