וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרופולוס: "אמרתי לשחקנים שאי אפשר להתחיל את המשחק ככה"

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 21:16

מאמן מכבי תל אביב אחרי ההעפלה לחצי גמר הגביע: "צריכים לפתור את מה שקרה במחצית הראשונה". פלג: "הפסדנו כי לא שיחקנו ביחד, זה מכעיס אותי". לפני הנסיעה לישראל: צסק"א הפסידה אחרי 3 הארכות

מכבי תל אביב התגברה על מחצית ראשונה חלשה, התעוררה ברבע השלישי וניצחה 77:88 את הפועל גליל עליון הערב (שני) בדרך לחצי גמר גביע המדינה, שם תפגוש את הפועל תל אביב במשחק שיתקיים ביום שני הבא ב-21:15. הצהובים רחוקים שני ניצחונות משמירה על התואר שהחזירו לארונם בעונה שעברה, לאחר בצורת של ארבע שנים.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס סיכם את הניצחון: "במחצית הראשונה לא שיחקנו הגנה טובה. הם קלעו רק 9 נקודות ב-6 הדקות האחרונות של הרבע הראשון, אבל ברבע השני לא שמרנו בכלל. בהפסקה דיברנו על זה ואמרנו שחייבים לשמור כדי לחזור למשחק, זה מה שקרה. עצרנו אותם על 7 נקודות ברבע השלישי, קלענו במגרש הפתוח אחרי פעולות טובות, גרמנו להם ל-11 איבודים. קלענו מבחוץ ומבפנים, והיה שלב שרצנו 0:18, ובסוף ניצחנו את המשחק בקלות. מצד אחד אנחנו מרוצים מהניצחון, מהעלייה לחצי גמר ומהמחצית השנייה, אבל לא מהמחצית הראשונה. דיברתי עם השחקנים בחדר ההלבשה ואמרתי להם שאי אפשר להתחיל את המשחק ככה בהגנה, אנחנו צריכים לפתור את זה ולא רוצים שזה יקרה שוב".

היווני החמיא לקינן אוואנס: "פחדתי לסכן אותו בעבירה השלישית במחצית הראשונה, ליפתח וקיירי היו 3 עבירות, רציתי שהוא יהיה רענן וזה מה שקרה, הוא התעלה במחצית השנייה. דיברנו על זה במחצית, אמרנו שהוא ישחק הרבה דקות והיו לו רק 2 עבירות, וזה היה טוב מאוד ששמרנו אותו רענן למחצית השנייה".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. לילך וייס רוזנברג
שמרו רק במחצית השנייה, אבל זה הספיק. ספרופולוס ושחקני מכבי ת"א/לילך וייס רוזנברג

המאמן המשיך והתייחס להגנה הרעה: "במחצית דיברנו שאנחנו לא יכולים לשחק ככה. ניתחנו את המשחק שלהם, אמרנו איך הם משחקים, איך אנחנו רוצים לשחק. הם קלעו 20 נקודות במחצית הראשונה רק באחד על אחד, וזה רק הגנה אישית. אם קולעים עליך נקודות בפרצוף, אתה חייב לשמור טוב יותר. הדרבי? כל משחק הוא שונה, כעת זה משחק נוקאאוט, נהיה מוכנים להפועל. יש לנו את צסק"א עכשיו ואז נחשוב על הפועל".

לסיום, ספרופולוס דיבר על היכולת שהציג קיירי תומאס: "קיירי היה טוב מאוד, הוא התאקלם לקבוצה, הוא צריך עוד זמן והוא יהיה טוב מאוד. אני שמח על איך שהוא שיחק בשני הצדדים, הוא יאפשר לנו הרבה פיתרונות כל עוד הוא ישחק ויתאמן".

מאמן הפועל גליל עליון ברק פלג. לילך וייס רוזנברג
מאוכזב מהמשחק האינדיבידואלי. ברק פלג/לילך וייס רוזנברג

מאמן גליל עליון ברק פלג אמר: "במחצית הראשונה שיחקנו ביחד ובמחצית השנייה שיחקנו לבד. זה כל ההבדל וזה מה שמכעיס אותי. אנחנו לא כזו קבוצה מוכשרת ועמוקה שנוכל לנצח משחקים כשאנחנו משחקים לבד. זה מה שמאכזב אותי במשחק הזה. הסיבה היא לא אחוזי קליעה, אלא ברגע שאיבדנו את הביחד שלנו התפרקנו".

על התפרצות הקורונה שפגעה בפעילות הקבוצה לאחרונה: "זה תירוץ. נכון שלא שיחקנו חודש, אבל זה לא תלוי בנו. אני לא מתעסק עם מה שלא תלוי בנו. היה תלוי בנו איך ששיחקנו בחצי השני. אנחנו קבוצה צעירה, אבל כזו שכבר ניצחה משחקים. מה שפירק אותנו היה שלא שיחקנו ביחד. גם במשחק נגדם בליגה הובלנו במחצית וברבע השלישי הם לחצו אותנו ויצאנו מהמשחק שלנו. הכוח שלנו הוא רק כשאנחנו משחקים אחד עם השני, ומול ההגנה שלהם בשני הרבעים האחרונים פשוט לא עשינו את זה".

עוד הוסיף פלג: "מאוד רצינו היום. מי שרואה את האולם הזה ומתגעגע למה שהיה פעם, מבין שהמועדון מאוד רוצה לחזור לימים היפים ולהיסטוריה של המקום. במשחקים כאלה אין אופציה לתקן, אבל אנחנו חוזרים לליגה וכבר ביום חמישי יש לנו משחק חשוב, אז אין לנו יותר מדי זמן".

לבסוף, המאמן התייחס לנמרוד לוי, שנקלע לבעיית עבירות: "נמרוד הוא הישראלי הבכיר שלנו. הוא גם מנוסה יותר וגם המוציא לפועל. אין לנו פריבילגיה להיות בלעדיו ואולי זה שם עליו יותר לחץ ומוטיבציה, אבל עדיין, זה שהוא הסתבך בעבירות לא אומר שאנחנו צריכים לצאת מהמשחק שלנו. אנחנו לא משופעים בכוכבים ואם מישהו חסר זה משפיע, אבל זו הקבוצה שיש לנו מתחילת השנה ועם זה נמשיך לשחק".

שחקן מכבי תל אביב יפתח זיו עם קיירי תומאס. לילך וייס רוזנברג
מתחיל להתאקלם. תומאס עם יפתח זיו/לילך וייס רוזנברג

לפני הנסיעה לישראל: הפסד דרמטי לצסק"א מוסקבה

שלושה ימים לפני שהיא מתארחת ביד אליהו במסגרת המחזור ה-26 ביורוליג, צסק"א נכנעה הערב 105:103 לקאזאן ב-VTB, אחרי לא פחות משלוש הארכות. קאזאן, שהביסה את האדומים באמצע דצמבר אבל הפסידה להם ב-11 הפרש לפני עשרה ימים, החזיקה הערב ביתרון של 17 נקודות במהלך הרבע השני, אבל שמטה אותו ולא הצליחה להכריע ב-40 דקות. סל של או ג'יי מאיו, ארבע שניות לסיום ההארכה השלישית, העניק לירוקים את הניצחון בסופו של דבר, למרות 33 נקודות של דניאל האקט לזכות המארחת. מריו הזוניה הוביל את המנצחת עם 31 ו-10 ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully