וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציית ההחלקה בת ה-15 עומדת במרכז סקנדל הסמים באולימפיאדת החורף

בדמה של קמילה ואלייבה, שעשתה היסטוריה בבייג'ינג ונחשבת כבר עתה למחליקה הטובה בעולם, נמצא סם אסור, אבל לאור גילה הצעיר לא ניתן להאשימה

סקנדל גדול באולימפיאדת החורף בבייג'ינג עלול להוביל להחזרת מדליית זהב אולימפית ולהשעיית אחת הספורטאיות המבטיחות בענף ההחלקה. אחרי הדחייה אמש של טקס הענקת המדליות בתחרות הקבוצתית עקב "עניין משפטי המחייב בירור" והדיווחים על חשש לשימוש בסמים בנבחרת הרוסית, התברר הערב (רביעי) כי מי שנכשלה בבדיקה ועומדת במרכז הפרשה היא סנסציית הנוער קמילה ואלייבה בת ה-15.

ואלייבה, שהובילה את נבחרת האיגוד הרוסי בתחרות שנערכה ביום שני והייתה הראשונה בהיסטוריה שביצעה פעמיים קפיצה עם ארבעה סיבובים באוויר, נחשבת כבר למחליקה הטובה בעולם. על פי הפרסום של אתר Insidethegames, לא ברור עדיין מה הייתה הבעיה בבדיקה של ולייבה, אבל לא מדובר בחומר ממריץ. דיווחים שונים ברוסיה טענו כי הסם המדובר הוא טרימטזידין, תרופה לתעוקת חזה שבדרך כלל משמשת למניעת אנגינה ועוזרת לזרימת הדם ללב.

קמילה ואלייבה מחליקה רוסייה. רויטרס
במרכז הפרשה. קמילה ואלייבה/רויטרס
קמילה ואלייבה מחליקה רוסייה. Jean Catuffe, GettyImages
קמילה ואלייבה מחליקה רוסייה/GettyImages, Jean Catuffe
קמילה ואלייבה מחליקה רוסייה. רויטרס
קמילה ואלייבה מחליקה רוסייה/רויטרס

המצב סבוך אף יותר לאור גילה של ולייבה, שמוגדרת על פי תקנון הסוכנות למניעת סימום בספורט כ"אישיות מוגנת" מפני שהיא בת פחות מ-16. כמה צוותים משפטיים מעורבים כעת בעבודה על התיק המורכב, כשהדיונים צפויים להימשך גם מחר.

אם ואלייבה תורשע, העונש שלה יהיה פחות חמור מהנהוג בדרך כלל, לאור גילה הצעיר, אבל זו תהיה טרגדיה ספורטיבית עבור מי שזכתה לכינוי "מושלמת" ונחשבת על ידי רבים כפוטנציאל להיות המחליקה הגדולה בהיסטוריה. כל הגופים הרשמיים סירבו להגיב לעניין, אבל ברוסיה הסיפור הגיע עד לקרמלין ודוברו של הנשיא ולדימיר פוטין אמר: "חכו להבהרות מהארגונים שלנו או מהוועד האולימפי הבינלאומי".

עבור רוסיה, שהקדימה בתחרות הקבוצתית את ארה"ב ויפן, לקיחת המדליה תהיה מבוכה רצינית נוספת לאחר העונשים הרבים שהוטלו עליה בשנים האחרונות והעובדה כי אינה יכולה להופיע תחת שמה ודגלה במשחקים האולימפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully