וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי מתוק שיש: 83:84 דרמטי לא.ס. רמת השרון על מכבי רמת גן

ביום בו הוקירה את אגדות העבר שלה אורנה אוסטפלד ורחל אוסטרוביץ', הקבוצה של אוהד גל גברה על הדאבליסטית שמתרחקת מחמישיית הצמרת

המשחק שפתח היום (שישי) את המחזור ה-17 בליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל הסתיים בניצחון של א.ס. רמת השרון 83:84 דרמטי על מכבי רמת גן, ועבור המקומיות זו הייתה חגיגה כפולה כי היה זה משחק שהוקדש לשתי דמויות שהפכו בעבר את רמת השרון לאימפריה מקומית בכדורסל הנשים: אורנה אוסטפלד ורחל אוסטרוביץ', שניהלו את המועדון במשך 34 שנים והעבירו את ניהולו לידיו של אלי רבי, שיזם את האירוע. באולם אורנים ברמת השרון התקבצו מאות מאוהדי הקבוצה לדורותיה, שחקניות עבר ששיחקו בשורותיה במשך השנים ואוהדים רבים של כדורסל הנשים.

את האירוע כיבדו בנוכחותם גם ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר, ראש העיר לשעבר יצחק רוכברגר, מחזיק תיק הספורט בעיריית רמת השרון גיא קלנר, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל הילה קניסטר בר דוד, ויו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי.

על תרומתן של אוסטפלד ואוסטרוביץ' לספורט הנשים וכדורסל הנשים בפרט אמרה הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל: "היום הסתיים באופן רשמי פרק חשוב בהיסטוריה של כדורסל הנשים בישראל. הן פעלו במשך 34 שנים, כמעט מחצית מחייהן, ללא לאות לקידום כדורסל הנשים בכל מישור אפשרי. בעיקר בכל הקשור לשוויון מגדרי. הן חתומות על הישגים מקצועיים יוצאי דופן: שש אליפויות ושישה גביעי המדינה, הופעה בגמר גביע רונקטי ויצירת סטנדרטים גבוהים מאד של ניהול קבוצה. אני זוכרת שכל שחקנית בארץ בתקופה ההיא רצתה לשחק ברמת השרון. זה אומר הכל! תודה גדולה לכן על תרומתכן הרבה לקידום כדורסל הנשים. מה ששלכן... שלכן!".

הילה קניסטר בר דוד, אורנה אוסטפלד, רחל אוסטרוביץ'. באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, אתר רשמי
קניסטר בר דוד בטקס עם אוסטפלד ואוסטרוביץ'/אתר רשמי, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

בין הטקס למשחק הראווה בין השחקניות הוותיקות ששיחקו במועדון לדורותיהן שנערך בהפסקת המחצית, פתחה מכבי רמת גן את המשחק מול המארחת עם נחישות אדירה להוכיח שמקומה הוא בין חמש המוליכות, שבמחזורים האחרונים ברחו קצת לליגה. הקבוצה של רועי לזר נותרה צמודה למקומיות ברבע הראשון, שהסתיים בתוצאה 21:21 ועלתה ליתרון שש נקודות בתחילת הרבע השני בזכות נקודות של אליסיה ג'נקינס וקאי ג'יימס. אם בשני המחזורים האחרונים הדאבליסטית התקשתה לייצר נקודות - גם כשהפסידה לחיפה וגם כשגברה בבית על אשדוד - הרי שהפעם היא באה לרוץ. 42 נקודות היא קלעה ב-17 הדקות הראשונות של המשחק ועמדה כל אותה העת על כ-60 אחוזים מהשדה. פסק זמן שהזעיק מאמן רמה"ש אוהד גל, כשהפער צמח כבר ל-8 נקודות, החזיר את השחקניות שלו לתלם, ומיני-ריצה בהובלתה של שאטורי ווקר צימקה את הפער לנקודה אחת בלבד - 45:46 לזכות רמת גן במחצית.

שחקנית א.ס. רמת השרון שאטורי ווקר עם הכדור. באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, אתר רשמי
26 נקודות כדי להבטיח ניצחון דרמטי. ווקר/אתר רשמי, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

הקבוצות קצת התקררו בהפסקת המחצית, ובעוד שרמת גן המשיכה ללכת פנימה לג'יימס בתחילת המחצית השנייה, ברמת השרון הייתה ווקר מבולבלת משהו והתקשתה לעזור לקבוצתה לחזור להוביל. בהיעדרה של הכוכבת הראשית היה זה המשחק המהיר של רמה"ש שהשאיר את הקבוצה צמודה לאורחת. שלשה של בריג'יט קרלטון כמה שניות לסיום הרבע הצטרפה לרבע מצוין של השחקנית החדשה אנדיה ג'ונס, שסגרה דאבל-דאבל כבר אחרי 30 דקות, ואפשרה לרמה"ש לעלות ליתרון 64:67 לקראת הרבע המכריע.

האלופה נזקקה לשתי דקות וחצי לפני שצברה נקודות ברבע האחרון, אבל הקבוצה הביתית החטיאה מבחוץ שלוש פעמים וסירבה להכריע את המשחק ברגעים שבהן ג'יימס זכתה למנוחה. יתרון שמונה נקודות הפך ליתרון נקודה לרמת גן חמש דקות לסיום. שתי הקבוצות לא הצליחו לבסס יתרון והגיעו צמודות לדקה האחרונה של המשחק. שתי נקודות של ג'יימס מהקו העלו את רמת גן ליתרון 82:83. ג'ונס נשלחה אל הקו לראשונה במשחק שבע שניות לסיום ודייקה פעמיים, הארפר עוד ניסתה להפוך את התוצאה פעם נוספת אבל החטיאה ובחצי השנייה שנותרה החמיצה גם טל לב את האפשרות לנצח את המשחק על הבאזר. ביום המיוחד הזה מבחינת רמה"ש, היא ניצחה 83:84 ובצורה הכי דרמטית שיש.

קלעו לרמת השרון: ווקר 26, ג'ונס 22, קרלטון 14, קראש 12, וטורי 6, שוסטר 3, אלטמן 1.
קלעו לרמת גן: ג'יימס 23, ג'נקינס 22, הארפר 21, לב 10, גרזון 7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully