וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימשיך בעונה הבאה? מכבי תל אביב מרוצה מההשתלבות של קיירי תומאס

10.2.2022 / 11:12

הגארד התאקלם במהירות וצפוי לקבל דקות משמעותיות נגד צסק"א מוסקבה (21:05), במועדון טוענים: "אם ימשיך בקצב הזה, הסיכויים שיישאר יגדלו". קלייברן, שנגליה ופוגטמן ייעדרו

10 המהלכים הגדולים של השבוע בליגה הספרדי בכדורסל/ספורט1

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (חמישי, 21:05) כשהצהובים יארחו ביד אליהו את צסק"א מוסקבה במסגרת המחזור ה-26. מכבי מגיעה למשחק מהמקום ה-12 במפעל עם 10 ניצחונות ו-12 הפסדים, ואילו היריבה הרוסית מדורגת במקום החמישי עם 14 ניצחונות ו-9 הפסדים. במהלך המשחק ייערך טקס הוקרה למאמני העבר של מכבי פיני גרשון וצביקה שרף.

בכמה מילים: במכבי תל אביב מגיעים למשחק נגד צסק"א בידיעה שזו הזדמנות כמעט אחרונה שלהם להישאר בתמונת הסיכויים הריאלית לפלייאוף. במכבי כבר סימנו יותר מפעם אחת בשבועות האחרונים את המשחקים הביתיים ככאלה שאסור לשמוט, ואחרי ההפסד לבאיירן מינכן, המשחק הנוכחי הוא בגדר הכרח על מנת שהפער בין הצהובים לבין המקום בפלייאוף לא יהפוך להיות גדול מדי.

הצהובים סימנו מספר מטרות במשחק הנוכחי על מנת לרשום את ההפתעה הגדולה. המטרה הראשונה תהיה להציג את היכולת ההגנתית של המחצית השנייה נגד הפועל גליל עליון מיום שני ולא את היכולת ההגנתית של המחצית הראשונה. במכבי סיפרו מאז המשחק כי יש להם את היכולת לעצור קבוצות גדולות עם הכלים ההגנתיים הנוכחיים, ואם ישמרו על פוקוס במהלך המשחק כולו יוכלו לנצח את צסק"א בבית כפי שעשו גם נגד אולימפיאקוס וברצלונה.

בכל הנוגע להתקפה במכבי רוצים לשמור על הכדור ולאבד כמה שפחות כדורים. תחום נוסף שהצהובים סימנו הוא הקליעה מחוץ לקשת, לאחר שבתקופה האחרונה הם לא מציגים יציבות באסקפט הזה של המשחק.

מי שאמור לקבל את דקות המשחק בהתמודדות הנוכחית הוא קיירי תומאס שהחל במשחקים האחרונים להיכנס לעניינים. במכבי מרוצים מההתקדמות של תומאס, וגורמים מסוימים בקבוצה אף ציינו שאם ימשיך במגמה הזאת, קיים סיכוי לא קטן שימשיך מעבר לעונה הנוכחית.

קיירי תומאס באימון מכבי תל אביב. אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
משתלב במהירות, ועשוי להמשיך לעוד עונה. קיירי תומאס/אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב

"המאזן שלנו במשחקי הבית היה די טוב בכל העונה", אמר דרק וויליאמס לקראת המשחק, "בכל פעם שמשחקים קבוצה כמו צסק"א, שהיא אחת הקבוצות החזקות בעשור האחרון, כולם מתרגשים. אנחנו רוצים לבוא ולשחק חזק, יעיל ועם תשוקה. לא הכל הלך לטובתנו בשבועות האחרונים, אבל באותה נשימה אנחנו מוכנים למשחק הזה. אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות, צפינו בווידאו בדברים שעשינו טוב ובדברים שלא עשינו טוב במשחק הקודם נגדם. זה הדבר הכי טוב בליגה הזו - יש לך שתי הזדמנויות לשחק נגד כל קבוצה. אנחנו רוצים ללמוד מהטעויות שלנו בפעם הקודמת ולהיות יותר טובים".

"אין ספק שקורה לנו הרבה שאנחנו משחקים טוב רק במחצית אחת", אמר עוז בלייזר על הנדנדה ביכולת של הקבוצה, "דיברנו על זה, בעיקר בנושא של האנרגיות, האינטנסיביות בהגנה - לקחת את זה כפגיעה באגו בכל פעם שקולעים עלינו. אנחנו צריכים להרים את הרמה ולהתחיל משחקים ככה, אני חושב שזה יקל עלינו בהמשך. מול קבוצות כמו צסק"א אתה צריך לבוא מוכן מההתחלה. חוסר היציבות יכול לפגוע מאוד בתוכנית המשחק, אבל אנחנו מדברים על זה ומוכנים לתת מלחמה במשך 40 דקות ולהיות מרוכזים, כי על טעויות נענשים מול קבוצות כאלה. צריך לשמור על יציבות, להיות אגרסיביים ואני מאמין שעם התמיכה של הקהל אנחנו נעשה את זה".

במרכז ההתמודדות: קיירי תומאס. אחרי שהציג במשחקים האחרונים חלק מהארסנל ההגנתי שלו, במכבי תל אביב מחכים לתרומה התקפית גם מהגארד החדש שהצטרף בחודש שעבר.

עוד בוואלה!

לפני הדרבי: הפועל תל אביב הופתעה 77:65 על ידי הפועל באר שבע

לכתבה המלאה
וויל קלייברן שחקן צסק"א מוסקבה. Sonia Canada, GettyImages
צסק"א הגיעה ארצה בלעדיו. קלייברן/GettyImages, Sonia Canada

הנתונים:

- שתי הקבוצות נפגשו 29 פעמים ביורוליג, כשהמאזן עומד על 8:21 לטובת הרוסים שניצחו את מכבי בשלושת המשחקים האחרונים, אך באף משחק לא יותר מ-3 נקודות.

- אנטה ז'יזיץ' מדורג שביעי העונה ביורוליג עם 16.9 נקודות ממד למשחק, זי'ז'יץ' אך מדורג תשיעי בריבאונדים בהתקפה עם 2.3 למשחק. סקוטי ווילבקין מדורג שלוש מקומות מתחת לז'יז'יץ' בטבלת המדד עם 15.5 נקודות מדד למשחק, כשהגארד של הצהובים מדורג שמיני במפעל באסיסטים עם 4.3 למשחק, שלישי בחטיפות עם 1.6 וראשון בקליעת שלשות עם 2.7 שלשות לערב.

- וויל קלייברן מדורג שביעי ביורוליג עם 14.9 נקדודות לערב, ניקולה מילוטינוב, שמחזיק בשיא ריבאונדים ההתקפה במשחק אחד ביורוליג, מדורג ראשון בריבאונד ההתקפה עם 2.9 למשחק וחמישי בריבאונדים באופן כללי עם 6.5 ריבאונדים למשחק.

- קלייברן שיחק יחד עם סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ' במדי דרושפאקה בעונת 2016/17. ניקולה מילוטינוב ודניאל האקט שיחקו תחת יאניס ספרופולוס באולימפיאקוס.

- למכבי שני שיאי מועדון מהמשחקים נגד צסק"א. הראשון הושג בדצמבר 2016 כשהצהובים קלעו 21 זריקות עונשין ללא החטאה נגד הרוסים, והשני במספר הקליעות ל-2 במשחק אחד, עם 35 קליעות במשחק אחד בניצחון הגדול במוסקבה 76:93 בינואר 2019.

היריבה: צסק"א מוסקבה של העונה מפגינה חוסר יציבות גדול, כשבניגוד לתקופות הטובות שלה בשנים הקודמות, העונה היא לא הצליחה ליצור רצף משמעותי מלבד ארבעה ניצחונות במהלך חודש דצמבר. הרוסים מגיעים לתל אביב אחרי הפסד סופר דרמטי בשלוש הארכות לקאזאן ב-VTB, אך בניגוד למשחקים הקודמים עם המאמן דימיטריס איטודיס שנעדר לאחרונה. אלריק פרימן הצטרף לצסק"א, ויחל לקבל יותר דקות, כשהקבוצה מופיעה להתמודדות הנוכחית ללא שלושה שחקנים מרכזיים שלא הגיעו ארצה - וויל קלייברן, יוהנס פוגטמן וטוקו שנגאליה.

אם שלושת השחקנים שבספק לא ישחקו, צסק"א תהיה תלויה בעיר בצמד אלכסיי שבד ואיפה לונדברג, כשהראשון חלף על פני רף 3,000 הנקודות ביורוליג, והשני הצטיין בניצחון על מכבי בסיבוב הקודם. מי שעוד נראה טוב העונה הוא מריוס גריגוניס הליטאי.

שימו לב ל....דניאל האקט. הגארד הוותיק הפציץ 33 נקודות בהפסד לקאזאן, ולאחרונה הוא סיפק כמה משחקי שיא כולל 31 נקודות נגד אנדולו אפס ו-27 נקודות נגד וילרבאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully