וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוכל הקדיש את התואר לאברמוביץ', צ'לסי מודאגת מפציעת מאונט

המנג'ר שנחת באבו דאבי ברגע האחרון לפני הגמר אמר לבעלים אחרי הזכייה בגביע העולם לקבוצות: "התשוקה שלך אפשרה את זה". הקשר נפגע בקרסול ועזב על קביים. וגם: הטריק של אספיליקווטה והאברץ לפני הפנדל

תקציר: צ'לסי - פלמייראס 1:2 (גמר אליפות העולם לקבוצות)/ספורט1

עידן תומאס טוכל בצ'לסי הוליד אמש (שבת) תואר שלישי בקצת יותר משנה, אחרי שהבלוז הכניעו 1:2 את פלמייראס בגמר גביע העולם לקבוצות הודות לפנדל מנצח של קאי האברץ בדקה ה-117. הניצחון שווה לצ'לסי כ-5 מיליון דולר ומגן מוזהב אותו תענוד על חולצות המשחק שלה בליגת האלופות (בפרמיירליג זה יקרה רק בעונה הבאה בשל האיסור לשנות תלבושות במהלך עונה), אבל ישנה גם בשורה מדאיגה מהמשחק: פציעתו של מייסון מאונט.

מאונט נטש את המשחק בדקה ה-31 אחרי ששחקן יריב נפל על הרגל שלו, כאשר לחגיגות הזכייה הקשר האנגלי עלה עם סד סביב קרסולו הימני ולפי הדיווחים הוא נטש את האצטדיון באבו דאבי על קביים. שחקנה של צ'לסי, שהחמיץ עד כה ארבעה משחקים מאז הצטרפותו לכחולים ב-2019, נפגע ברצועות הקרסול ובמועדון חוששים לאבד אותו לתקופה ארוכה, זאת כששלב הנוקאאוט של ליגת האלופות נמצא בפתח והקבוצה עתידה לשחק גם בגמר גביע הליגה בקרוב.

מייסון מאונט, צ'לסי מול זה רפאל, פלמייראס. GIUSEPPE CACACE/AFP, GettyImages
צ'לסי מודאגת מהפציעה שלו. מייסון מאונט/GettyImages, GIUSEPPE CACACE/AFP

עם זאת, כמובן שהבשורה על מאונט לא האפילה על החגיגות של צ'לסי וטוכל. המנג'ר הגרמני, שפספס את חצי הגמר בשל הידבקותו בקורונה לפני שמונה ימים, כמעט נאלץ להחמיץ גם את משחק הגמר. "זו הייתה ההזדמנות הלפני האחרונה להספיק להגיע לכאן, האחרונה הייתה לנחות בבוקר המשחק", סיפר טוכל לאחר הניצחון. "מספר פעמים הייתי בדרכי לשדה התעופה ונאלצתי לחזור, כי דווח לי שהבדיקה שלי לא שלילית. בסוף הספקתי להגיע לארוחת הערב אתמול ואפילו לא השתתפנו באימון המסכם. לא היה כיף לצפות בחצי הגמר מהמשרד, אני שמח שכל המאמץ השתלם".

המאמן הקדיש את הניצחון לבעלים רומן אברמוביץ', שירד לכר הדשא וחיבק אותו בתום המשחק: "זה בשבילו, אין ספק. נפגשנו בקצרה על המגרש אחרי הגמר, הוא בירך אותי ואני אמרתי לו 'זה בשבילך, זה המועדון שלך והתשוקה שלך היא זו שהפכה את זה לאפשרי'. אני שמח להיות חלק מזה". טוכל כבר מדורג שלישי בכמות התארים מבין מאמני צ'לסי בעידן אברמוביץ', כאשר בגביע הליגה הוא יוכל להוסיף את הרביעי לרשימה ולעקוף את קרלו אנצ'לוטי. לז'וזה מוריניו יש שמונה גביעים במועדון הלונדוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קפטן צ'לסי ססאר אספיליקווטה מניף את גביע העולם לקבוצות. GIUSEPPE CACACE/AFP, GettyImages
תואר שלישי בעידן טוכל. צ'לסי מניפה את הגביע/GettyImages, GIUSEPPE CACACE/AFP

זה היה שבוע מוצלח למדי עבור אדואר מנדי, השוער הסנגלי שרק ביום ראשון שעבר זכה באליפות אפריקה לאומות עם נבחרתו. מבחינת האברץ, שהבקיע כאמור את שער הניצחון בדיוק כפי שעשה בגמר ליגת האלופות האחרון, הגרמני הפך לשחקן הראשון מאז ליאונל מסי ב-2011 שמכריע את שני המשחקים הללו בזה אחר זה, לאחר שהארגנטינאי עשה זאת כמובן עם ברצלונה.

גם רומלו לוקאקו שיחק תפקיד מרכזי בניצחון. החלוץ הבלגי, שהיה לראשון ממולדתו שכובש בגביע העולם לקבוצות, עקף את ז'ורז'יניו בטבלת המבקיעים של הקבוצה בעונה הנוכחית והגיע ל-10. החלוץ, שיחסיו עם אוהדי צ'לסי נפגע בעקבות הריאיון השנוי במחלוקת שהעניק ל"סקיי איטליה" בחודש דצמבר, מראה לאחרונה סימנים של חזרה לכושר הטוב ביותר שלו. לאחר הזכייה בתואר, לוקאקו התכבד בתמונה עם אגדת צ'לסי והאליל שלו, דידייה דרוגבה.

אגב, מי שהרוויח את הזכות לקרוא לעצמו "אלוף עולם" הן בנבחרות והן במועדונים, הוא אנגולו קאנטה הצרפתי. הקשר האחורי חגג בצניעות כהרגלו, אבל ניצל רגע אחד במסיבת העיתונאים לאחר המשחק כדי לעקוץ את חברו לקבוצה, קאלום הדסון-אודוי שבישל את השער הראשון. "עכשיו גם אתה יכול להגיד שאתה אלוף עולם", עקץ קאנטה את חברו.

שחקני צ'לסי חוגגים שער של רומלו לוקאקו. KARIM SAHIB/AFP, GettyImages
מתקרב בחזרה לשיאו. לוקאקו חוגג את השער הראשון/GettyImages, KARIM SAHIB/AFP

היה גם סיפור מעניין סביב הפנדל המכריע, שפסיכולוג הספורט הנורבגי גיר ג'ורדט פירט לגביו. מסתבר כי צ'לסי עשתה שיעורי בית והתכוננה לכך ששחקני פלמייראס נוהגים לנסות להפריע לבועט לפני פנדלים כדי להוציא אותו מריכוז. לכן, הקפטן ססאר אספיליקווטה דאג להסחת דעת שתאפשר להאברץ להתכונן מנטלית לבעיטה החשובה.

מיד עם השריקה לכדור עונשין מ-11 מטר, אספיליקווטה נטל את הכדור בידיו כאילו הוא זה שעומד לבעוט וכך משך את שחקני פלמייראס, כשאחד מהם אפילו ספג כרטיס צהוב במהלך הניסיונות להפריע לספרדי. בינתיים, האברץ חיכה בשקט מאחור ורק לאחר שהברזילאים פינו את הרחבה, הקפטן הסתובב אל הגרמני והעביר אליו את הכדור, מה שאפשר להאברץ את השקט הנפשי הדרוש לקראת הרגע המכריע.

צפו: כך אספיליקווטה עבד על שחקני פלמייראס לפני הפנדל

אגב, ג'ורדט ציין כי בצ'לסי מכירים היטב את עניין ההפרעות לפני בעיטת עונשין מהנקודה הלבנה, כיוון שהם מקפידים לעשות זאת בעצמם לשחקנים היריבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully