וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון: "היום מסתכלים אחרת על מה שהיה בבית"ר בתקופתי"

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 21:06

מנהלה המקצועי לשעבר של הצהובים-שחורים התייחס למצבה הנוכחי: "אז היינו מקום שלישי וזכינו בגביע הטוטו והיה רעש וצלצולים"

יוסי בניון שימש עד 28 באוגוסט 2020 כמנהל המקצועי של בית"ר ירושלים, אבל התפטר בשל חילוקי דעות עם משה חוגג, בעיקר לאור פיטוריו של המאמן רוני לוי. הערב (חמישי) עלה קשר העבר לתכנית הספורט של 103FM כדי לדבר על המצב הקשה אליו נקלעה הקבוצה בחודשים האחרונים.

"בית"ר ירושלים הוא מועדון גדול עם הרבה היסטוריה", פתח בניון, "זו תקופה קשה, אך המועדון מדהים ויש לו הרבה אוהדים". בנוגע לתפקידו שם, אמר: "החלק שלי היה בעיקר החלק המקצועי, התנהלתי כדי לבנות קבוצה מול שחקנים זרים, וכמובן גם חוזים לשחקנים הישראלים, והכול עבד כמו שצריך. גם היה שקט, בית"ר זה בדרך כלל מועדון שיש מסביבו הרבה רעש ובלגן. אני חייב להגיד שבעונה הזו דווקא היה שקט מאוד מסביב לקבוצה. אולי היום אנשים מסתכלים אחרת על זה שהקבוצה סיימה במקום השלישי ולקחה גביע טוטו, ומשום מה היה רעש וצלצולים מכל הכיוונים".

בניון הוסיף: "זו העונה היחידה שבית"ר ירושלים הייתה איפה שהיא צריכה להיות בצמרת והתנהלה כמו שצריך. אחר כך דברים התנהלו פחות טוב. לצערי זה רק כמובן הולך ומדרדר. בתחילת העונה השנייה היו דברים שפחות אהבתי ולכן עזבתי מהר".

עוד הוסיף, וסיפר כי: "אני קיבלתי את כל הקרדיט כשהייתי שם כמנהל מקצועי, אף אחד לא התערב לי ורק תמכו בכל החלטה. הייתי האחראי הבלעדי על הצד המקצועי ואני גם באופי שלי אדם כזה. אני הולך עם האמת שלי עד הסוף ולא נותן לאנשים להשפיע עליי. משה לא התערב לי בשום החלטה, הכול היה נטו מקצועי. כשהתחילה העונה השנייה היו דברים שראיתי שטיפה מתחילים להיות אחרת ובגלל זה העדפתי לשמור על יחסים טובים, כי אני אוהב מאוד את בית"ר ירושלים, סיימתי בצורה יפה. הרגשתי שאני חייב לה ולא רציתי להגיע למקומות פחות טובים".

המנהל המקצועי של בית"ר ירושלים יוסי בניון. דני מרון
"אם היינו נשארים אותו צוות, אני מאמין שבית"ר ירושלים הייתה במקום אחר". בניון/דני מרון

על מצבה של הקבוצה היום לעומת בתקופתו, אמר: "כשרוני ואני עזבנו אחרי תקופה מסוימת הם הביאו מאמנים אחרים והם החליטו על שינויים. לא יודע מי לקח את ההחלטות המקצועיות אבל שחררו הרבה שחקנים שאני הבאתי שמאוד הערכתי והחזקתי מהם. זה לא עניין של לפרגן לעצמי אבל כשאני קיבלתי אמרתי למושיקו שאם יהיה שקט, בית"ר ירושלים לא תזכה באליפות בשנה הראשונה ולא משנה מה יגידו. המטרה הייתה להיכנס לאירופה ועשינו את זה. אמרתי שאם יתנו את השקט למשך שנתיים-שלוש, בית"ר ירושלים תזכה באליפות".

"אם היינו נשארים אותו צוות, ואני לא לוקח את הקרדיט אליי, אני מאמין שבית"ר ירושלים הייתה במקום אחר כי לא הייתי משחרר את השחקנים ששחררו והייתי מחזק איפה שצריך לפי הראייה שלי. אבל זה לא קרה וחבל", הביע בניון את דעתו.

בהמשך השיחה, התייחס שחקן העבר לזרים בבית"ר ובקבוצות אחרות בכדורגל הישראלי: "הרבה קבוצות נופלות עם זרים, יש זרים מספיק טובים. הם לא משדרגים את הקבוצה. משנה לשנה פחות רוצים לבוא לישראל. אין משהו מושך למעט מכבי חיפה ומכבי תל אביב, שיכולות לשלם יותר מהקבוצות האחרות. יש כאלו שפוחדים לבוא לישראל ויש כאלו שחושבים שהליגה חלשה. כשפלייטר בא אלינו כזר שישי הוא נכנס שלושה-ארבעה משחקים בישל כמה שערים וכולם התלהבו. הזרים צריכים להיות ברמה גבוהה".

בניון התייחס גם לנבחרת ואמר: "יש אנשים שהם המחליטים בנבחרת והם מקבלי ההחלטות. צריך לתת להם את הזמן, לקבל את ההחלטו ושיעשו מה שהם חושבים שנכון לנבחרת", הסביר, והתייחס להצעה שקיבל ממכבי נתניה בעבר שגם היא נדחתה: "הייתה התעניינות וזה מועדון מאוד מיוחד לדעתי. הייתה אפשרות בתחילת השנה וכמעט הסתדר אבל ברגע האחרון וברוח טובה החלטנו שזה לא הזמן כנראה. נתניה זה מועדון גדול ואני מאחל להם את כל ההצלחה בעולם".

בהמשך השיחה, הביע בניון את דעתו המקצועית על מצבן של הפועל באר שבע ומכבי חיפה. "חיפה קבוצה יותר טובה ומוכשרת, אבל בגלל זה צריך להעריך יותר את רוני לוי, אני לא חושב שהוא מקבל את הקרדיט שהוא צריך לקבל. הקבוצה עומדת טוב וקשה לשחק נגדה ועובדה שהיא מקום שני עם שתי נקודות מהמקום הראשון. באר שבע מקום שני והיא מראה שהיא היחידה שיכולה לדגדג את מכבי חיפה".

בניון המשיך ואמר: "צריך להעריך את העבודה של רוני והצוות ששם, מגיע להם שאפו והלוואי שהקרב הזה יימשך עד הסוף. על הנייר מכבי חיפה עם סגל יותר טוב ויש להם שחקנים יותר יצירתיים, זה מה שחסר להפועל באר שבע. להפועל באר שבע אין את אצילי, חזיזה ואין לה את עלי מוחמד. עצם זה שהם נלחמים וצמודים על האליפות זו הצלחה גדולה, אני מקווה שזה יישאר צמוד מאוד. על הנייר אין ספק שמכבי חיפה היא זו שצריכה לזכות באליפות", הבהיר.

בימים אלו מתרכז קשר העבר במשפחתו וילדיו, ולדבריו הוא נמצא במקום טוב. "אני נהנה מכל רגע, טוב לי עם הילדים ואין לי את הדחף לחזור. אם יהיה משהו מאתגר ואני ארגיש שאני יכול להשפיע ולעזור עם ההבנה שלי לקבוצה, אני אלך על זה, אבל כרגע אין את זה". ילדיו של בניון הלכו בעקבות אביהם וגם הם נמשכו לעולם הכדורגל, וזה לא פסח על בתו. "זה לא שדחפתי אבל הם ראו את אבא שלהם משחק ולכל אחד יש כישרון משלו וזה בא מהם. אני הולך ומלווה ונהנה מכל רגע. אני מאחל להם רק שיהנו", שיתף.

בסיום השיחה, ביקר בניון את רמת האימון בקבוצות הצעירות והתנהגות המאמנים: "זה בעייתי מאוד. אין ספק שרוב המועדונים לא עובדים נכון ולא מלמדים את הילדים כמו שצריך. אני רואה הרבה משחקים של הילדים ויהיה קשה לשפר את הילדים. כשאני רואה את כל הקבוצות ואת המאמנים אני אומר לעצמי שאני מרחם על הילדים ויודע שהם לא ישתפרו מספיק לצערי. כישרון זה לא מספיק, יש ילדים שצועקים עליהם ובפעם הבאה הם יפחדו לקחת את הכדור. בסוף מפספסים הרבה באיך שמתייחסים לילדים. אני רואה מאמנים שמקללים וצועקים, זה לא הגיוני. ילדים צמאים ללמוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully