וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדול מכולם: רפאל נדאל זכה באליפות אוסטרליה ובגרנד סלאם מספר 21

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 16:52

פרק חדש ומרגש במיוחד בסיפור האגדה. הספרדי בן ה-35 חזר מפיגור 2:0 במערכות לראשונה מאז 2007, ניצח את דניל מדבדב 6:2, 7:6 (5), 4:6, 4:6, 5:7 והשאיר אבק לפדרר ודג'וקוביץ'

תנו כבוד לטניסאי הגדול בהיסטוריה, לפחות בכל הנוגע לזכיות בטורנירי גרנד סלאם. רפאל נדאל רשם היום (ראשון) קאמבק ענק, ניצח את דניל מדבדב 6:2, 7:6 (5), 4:6, 4:6, 5:7 וזכה בגרנד סלאם ה-21 בקריירה, אחד יותר מרוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ'.

הסיפור הזה לא יכול היה להימשך באופן אחר. לפני כמה חודשים נדאל התמודד עם פציעה ובגיל 35 נראה היה שאולי הוא לא יצליח להתאושש ממנה כראוי. אבל הוא הצליח ובשבועיים האחרונים הרשים וריגש במלבורן. היום הוא כבר פיגר 2:0 במערכות, אבל בדיוק כמו שהחזיר את הקריירה שלו למסלול, כך עשה עם משחק שהוא לא ישכח לעולם.

כדי להבין את גודל ההישג, צריך להזכיר: הפעם האחרונה בה נדאל חזר מפיגור 2:0 במערכות לניצחון הייתה נגד מיכאיל יוז'ני בטורניר ווימבלדון ב-2007. כמעט 15 שנה חלפו והנה הוא עשה זאת שוב. הפעם זה הסתיים עם זכייה שנייה באוסטרליה וראשונה מאז 2009.

מדבדב כבר ניצח את נובאק דג'וקוביץ' בגמר ארה"ב ומנע מהסרבי מייג'ור מספר 21. היום הוא קיווה להמשיך ללכוד את החלומות של הטניסאים האגדיים, הוביל בבטחה, אבל איבד איזון לגמרי. הרוסי היה עסוק יותר מדי בקהל העוין, התלונן, כעס ואיבד פוקוס. כשניסה לחזור למשחק, זה כבר היה מאוחר מדי. נדאל היה בזון וכשזה קורה, הוא בלתי מנוצח.

זוכי הגרנד סלאמים בכל הזמנים. דורון שיינר, אתר רשמי
על גג העולם. נדאל לצד דג'וקוביץ' ופדרר/אתר רשמי, דורון שיינר
רפאל נדאל, גמר אליפות אוסטרליה 2022. רויטרס
קאמבק היסטורי. נדאל/רויטרס
דניל מדבדב, גמר אליפות אוסטרליה 2022. רויטרס
שלט ללא עוררין בסט הראשון. מדבדב/רויטרס

מערכה 1

נדאל הגיש ראשון ושמר על חבטות ההגשה שלו למרות שמדבדב הקשה עליו. הרוסי השווה באופן מיידי והגיע לאחר מכן לשתי נקודות שבירה, אבל הספרדי הציל אותן וטיפס ל-1:2. ייבגני קאפלניקוב צייץ: "נדאל נלחם, אם הוא יפסיד במערכה הראשונה, מדבדב ינצח 0:3".

מדבדב שוב איזן במהירות ובמשחקון החמישי כבר לחץ על הגז ועם חבטות מדויקות ותכליתיות שבר ועלה ל-2:3. בדקות הללו נדאל נראה חסר תשובות והרוסי היה בכל מקום במגרש. הוא שבר שוב והשלים 2:6 קל בצורה מפתיעה בסט הראשון. טניסאית העבר צ'אנדה רובין ב-BBC: "לפעמים לוקח לרפא זמן להיכנס לעניינים. ואתם יודעים שאי אפשר לנצח אותו ללא קרב".

* סיבה לאופטימיות אצל מדבדב: הוא ניצח ב-46 מ-49 משחקי הגרנד סלאם בהם הוביל 0:1 במערכות.

* סיבה לאופטימיות אצל נדאל: ב-8 מ-23 משחקי הגמר האחרונים, הטניסאים שפיגרו 1:0 במערכות בגמר אליפות אוסטרליה, ביצעו מהפך וזכו בטורניר.

מערכה 2

נדאל התקשה גם בשני המשחקונים הראשונים של המערכה השנייה, אבל אחריהם הצליח לכפות את עצמו על המשחק. הספרדי עלה ל-1:2 וניצל חוסר ריכוז של מדבדב כדי לשבור אותו לראשונה. טניסאית העבר לורה רובסון ב-BBC: "נדאל היה מתוסכל, אבל הוא אף פעם לא מוותר".

הספרדי עלה ל-1:4 מבטיח, אבל מדבדב כרה את דרכו בחזרה למשחק ועם שבירה משלו צימק ל-4:3. מאמנה של סרינה וויליאמס, פטריק מוראטוגלו: "מגוון החבטות של דניל מזכיר לי אחד... נובאק דג'וקוביץ' שמו". שני היריבים סיפקו כמה נקודות לפנתיאון עם ראלים ארוכים ובסופה של אחת כזו, נדאל החזיר בשבירה משלו ועלה ל-3:5. המשחקון הבא התארך עוד ועוד ואחרי כרבע שעה מדבדב שבר ובהמשך איזן ל-5:5.

השניים שמרו על חבטות ההגשה הבאות וניגשו לשובר שוויון מותח ומלא אמוציות. הספרדי הוליך 2:4 ו-3:5, אבל הרוסי התעשת ועם 4 נקודות רצופות, ניצח 5:7 ו-6:7 במערכה כולה.

* אחרי הסט השני, המאזן של נדאל בשובר שוויון לאורך הקריירה: 164:252. המאזן של מדבדב: 51:70.

* הפעם האחרונה בה רפאל נדאל חזר מפיגור 2:0 במערכות לניצחון, הייתה נגד מיכאיל יוז'ני בווימבלדון 2007. כלומר, לפני כמעט 15 שנה.

דניל מדבדב, גמר אליפות אוסטרליה 2022. רויטרס
הציל נקודת מערכה וחזר בגדול ל-0:2. מדבדב/רויטרס

מערכה 3

נדאל סירב לוותר ונלחם בשיניים כדי להשוות ל-1:1 אחרי משחקון הגנה ראשון של מדבדב.
לורה רובסון ב-BBC: "היו כמה נקודות שבהן נדאל ויתר וקיבל את זה שהוא לא יגיע לכדור, כדי לשמור אנרגיה. זה מאוד חשוב עבורו".

הספרדי והרוסי שמרו על חבטות ההגשה ואז ביתרון 2:3 נדאל הציל שלוש נקודות שבירה ואיזן. הקצב בשלב הזה האט ושני הטניסאים נראו עייפים, אבל לא גילו רחמים כשגררו אחד את השני למשחקונים ארוכים. במצב של 4:4, נדאל שבר את מדבדב והפעם גם הצליח להשלים את העבודה ולנצח 4:6 במערכה.

מיד אחרי סיום המערכה מדבדב התלונן על צופים שמשמיעים קריאות בין חבטות ההגשה במקום לשמור על השקט ואמר לשופט: "הם אידיוטים! אין להם מוח, אה? המוח שלהם ריק".

דניל מדבדב, גמר אליפות אוסטרליה 2022. רויטרס
התעסק בקהל ובדיבורים עם השופט ואיבד פוקוס. מדבדב/רויטרס

מערכה 4

אחרי שהפסיד שלושה משחקונים רצופים, מדבדב התעורר ועלה ל-0:1. המשחקון הבא היה מותחן במיטבו, כשהרוסי מבזבז שתי נקודות שבירה ונדאל קובע 1:1. בשלב הזה מדבדב איבד פוקוס, נשבר ולא אהב את תגובת הקהל, שצהל כשהוא ביצע טעות כפולה. המומנטום היה בצד של נדאל שהגיש במטרה לעלות ל-1:3, אבל מדבדב סיפק כמה חבטות איכותיות מהקו האחורי כדי לקבוע 2:2.

המשחקון החמישי היה מרהיב. מדבדב הציל לא פחות מ-7 נקודות שבירה, אבל לא הצליח לעשות יותר מזה ולבסוף נשבר. הרוסי שוב התלונן בפני השופט על ההתנהגות של הקהל ואיבד פוקוס כמעט לחלוטין, כשנדאל נראה בזון. הספרדי הציל שתי נקודות שבירה, טיפס ל-3:5 ומשם המשיך ל-4:6. איזה קאמבק! צ'אנדה רובין ב-BBC: "בדיוק ככה נדאל שבר את היריבים שלו לאורך השנים. מדבדב נראה סחוט".

הגענו ליותר מ-4 שעות

רפאל נדאל, טניסאי ספרדי. רויטרס
לא חזר מפיגור 2:0 לניצחון כמעט 15 שנה, עד היום. נדאל/רויטרס

מערכה 5

מדבדב נראה מאושש בפתיחת המערכה המכרעת והוא עלה ל-1:2. נדאל השווה ומיד לאחר מכן שבר את הרוסי כדי לעלות ל-2:3, כשעכשיו הכול בידיים שלו. המשחקון הבא ארך 13:38 דקות של מתח ודרמה, שבסיומן נדאל הצליח לעלות ל-2:4. שני הטניסאים שמרו על ההגשות בדרך ל-3:5, וכאשר הספרדי התקרב שתי נקודות מזכייה עם 30:30, הרוסי התעלה וצימק ל-5:4. המומנטום נשאר אצל מדבדב, שהשיג שבירה ברגע קריטי של המשחק והשווה ל-5:5.

נדאל איבד שתי נקודות שבירה במשחקון הבא, ובנקודת השבירה השלישית השיג את ה-5:6 המיוחל. במשחקון הבא נדאל לא איבד אפילו נקודה, בדרך ל-5:7 במערכה החמישית ולזכייה גרנד סלאם 21. אחרי חמש שעות ו-24 דקות, רפאל נדאל הוא אלוף אוסטרליה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully