וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 על 12: המשחקים הגדולים של טום בריידי

מי שבעיני רבים הוא הספורטאי הגדול בהיסטוריה הודיע על פרישה. לרגל כך, חזרנו למשחקים המיתולוגיים של מספר 12. הנה הרשימה

כיאה לשחקן הטוב בתולדות הענף, וכזה שכיכב בו במשך כמעט שני עשורים וחצי, הקריירה של טום בריידי, שהגיעה לסיומה, הייתה מלאה במשחקים ואירועים בלתי נשכחים. בימים הקרובים, הסיכומים יגיעו מכל עבר, אז נתרום את חלקנו עם 12 ההופעות הגדולות ביותר של מספר 12. שכחנו משהו? תיכנסו בנו בתגובות.

מקום 12: 9:31 על קנזס סיטי בסופרבול 55 (7/2/2021)

תקראו לזה "כניסת כבוד" אם תרצו ואכן נאלצנו לוותר על כמה משחקים גדולים אחרים כדי להכניס משהו מימי טמפה ביי לרשימה. אחרי 20 שנות הצלחה בפוקסבורו, בריידי עזב למחוזות חמימים יותר ומיד הביא אליפות מדהימה, השביעית שלו. זה בעיקר היה שואו הגנתי מול פטריק מהומס, אבל היכולת של בריידי להשתלט על המשחק מהרגע הראשון תרמה גם היא והוא סיים עם 201 יארד, שלושה טאצ'דאונים ורייטינג מצוין של 125.8.

מקום 11: הפסד 41:33 לפילדלפיה בסופרבול 52 (4/2/2018)

ההפסד היחיד של בריידי ברשימה המפוארת הזו ובאמת, באמת שאי אפשר להאשים אותו בו. ביל בליצ'יק החליט לספסל את מלקולם באטלר ברגע האמת וההגנה של הפאטס קרסה מול יריבה די בינונית בהובלת ניק פולס, למרות שבריידי עשה ככל יכולתו: 505 יארד (שיא כל הזמנים למשחק פלייאוף כלשהו), 33 נקודות (שיא לקבוצה שמפסידה בסופרבול), 0 פאנטים ו-3 טאצ'דאונים. לא הספיק ורק בגלל שהמשחק הסתיים עם הפסד בסופרבול, הוא מדורג כאן ולא בצמרת הרשימה.

מקום 10: 32:40 בבפאלו (20/9/2015)

בפאלו האומללה, שבשנות ה-90 עוד הגיעה לארבעה סופרבולים רצופים, נקלעה במשך שני עשורים לאותו בית של בריידי ולא הפסיקה לחטוף. לבריידי יש לא פחות מ-33 ניצחונות מול הבילס, יותר מכל קוורטרבק מול קבוצה כלשהי לאורך ההיסטוריה וזה היה אחד המרשימים שבהם. המארחים, אחרי ניצחון ביתי מרשים על אנדרו לאק ואינדיאנפוליס במחזור הפתיחה שבוע קודם לכן, הגיעו חדורי אמונה ואפילו השיגו את הטאצ'דאון הראשון, אבל ראו במהרה איך בריידי מרסק אותם, דרייב אחרי דרייב. זה נגמר אחרי 466 יארד ושלושה טאצ'דאונים, שהבהירו מי שולט ב-AFC מזרח.

מקום 9: 31:55 ביתי על פיטסבורג (3/11/2013)

אם יש יריבה שבריידי נהנה במיוחד להחטיף לה לאורך השנים, הרי שזו פיטסבורג ובמשחק הזה, מול הופעה טובה מאוד של בן רות'לסברגר (400 יארד, 4 טאצ'דאונים), מספר 12 הזכיר שיש קוורטרבקים אגדיים, ויש אחד מעל כולם - 432 יארד, ארבעה כדורים לאנדזון ורייטינג של 151.8 היו מנת חלקו של בריידי באותו ערב, כשהוא מפזר את האהבה בין שלושה תופסים שסיימו כל אחד עם 120 יארד ומעלה. הופעה שנגעה בשלמות.

מקום 8: 31:34 ביתי על דנבר (25/11/2013)

ממש כמה שבועות לאחר מכן הגיע הקאמבק השני הכי גדול בתולדות הפטריוטס (לראשון עוד נגיע...), מול לא אחר מאשר יריבו הגדול של בריידי לאורך השנים - פייטון מאנינג. הברונקוס הספיקו לנקום בהמשך אותה עונה בניו אינגלנד בגמר ה-AFC, אבל זה היה הערב של בריידי, שראה את הקבוצה שלו נקלעת לפיגור 24:0 בהפסקה והוביל התאוששות מדהימה. המהפך הושלם כבר בפתיחת הרבע הרביעי, דנבר השוותה ולבסוף, ניו אינגלנד ניצחה בהארכה אחרי דרייב מכריע של בריידי, שסיים עם 344 יארד ו-3 טאצ'דאונים מול הגנה איכותית במיוחד.

מקום 7: 10:45 ביתי על דנבר בפלייאוף (14/1/2012)

רק שלושה שחקנים בהיסטוריה מסרו לשישה טאצ'דאונים במשחק פלייאוף בודד ובריידי, בטח לא תופתעו לגלות, הוא אחד מהם. זה קרה על הראש של טים טיבו המזעזע ודנבר, ששבוע קודם לכן עוד הדהימו את פיטסבורג בהארכה, אבל גילו במהרה שאין להם מה לעשות מול TB12. בריידי היה חד, מדויק וסיים עם 363 יארד, כולל טאצ'דאון של 61 יארד לדיון בראנץ', שחיסל את משחק הפלייאוף הזה עוד לפני המחצית.

מקום 6: 28:49 במיאמי (21/10/2007)

מיאמי תמיד הייתה מוקש עבור בריידי, שחווה שם אי אילו הפסדים מרגיזים. לא במקרה הזה. הדולפינס סיימו את אותה עונה עם מאזן 15:1 נוראי, הפטריוטס עם ה-0:16 הבלתי נשכח ובריידי אפילו לא שיחק ברוב הרבע האחרון, מה שלא הפריע לו לרשום את אחד משלושת המשחקים בקריירה אותם סיים עם קוורטרבק רייטינג מושלם (158.3). הוא עשה זאת בזכות 21 מ-25, שישה טאצ'דאונים, 354 יארד ושיא קריירה של 14.1 יארד בממוצע למסירה. כמו כל העונה ההיא, עד ההפסד בסופרבול, זה פשוט היה ריקוד בלתי ניתן לעצירה.

מקום 5: 20:36 בניו אורלינס (17/9/2017)

חודש וקצת אחרי יום הולדתו ה-40, האלוף המכהן הגיע לקרב קשה בסופרדום. מולו התייצב מי שאז עוד הוביל עליו בכמות היארדים לאורך ההיסטוריה והיום כבר נמצא הרחק מאחור, דרו בריס וניו אינגלנד, ששבוע קודם לכן חטפה בראש בפוקסבורו מקנזס סיטי, הייתה חייבת את המשחק הזה כדי לא להסתבך. בריידי נענה לאתגר ומסר לשלושה טאצ'דאונים כבר ברבע הראשון. את הראש בראש שלו מול בריס הוא סיים עם נוקאאוט: 447 יארד, מול 356 של יריבו. זה היה האות לכך שגם בעשור החמישי בחייו, בריידי הולך לעשות על המגרש דברים יוצאי דופן.

מקום 4: 0:59 ביתי על טנסי (18/10/2009)

אחד המשחקים הזכורים ביותר בקריירה של בריידי כמעט נכנס לפודיום. המשחק החד-צדדי ביותר בתולדות ה-NFL (בשוויון במקום הראשון) התקיים על שכבת שלג מכובדת שנערמה בפוקסבורו, מה שלא הפריע לבריידי להתעלל בטנסי המסכנה, כולל חמישה (!) טאצ'דאונים שהוא מסר ברבע השני בלבד. את המשחק כולו הוא סיים עם 29 מ-34, 380 יארד ושישה כדורים באנדזון (וכל זאת למרות שירד לספסל בשלב די מוקדם). מולו, שני הקוורטרבקים של הטייטאנס, וינס יאנג וקרי קולינס, רשמו יחד מינוס 7 יארדים במסירה.

מקום 3: 24:38 במיאמי (12/9/2011)

בשעה ששני המקומות הראשונים היו ברורים, להחליט מה יתייצב לידם בטופ 3 הייתה משימה הרבה יותר מורכבת, כי האפשרויות כל כך רבות. בסופו של דבר, הפור נפל על משחק פתיחת העונה הזה, מאנדיי נייט פוטבול לעיניי האומה כולה. כאמור, חייו של בריידי במיאמי לא תמיד היו נוחים והפאטס הגיעו לפלורידה עם חשש להתחיל ברגל שמאל. הם גם נקלעו לפיגור מוקדם, אבל לבריידי זה לא הפריע יותר מדי. הוא מסר לשיא קריירה של 517 יארד (מקום 9 בתולדות הליגה) ו-4 טאצ'דאונים. האחרון מביניהם היה מקו ה-1 של ניו אינגלנד, לווס וולקר - טאצ'דאון של 99 יארד, אחד מבין 13 מקרים כאלו אי פעם ב-NFL. מאסטרפיס מהרגע הראשון ועד לאחרון, מקצה אחד של המגרש אל השני.

מקום 2: 28:34 על אטלנטה בסופרבול 51 (6/2/2017)

הקאמבק הגדול בתולדות הספורט הגיע ברשימה שלנו רק למקום השני. למי שאיכשהו הספיק לשכוח או מעולם לא נתקל במשחק הזה: בריידי פתח אותו רע, המשיך אותו נורא עם פיק-סיקס של 82 יארד וראה איך ניו אינגלנד נקלעת לפיגור 28:3, כשנותרו רק כשתי דקות לשחק ברבע השלישי ו-17 במשחק כולו. באטלנטה התחילו לבנות את במות האליפות, אבל בריידי הוביל קאמבק בלתי נתפס, כולל כמה מסירות קלאץ' ותפיסה אחת חולנית של ג'וליאן אדלמן. איכשהו, זה הגיע להארכה ושם כבר אי אפשר היה לעצור את TB12, בדרך לטבעת החמישית שלו. את הסופרבול היחיד עד כה שהוכרע בהארכה סיים בריידי עם תואר ה-MVP הרביעי שלו בריקוד הגדול ועם שיאי סופרבול של הכי הרבה מסירות מדויקות (43) וניסיונות (62), בדרך ל-466 יארד וצמד טאצ'דאונים.

מקום 1: 24:28 על סיאטל בסופרבול 49 (1/2/2015)

נכון, המשחק הזה תמיד ייזכר בזכות החטיפה המכריעה של מלקולם באטלר, אולי המהלך ההגנתי הכי נודע בתולדות המשחק, אבל כנראה שלולא ההופעה הזו של בריידי, כל המורשת שלו (וגם של ניו אינגלנד) הייתה אחרת לחלוטין. זה היה הערב שבדיעבד הוביל את בריידי להפוך לשחקן הגדול בהיסטוריה של הפוטבול ולאחד הספורטאים הגדולים בכלל.

לאותו ערב באריזונה הגיע בריידי אחרי שני הפסדים צורמים בסופרבולים מול הג'איינטס ואחרי עשור ללא אליפות. אף אחד לא ידע אם הוא אי פעם ישיג את הטבעת הרביעית ובגיל 37.5, נדמה היה שהזמן מתחיל לאזול לו (כמה מעט ידענו אז...). מנגד התייצבה סיאטל, האלופה המכהנת, ששנה קודם לכן מחצה בסופרבול את דנבר ופייטון מאנינג ושהציגה את ה"ליג'ון אוף בום"', ההגנה האימתנית שלה.

אחרי שלב הגישושים, בריידי מסר ברבע השני לשני טאצ'דאונים והסיהוקס ענו עם צמד משלהם. ברבע הבא, סיאטל כבר עלתה ל-14:24 והסטטיסטיקה שיחקה לרעת הפטריוטס: אף קבוצה מעולם לא חזרה מפיגור דו ספרתי ברבע האחרון של סופרבול לניצחון. מצד שני, לאף קבוצה לא היה את טום בריידי. שמונה דקות לסיום הוא צימק עם מסירה לדני אמנדולה, ושתי דקות לסוף השלים מהפך אדיר עם כדור מדויק לג'וליאן אדלמן. שני דרייבים מופתיים, שהגדירו מורשת שלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully