וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק ספורט? אוקראינה ורוסיה מתכוננות למפגש נדיר על המגרש

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 12:45

ביידן ופוטין מתקוטטים, מאות אלפי חיילים פרוסים לאורך הגבול, וביום שישי (18:00, ספורט4) המתח הפוליטי עלול להגיע למגרש. נבחרות הקטרגל של שתי המדינות יגיעו למפגש נדיר בו רק אחת תזכה בכרטיס לגמר אליפות אירופה בכדורגל אולמות

כדורגל אולמות, פורטוגל נגד אוקראינה/ספורט1

לאורך 8 השנים האחרונות אופ"א ופיפ"א דאגו מבעוד מועד שבהגרלות של מפעלי הקבוצות והנבחרות השונים לא יהיו מפגשים בין רוסיה לאוקראינה - זאת בשל המתיחות הפוליטית הגואה בין שתי המדינות. אז מה עושים כשאין ברירה?

זו בדיוק הסיטואציה אליה נקלעו נבחרות הקטרגל של המדינות עצמן, ביחד עם אופ"א - ודווקא בזמן שהמתח בין המדינות בשיאו ורוחות מלחמה נושבות בחוזקה בדונבאס. רוסיה ואוקראינה העפילו לחצי גמר יורו 2022 שנערך בימים אלה בהולנד ומחר (שישי, 18:00, ספורט4) הן ייפגשו למשחק שימשוך הרבה תשומת לב.

מאז 2014 קיימת מתיחות אדירה בין שתי המדינות שהיוו בעבר שתי מהרפובליקות הגדולות שהרכיבו את ברית המועצות. חצי האי קרים סופח על ידי רוסיה ובמזרח מתחוללים עימותיים צבאיים באופן קבוע בין מורדים פרו רוסים לבין צבא אוקראינה.

בשבועות האחרונים האזור נראה כמו חבית נפץ ונדמה שהפתיל הולך ומתקצר. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, החליט להעביר לגבול למעלה מ-120 אלף חיילים, ובתגובה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזיז כוחות לאזור והזהיר שאם רוסיה תפלוש לשכנתה "יהיו לכך השלכות קשות". עיני העולם נשואות, אוקראינה חוששת והמעצמות בודקות מי ימצמץ ראשון.

שחקני נבחרת אוקראינה, כדורגל אולמות. BSR Agency, GettyImages
מפגש נדיר על יריבה רוסית. שחקני נבחרת אוקראינה/GettyImages, BSR Agency

בזמן שארה"ב ורוסיה מתכתשות, החיילים האוקראינים נערכים לקרב בו אין להם סיכוי לנצח ופוטין מאיים לצאת למלחמה, נבחרות כדורגל האולמות של המדינות ינסו להשיג ניצחון על המשטח בזיגו דום באמסטרדם.

בדיוק כשם שסרביה וקוסובו, או אזרבייג'אן וארמניה לא יכולות להיות מוגרלות למשחקים אחת נגד השנייה, כך גם אוקראינה ורוסיה. מפגש בשלב הבתים נמנע באופן יזום, אבל אחרי ששתיהן צלחו את שלבי הנוק אאוט והגיעו לארבע האחרונות, כבר לא היה מה לעשות. לפחות זה טוב לרייטינג של הענף.

שחקן נבחרת רוסיה, איבן צ'ישקאלה, ניסה להרגיע: "פגשנו את השחקנים של אוקראינה במהלך הטורניר ותקשרנו איתם. אין בינינו איבה ואני חושב שזה דבר שחשוב להבהיר. המטרה שלנו היא לזכות באליפות אירופה, לא לנצח דווקא את אוקראינה".

גם יו"ר התאחדות הקטרגל של רוסיה, אמיל אלייב, שלח מסר מפוייס: "אסור לתת לרקע הפוליטי להיות חלק מהסיפור. אנחנו חברים, ספורט - בעיקר קטרגל - לא קשור לפוליטיקה. הקשרים בין ההתאחדויות חמים וחבריים".

לעומתם, שחקן נבחרת אוקראינה, דניל אבאקסין, היה הרבה פחות דיפלומטי לפני כמה ימים: הוא פרסם תמונה של עצמו לובש חולצה ועליה שרטוט של מפת אוקראינה שכוללת את חצי האי קרים. אז גם אם הדיבורים הפומביים הם על שלום, אחווה וקדושת הספורט, לכולם ברור שעל הכף באמסטרדם יונח הרבה יותר מניצחון. אפילו יותר מכרטיס למשחק על התואר.

עוד בוואלה!

פוטין: המערב מתעלם מדרישותינו ומנסה לפתות אותנו למלחמה עם אוקראינה

לכתבה המלאה
כוחות מילואים בתרגיל בפאתי קייב, אוקראינה, 29 בינואר 2022. רויטרס
רוחות המלחמה לא יחדרו לאולם?/רויטרס

למי שכבר הספיק לשכוח, נבחרת הכדורגל של אוקראינה התכוננה לשחק ביורו 2020 עם חולצה שעליה מפה שכוללת את חצי האי קרים לפני שנה - ונדרשה על ידי אופ"א להחליף את התלבושת לאלתר. במשחקים האולימפיים בטוקיו, המדליסטיות בקפיצה לגובה, מריה לאסיצקנה (זהב) וירוסלבה מגוצ'יך (ארד) הצטלמו ביחד כשהן מניפות את דגלי המדינות. מגוצ'יך האוקראינית ספגה ביקורת קשה במולדתה.

רוסיה היא חברה קבועה בצמרת האירופית בכדורגל אולמות. היא זכתה ביורו 1999 וסיימה במקום השני 5 פעמים. אוקראינה חזרה לטופ 4 לראשונה מאז יורו 2005. הישג השיא שלה היה מקום שני, אותו היא השיגה גם ב-2001 וגם ב-2003. בחצי הגמר השני ישחקו ספרד והאלופה פורטוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully