וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהדבר הוודאי היחיד הוא חוסר ודאות: בית"ר ירושלים ממשיכה להתרסק

30.1.2022 / 7:36

בית"ר ספגה השפלה קשה בחיפה, אוחנה זעם על השחקנים ("עכשיו זה עליכם"), אבל בקבוצה כבר מודים: "גם אם המצב הכלכלי איכשהו יתייצב, כבר לא ברור אם יש מי עם לצאת למלחמה". יונגר ממשיך לחפש הלוואה, אבל במועדון מבינים: כנראה שלא יהיה מנוס מהליך משפטי

תקציר: הפועל חיפה - בית"ר ירושלים 1:5/ספורט1

1. בית"ר ירושלים הושפלה אתמול בחיפה, אבל מיד עם שריקת הסיום כולם שכחו מהמשחק וניסו להבין מה יקרה עם המועדון. יונגר עדיין לא מספק תשובות, השחקנים נמצאים בחוסר וודאות מטריד ומרגישים שהעסק מתפרק, הסוכנים להוטים לקבל טופס שחרור ולהעביר את השחקנים שלהם למקום אחר, והאוהדים המתוסכלים כבר לא יודעים איך להגיב, וחלקם נטשו את האצטדיון עוד לפני שריקת הסיום כדי למחות מול ביתו של משה חוגג.

סף השבירה המנטאלי הנמוך של הקבוצה שוב נחשף. אולי הסיבה היא גם מי שאחראי לשער, איתמר ניצן. כששחקנים רואים את מי שהיה המושיע של בית"ר בשנתיים האחרונות נדבק בחולשתם של אחרים, יש לכך השפעה לא מבוטלת. ובכל זאת זה לא תירוץ, וגם בקבוצה מבינים זאת. היו"ר אלי אוחנה אף הטיח בשחקנים במחצית: "שני מאמנים הלכו, נגמרו לכם התירוצים, עכשיו זה עליכם".

במקביל, אוחנה מנסה למצוא אוטוריטה על הקווים. בימים הקרובים הוא צפוי להיפגש עם שרון מימר ולנסות לסכם איתו על אימון הקבוצה עד לתום העונה.

אוהדי בית"ר ירושלים מוחים נגד משה חוגג. מאור אלקסלסי
אוהדי בית"ר ירושלים מוחים נגד משה חוגג/מאור אלקסלסי

2. מה הולך לקרות היום? כולם עם הפנים ליונגר, שעדיין מנסה לגייס את ההלוואה המפורסמת. הסכום ככל הנראה לא יבוא מגופי השידור או המנהלת, אבל ב-48 שעות האחרונות חזרו לתמונה שני גופים אוהבי ירושלים שתומכים בפעילויות בעיר ועשויים לקחת חלק בהלוואה. גם האופציה לקבל הלוואה עם אופציה לרכישה מקבוצת הרוכשים האמריקאים עדיין נמצאת על הפרק, אבל הסיכוי שתתממש קלושה.

צריך לומר משהו על האמריקאים - הם כבר מעל חודשיים בתמונה, אבל לפני חודש הלכו אחורה בשלב טיוטות החוזה. זה לא מקרי שהם לקחו צעד לאחור. הם הבינו שגודל החובות הפוטנציאלי יכול להיות כזה שלא יאפשר להם להחזיק את בית"ר. לא מדובר באנשים אמידים בצורה יוצאת דופן, אלא כאלה שחושבים שבעתיד יוכלו לגייס עוד אנשים ועוד כסף כדי להרים את הקבוצה. אחד מנציגיה אף טס למיאמי כדי לפגוש את אלי טביב בתקווה לנסות ולחבור אליו ברכישת בית"ר, אבל כאמור, הסיכוי נמוך.

כרגע, בשל החשש מתביעות עתידיות, רכישת בית"ר גדולה על כל מי שמתעניין בה. אם משה חוגג היה משחרר את הקבוצה, היה עוד סיכוי שגופים כאלה או אחרים היו עושים בדיקת נאותות ובודקים את האפשרות לרכוש, למרות שהסיכוי שזה יקרה קלוש. אבל כעת, כשחוגג עדיין מתעקש להחזיק את הקבוצה ולקבל עליה כסף, הלוואה אכן עשויה לעזור לבית"ר לסיים את העונה ואולי בדרך נס להישאר בליגה. מעבר לכך, אם לא יקרה נס עתידה של בית"ר יוביל אותה לבית המשפט. זה רק עניין של זמן.

אופיר קריאף שחקן בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
אין באמת אופק. קריאף וזרגרי אתמול/מאור אלקסלסי

3. אם תתקבל ההלוואה, בבית"ר ינסו לייצר מצב שבסופו יוכלו לחזק את הקבוצה בשחקן או שניים זולים שיוסיפו אדרנלין וירימו את הסגל. באר שבע עניינה את בית"ר בקשרים דוידה פטרוצ'י ורועי גורדנה, אולי שחקן ייפלט ממכבי תל אביב ברגע האחרון, אולי ממכבי חיפה, אך בכל מקרה כרגע הכל בגדר פנטזיה. זה יכול לצאת לפועל רק אם תיכנס ההלוואה במלואה לצד קיצוץ רוחבי של 25 אחוז מצד כל עובדי המועדון, מהלך שעשוי להיתקל בהתנגדויות. אתמול הודו במועדון: "גם אם הכל יתייצב, כבר לא ברור אם יש עם מי לצאת למלחמה. לא בטוח שאפשר להרים את השחקנים כבר, הסיטואציה מייאשת, פשוט מייאשת".

איתמר ניצן שוער בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
נדבק בחולשה של האחרים, וזה משפיע. איתמר ניצן/מאור אלקסלסי

4. מקס גרצ'קין סיים את המשחק עם כאבים עזים ביד וככל הנראה סובל משברים באצבעות. הוא יעבור צילום ובבית"ר מקווים שיוכל לשחק במשחקים הבאים עם קיבוע. אופיר קריאף שהוחלף במחצית עם כאבים בשריר, ייבדק גם הוא בתקווה שלא מדובר בקרע שישבית אותו לתקופה ארוכה.

5. שר האוצר אביגדור ליברמן נפגש עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון ועם יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון והתייחס למצב הקבוצה. "לא ניתן לבית"ר ליפול", רשם ליברמן, "שוחחנו על מצבה הקשה של הקבוצה והבהרתי כי ליגת העל בלי בית"ר ירושלים זו לו אותה ליגה".

בית"ר ירושלים תארח במחזור הבא את הפועל נוף הגליל לקרב תחתית לוהט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully