וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף הפראלימפי נמר (נחמן) וולף הלך לעולמו

13.2.2022 / 9:56

וולף, בעל 8 מדליות במשחקים האולימפיים, הלך לעולמו בגיל 70 לאחר מחלה קשה

האלוף הפראלימפי הישראלי נמר (נחמן) וולף, בעל 8 מדליות ממשחקים אולימפיים, הלך לעולמו בגיל 70 לאחר מחלה קשה. וולף התמחה בזריקת דיסקוס, מקצוע בו שיפר את שיא העולם שש פעמים, וכן זכה במדליות גם במקצועות הדיפת כדור ברזל והטלת כידון.

וולף ייצג את ישראל לראשונה באולימפיאדת 1984, ולאחר מכן באולימפיאדות סיאול, ברצלונה, אטלנטה, וסידני. סה"כ זכה במשחקים האולימפיים ב-3 מדליות זהב, 4 מדליות כסף ומדליית ארד. הוא זכה בתואר "ספורטאי העשור" בשנת ה-60 למדינה והקדיש את חייו לטובת ספורט הנכים בישראל, כאשר עבד בתפקידים בכירים במרכז הספורט של איל"ן חיפה, מרכז ממנו יצאו כמה מטובי הספורטאים הפראלימפיים של ישראל.

נמר וולף. יחצ,
גאווה לספורט הישראלי. נמר (נחמן) וולף/יחצ

נמר (נחמן) וולף חלה במחלת פוליו כשהיה תינוק ושותק באחת מרגליו. הוא גבר על הנכות בכל דרך אפשרית - החל ממשחקי כדורגל במושב עם חברים, דרך מדליות אולימפיות ועולמיות באתלטיקה, ודרך כדורסל תחרותי על כיסא גלגלים. הוא התגורר במושב בן עמי שליד נהריה, והשאיר אחריו אישה, 4 ילדים ו-7 נכדים.

ד"ר רון בולוטין, המנהל המקצועי של הוועד הפראלימפי אמר כי "נחמן היה מהספורטאים הפראלימפים הבולטים, שהביא כבוד וגאווה לספורט הפראלימפי הישראלי".

  • עוד באותו נושא:
  • פראלימפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully