וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגל חוגגת זכייה || מאנה וסלאח התחבקו, הנשיא הכריז על יום חופש

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 9:50

בסנגל חגגו את הזכייה ההיסטורית באליפות אפריקה, הנשיא התרגש בשידור חי: "אושר, דמעות, חיכינו לזה 60 שנה". מאנה נבחר לשחקן הטורניר

תקציר: בורוסיה דורטמונד - באייר לברקוזן 5:2/ספורט1

נבחרת סנגל זכתה אתמול (ראשון) באליפות אפריקה לראשונה אי פעם אחרי שניצחה 2:4 בדו קרב פנדלים את מצרים בעקבות 0:0 ב-120 דקות בגמר בקמרון. סנגל הפכה לנבחרת ה-15 שזוכה בתואר בהופעה ה-16 שלה בטורניר. שוער צ'לסי אדוארד מנדי זכה בתואר נוסף אחרי שבשנה האחרונה זכה גם בליגת האלופות ונבחר לשוער השנה על ידי פיפ"א ואופ"א. סאדיו מאנה, שהחמיץ פנדל בדקה השישית וכבש בסוף את הפנדל המכריע בדו קרב, הלך מיד כדי להתחבק ולשוחח עם חברו מליברפול, מוחמד סלאח. מאנה נבחר גם לשחקן המצטיין של הטורניר.

חגיגות גדולות פרצו ברחובות סנגל בלילה אחרי הזכייה, כשרבבות מהמדינה המערב אפריקאית צהלו מהזכייה ראשונה בטורניר לאחר עשרות שנים של החמצות ופספוסים קורעי לב. נשיא המדינה הכריז על יום חג לאומי.

הנבחרת עברה לאורך השנים לא מעט כאבי לב ספורטיביים, ובשנתיים האחרונות המדינה סבלה מההגבלות והקשיים הכלכליים שנגרמו על ידי מגיפת הקורונה. סנגל הפסידה לאלג'יריה בגמר הטורניר האחרון ב-2019, ב-2002 סנגל החמיצה את ההזדמנות להפוך לנבחרת אפריקאית הראשונה שמגיעה לחצי גמר גביע העולם כשהפסידה לטורקיה בתוספת הזמן. באותה שנה הפסידה גם בגמר גביע אפריקה לאומות. במונדיאל 2018 היא הודחה בשלב הבתים תחת חוק חדש שהעניש אותה על כך שהיא קיבלה יותר כרטיסים צהובים מיריבת הקבוצה יפן. לטורניר השנה הגיעה כפייבוריטית, ועמדה היטב במשימה. "שמחה, דמעות, כי זה ניצחון היסטורי", אמר נשיא סנגל, מאקי סאל, כשנשאל לתגובתו בטלוויזיה הלאומית, "במשך 60 שנה שהמדינה שלנו מחפשת את זה ומחכה לתואר. ובכן, עשינו את זה היום".

סאדיו מאנה שחקן נבחרת סנגל עם מוחמד סלאח שחקן נבחרת מצרים. רויטרס
הסתודדו ארוכות. מאנה וסלאח/רויטרס

קפטן סנגל קאלידו קוליבאלי אמר אחרי המשחק: "אנחנו שמחים. ידענו שיהיה קשה לזכות באליפות אפריקה, אבל עשינו את זה. הנבחרת שלנו ראויה לתואר הזה. חיכינו לזה הרבה זמן ועכשיו עשינו את זה. הנבחרת הזו נהדרת. היה משחק קשה וטורניר קשה. הצלחנו לעשות את זה בעזרת הקבוצה שלנו והכוח שלנו. השוער שלנו הוא הכי טוב בעולם".

שוער סנגל אדואר מנדי, שנבחר לשוער המצטיין של הטורניר, אמר: "אנחנו גאים. לא זכינו בתואר הזה מעולם. עבדנו קשה כדי לזכות בגביע והיום ניצחנו כמו נבחרת אחת וכמדינה ולכן אני כל כך גאה. הבועטים בפנדלים היו נהדרים, אני ניסיתי לעשות את המיטב כדי להציל בעיטה אחת ועשיתי את זה, אני שמח מאוד".

הקיצוני של באיירן מינכן לירוי סאנה, שאביו סנגלי, כתב בטוויטר: "ברכות לסנגל ולבונה סאר על הזכייה באליפות אפריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully