וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לספורטאים: עבר חוק פטור ממס על מענק על זכייה במדליה

7.2.2022 / 23:51

חמישה חודשים לאחר שהועלה, החוק עבר בקריאה שנייה ושלישית. הפטור הוא בעבור מדליות במשחקים האולימפיים והפראלימפיים, וכן באליפות עולם ואירופה

בשורה מבחינת הספורטאים הישראלים. הלילה (שני) עבר בקריאה שלישית של שמונה תומכים ללא מתנגדים החוק הקובע פטור ממס על זכייה במדליות באולימפיאדות, משחקים פראלמיפיים, אליפות עולם ואליפוויות אירופה. עד שהחוק עבר נאלצו הספורטאים לשלם מס בגובה של 35% על סכום מענק הזכייה שלהם. ההצעה הועלתה על ידי חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד וקודמה על ידי סימון דיוידסון מיש עתיד, בתמיכתם של יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר ושל שר האוצר אביגדור ליברמן מישראל ביתנו.

המתעלמת לינוי אשרם עם ארטיום דולגופיאט. יחצ,
הפטור ממס על מענקי מדליות אושר. אשרם ודולגופיאט/יחצ

על פי החישוב שתואר, זוכה מדליית הזהב מאולימפיאדת טוקיו 2022, ארטיום דולגופיאט ייאלץ להחזיר כ- 175,000 שקל ממענק הזכייה שלו לרשות המיסים. אבישג סמברג זוכת מדליית הארד תיאלץ להחזיר 87,500 שקל ממענק הזכייה שלה לרשות המיסים.

חבר הכנסת אופיר כץ אמר אז: "מדינה שלמה עוצרת נשימתה עם זכייה של כל אחת ואחד מהספורטאיות והספורטאים שלנו. הם התאמנו לרגעים האלו זמן רב והשקיעו אין ספור משאבים. הם מהווים גאווה לאומית. לא יתכן שהמדינה תגבה מס על התגמול המועט שאלו מקבלים ביחס להשקעה הרבה שלהם. אנחנו חייבים לדאוג לספורטאיות והספורטאים שלנו ולעודד אותם להמשיך ולהצטיין בתחומם".

"ביטול מס שכולו הכרת תודה"

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "כחובב ספורט מושבע, אני גאה להביא לביטול המס שכל כולו הכרת תודה לספורטאים, שמתאמנים מגיל צעיר על מנת להביא הישגים וגאווה למדינת ישראל. אני רוצה להודות גם להורים שמגדלים פה דור של ספורטאים אלופים, שללא ההקרבה והעידוד שלהם, הסיכוי למדליה לא היה אותו הדבר".

חבר הכנסת אופיר כץ: "יום חשוב לספורט הישראלי, ולמורל הלאומי. מדינה שלמה עוצרת נשימתה עם זכייה של כל אחת ואחד מהספורטאיות והספורטאים שלנו, ומתרגשת אל מול הנפת דגל ישראל והשמעת ההמנון. שינינו את המצב האבסורדי שבו המדינה לוקחת מאלו שעובדים קשה בשביל לייצג אותה בכבוד. אנחנו חייבים לדאוג לספורטאיות והספורטאים שלנו ולעודד אותם להמשיך ולהצטיין בתחומם, ומה שעשינו היום, הוא צעד חשוב ומשמעותי בתהליך הזה".

חבר הכנסת סימון דוידסון, מיוזמי החוק, ראש ועדת המשנה לספורט וראש שדולת הספורט בכנסת: "היום עשינו היסטוריה אמיתית, למען הספורט למען הספורטאים! באתי מעולם הספורט ואני כל חיי פועל למען הספורט. העובדה שספורטאים שמשקיעים כל כך הרבה וזוכים במדליות על הבמות הכי חשובות בעולם לא יצטרכו מעכשיו לשלם מס על מענקי הזכייה זה דבר גדול וחשוב. הספורטאים נותנים מעצמם כל כך הרבה שעות של עבודה קשה, זה הזמן שלנו לתת תמורה. מודה לשר האוצר ליברמן וצוות משרדו על התמיכה הממשלתית, ליו"ר ועדת כספים אלכס קושניר, לכל חברותיי וחבריי השותפים לחוק. הוכחנו שספורט הוא קונצנזוס חוצה קואליציה אופוזיציה. תודה להורים שבלי ההשקעה שלהם הספורטאים היו מתקשים להצליח. לכן הספורטאיות ולכם הספורטאים, האלופות האמיתיות והאלופים האמיתיים, אתם ממלאים אותנו גאווה גדולה".

אריק קפלן, נשיא התאחדות "אילת", התאחדות ענפי הספורט התחרותיים שאינם אולימפיים בישראל: "אני גאה מאוד על אישורו בכנסת של החוק לתיקון פקודת מס הכנסה, או במילים פשוטות יותר פטור ממס לזוכים במדליות לכלל הספורטאים הישראלים. התאחדות "אילת" פעלה רבות בנושא והצליחה לשנות את הצעת החוק כך שתכלול גם את הענפים והתחרויות הלא אולימפיים. מדובר בהישג עצום. תודתי נתונה לחברי הכנסת שהבינו את הצורך וסייעו לנו במטרה חשובה זו. מדובר בבשורה עצומה לספורטאינו היקרות והיקרים ואני גאה מאוד על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully