וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיטה מהמגף: ההידרדרות של שלושת הישראלים בכדורגל האיטלקי

פרץ מבלה על הספסל, יונתן כהן לא יציב ופודגוראנו נתקע על 158 דקות משחק בקריירת בוגרים שלא מצליחה להמריא. איטליה לא מחייכת לכדורגלנים הישראלים שמשחקים בה היום, מה שמעורר תהיות בנוגע להגדרת הקדנציה של ערן זהבי בפאלרמו כ"כישלון"

תקציר ניצחונה של נאפולי 0:2 על ונציה/ספורט1

המחזור ה-24 בסרייה A האיטלקית יינעל הערב (שני, 21:45, ספורט3) כשסלרניטנה תארח את ספציה למשחק תחתית. היינו שמחים לכתוב "ספציה וסוף פודגוראנו", אבל שחקן הכנף שוב לא בסגל ונמחק לחלוטין בקבוצה אליה הצטרף בקיץ. זו הזדמנות לבדוק מה קורה עם הישראלים באיטליה, לפני שעונת 2021/22 נכנסת לישורת האחרונה.

דור פרץ, ונציה. Marco Luzzani, GettyImages
ונציה צברה 13 נקודות ב-14 המשחקים בהם פרץ לא שיחק כלל העונה, ורק 5 נקודות ב-10 המשחקים בהם שותף/GettyImages, Marco Luzzani

דור פרץ

גם בחלומות הלא טובים של דור פרץ, כנראה שהוא לא נמצא בסיטואציה מקצועית כמו זו בוונציה כרגע. משחקן שהעולה החדשה ממש נלחמה עליו, כזה שהיא משלמת לו יותר מ-900 אלף יורו לעונה, הוא התגלגל עד קצה הספסל. ואיזה מזל שבאיטליה הקבוצות רשאיות לרשום למשחקים יותר מ-20 שחקנים, אחרת הישראלי עוד היה עלול למצוא את עצמו לפעמים גם ביציע.

פרץ פתח בשניים מחמשת המחזורים הראשונים וקיבל דקות משמעותיות, אבל ונציה רק הפסידה והפסידה, והפסיקה דווקא כשהישראלי לא ראה דשא. נכון לנקודת הזמן הנוכחית היא צברה 13 נקודות ב-14 המשחקים בהם פרץ לא שיחק כלל העונה ורק 5 נקודות ב-10 המשחקים בהם שותף - אפילו לכמה דקות.

בינואר העולה החדשה התחזקה, בין היתר במרכז המגרש, וזה אומר הכול. פרץ שותף רק במשחק אחד מתוך חמשת האחרונים והנתונים לא טובים: 331 דקות משחק, רק שתי הופעות בהרכב והרבה מאוד דקות בישיבה. אולי בשלושת החודשים שנותרו עד שריקת הסיום של 2021/22 משהו ישתנה לטובה עבורו. רק אולי.

עוד בוואלה!

עבדה ממשיך לסחוט מחמאות: "ההשפעה של הישראלי הקטן מדהימה"

לכתבה המלאה
יונתן כהן שחקן פיזה חוגג שער עצמי של טיאגו צ'יונק שחקן רג'ינה. Maurizio Lagana, GettyImages
עדיין מחכה להופעה ראשונה של 90 דקות. יונתן כהן/GettyImages, Maurizio Lagana

יונתן כהן

יונתן כהן בעצמו לא מצליח להיכנס לעניינים בליגת המשנה באיטליה. ביום ראשון הוא פתח בהרכב של פיזה בפעם השנייה ברציפות - אירוע נדיר ביותר - אבל גילה יכולת מאכזבת והוחלף כבר במחצית, כשקבוצתו נפרדה ב-1:1 מאלסנדריה מהתחתית.

כהן שהיה אחד משחקני ההתקפה הבולטים בליגת העל הישראלית, שותף ב-15 מ-21 משחקי הליגה של פיזה ועדיין מחכה להופעה של 90 דקות. הוא פתח 8 פעמים, נכנס כמחליף 7 פעמים, שיחק 660 דקות ועדיין לא הצליח להפוך לבורג חשוב.

אם הגעה לאירופה בדרך כלל עזרה ללא מעט שחקנים לקבל יותר דקות משחק בנבחרת ישראל בעידן אנדי הרצוג ו-וילי רוטנשטיינר, אצל יונתן כהן לא כך פני הדברים. מאז שהצטרף לפיזה הוא בדרך כלל נותר מחוץ לסגל ובפעם היחידה שהוזמן, נותר על הספסל.

שחקן ספציה, סוף פודגוראנו. Gabriele Maltinti, GettyImages
בגיל 20 היו צריכות להיות לפודגוראנו הרבה יותר דקות על הדשא/GettyImages, Gabriele Maltinti

סוף פודגוראנו

הסיפור של סוף פודגוראנו שונה מזה של יונתן כהן ודור פרץ, כי הוא צעיר יותר ולספציה לא הגיע ככוכב מליגה מרוחקת, אלא אחרי 48 דקות בקבוצת בוגרים (מכבי חיפה) ועוד עונה שלמה בנוער של רומא.

פודגוראנו היה חלק מהסגל ב-14 המחזורים הראשונים של העונה, שיחק 110 דקות שנפרסו על פני חמש הופעות ואפילו פתח במשחק אחד ובישל באחר. אבל הבדלי הרמות בינו לבין שחקני היריבות עצומים כרגע, וכך גם הבדלי הרמות בינו לבין חלק גדול מחבריו לקבוצה שמתחרים איתו על דקות.

בחודשיים האחרונים פודגוראנו נמחק לגמרי על ידי המאמן טיאגו מוטה ובתקופה הזו נכלל בסגל רק פעם אחת. בגילו הוא חייב דקות משחק, אבל משום מה הוא נשאר בספציה גם במהלך חודש ינואר, כשכבר היה ברור שהוא לא נספר על ידי המאמן. פודגוראנו כבר בן 20 ובינתיים הקריירה שלו כוללת 158 דקות בקבוצות בוגרים. גם 90 דקות בנבחרת ישראל נגד איי פארו לא גורמות לתמונה להיראות טוב.

ערן זהבי שחקן פאלרמו מול קוג'ו אסמואה שחקן אודינזה. GettyImages
פרץ, כהן ופודגראנו יכולים רק לקנא בנתונים מהעונה הראשונה של זהבי בפאלרמו/GettyImages

ערן זהבי

אז איך ערן זהבי הגיע לכאן? נהוג לדבר על הקדנציה האיטלקית של החלוץ (אז הקשר) הישראלי במונחים של כישלון, אבל כשמשווים אותה לזו של שלושת נציגינו בארץ המגף, עולות תהיות בנוגע להגדרות.

זהבי אמנם הידרדר מאוד בחצי העונה השנייה שלו בפאלרמו, זו שבעיצומה הוא עבר למכבי תל אביב, אבל בעונה הראשונה בסיציליה הוא העמיד מספרים וממוצעים שיכולים לגרום לפרץ, כהן ופודגוראנו לקנא.

ב-24 המחזורים הראשונים בסרייה A - המקום בו נמצאת הליגה כעת - לזהבי היו 14 הופעות ו-829 דקות. וגם 2 שערים ו-3 בישולים. הוא החמיץ לא פחות משבעה משחקים בגלל פציעה בתקופה הזו ואם היה נשאר בריא, בוודאי היה משפר את המדדים. לעומת הנציגים שלנו היום זה סיפור הצלחה מסחרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully