וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפסע מהגרנד סלאם ה-21: נדאל בגמר אליפות אוסטרליה מול מדבדב

בדרך להיסטוריה? השור הספרדי גבר 3:6, 2:6, 6:3, 3:6 על מתאו ברטיני בתצוגה מרשימה וזקוק לניצחון בודד כדי לקבוע את שיא הזכיות בתארי גרנד סלאם. הרוסי, שהדיח את ציציפאס אחרי שהשתלח בשופט, יפריד בינו לבין זכייה שנייה במלבורן

אליפות אוסטרליה הפתוחה מגיעה כבר לשלבים המכריעים והיום (שישי) החל שלב חצי הגמר. במשחק הראשון רפאל נדאל גבר על מתאו ברטיני ולאחר מכן דניל מדבדב השאיר מאחוריו את סטפנוס ציציפאס.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
מעטים ציפו לזה. נדאל/רויטרס
הטניסאי האיטלקי מתאו ברטיני. Mark Metcalfe, GettyImages
הראה סימני התעוררות, אבל נבלם. ברטיני/GettyImages, Mark Metcalfe

רפאל נדאל (6, ספרד) - מתאו ברטיני (7, איטליה) 3:6, 2:6, 6:3, 3:6

לפני הטורניר, נראה היה שהכל מוכן לשבירת שיא הזכיות בתארי גרנד סלאם - רק שחתן השמחה המיועד היה נובאק דג'וקוביץ'. אלא שאז הגיעה ההסתבכות הדיפלומטית של המדורג 1 בעולם סביב סירובו להתחסן, וזריקתו ממלבורן סללה את הדרך לתרחיש שאף אחד לא ציפה לו, ונראה קרוב מאוד כעת - שבירת השיא דווקא על ידי השור ממאיורקה.

נדאל לא ליקק דבש בדרך לגמר, וגם בחצי הגמר היום מול היריב האיטלקי האיכותי היו לו עליות וירידות, אבל בשורה התחתונה הוא מסדר לעצמו הופעה שישית בגמר במלבורן, וייאבק על זכייה שנייה בתואר. בסך הכל, זו תהיה ההופעה ה-29 שלו בגמר גרנד סלאם, והראשונה שלו מאז הרולאן גארוס ב-2020.

נדאל פתח בסערה, הזכיר נשכחות עם דומיננטיות אדירה, וזכה בשתי המערכות הראשונות תוך פחות משעה וחצי. אחרי עוד שבירה של נדאל, הכל נראה מוכן לניצחון חלק בשלוש מערכות, אלא שאז ברטיני התעורר, ניצח ב-13 מ-14 הנקודות האחרונות של הסט השלישי, ודחה את הקץ. האיטלקי קיווה לנצל את המומנטום ואת המערכה הראשונה שלקח מנדאל בקריירה כדי להשוות, אבל אז גילה את האופי הנדיר של הספרדי, שאסף את עצמו והמשיך לניצחון בסט הרביעי ולהכרעה של המשחק כולו תוך כמעט שלוש שעות. נדאל עדיין בלתי מנוצח בשנה החדשה, ויודע שהוא זקוק לעוד ניצחון אחד כדי לרשום עוד הישג היסטורי אדיר.

עוד בוואלה!

אשלי בארטי תפגוש את דניאל קולינס בגמר אליפות אוסטרליה

לכתבה המלאה
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב. Clive Brunskill, GettyImages
כפי שעשה לדג'וקוביץ', ינסה למנוע גם מנדאל את הגרנד סלאם ה-21. מדבדב/GettyImages, Clive Brunskill

דניל מדבדב (2, רוסיה) - סטפנוס ציציפאס (4, יוון) 6:7(5), 6:4, 4:6, 1:6

בשנה שעברה מדבדב נזקק לשלוש מערכות כדי לנצח את ציציפאס בדיוק באותו מעמד, והפעם הוא שמט מערכה אחת בדרך, כאשר לאחר שזה קרה הוא גם התפוצץ על שופט הכיסא, רק כדי לתעל את העצבים ולהמשיך לניצחון משכנע במשחק, שהעלה אותו למאזן 2:7 מול היווני בכל הזמנים. כעת, הרוסי רחוק ניצחון נוסף מהפיכתו לטניסאי הראשון בעידן הפתוח שזוכה בגרנד סלאם ישר אחרי הזכייה הראשונה שלו (באליפות ארצות הברית אשתקד).

המדורג 2 בעולם פספס ארבע אפשרויות שבירה במערכה הראשונה, אבל הצליח לנצח 5:7 בשובר השוויון כדי לעלות ליתרון בהתמודדות. ציציפאס, שזכה לתמיכה רחבה מקהילת יוצאי יוון במלבורן, שבר כבר במשחקון הראשון של המערכה השנייה ולמרות שיריבו הצליח לחזור ל-3:3, הוא עשה זאת שוב במשחקון התשיעי והמשיך ל-4:6 שאיזן ל-1:1 במשחק.

הטניסאי הרוסי דניל מדבדב צועק על שופט באליפות אוסטרליה. Mark Metcalfe, GettyImages
התפוצץ על השופט, אבל נשאר מרוכז במשחק. מדבדב/GettyImages, Mark Metcalfe

כאן מדבדב איבד את זה וזעם על כך שהיווני קיבל הוראות בזמן המשחק מאביו, שמשמש גם כאחד המאמנים שלו. לאחר שהשופט החליט שלא להעניש את ציציפאס על הפרת החוק, הרוסי צעק לעברו, כשהוא חוזר על כל שאלה מספר פעמים: "אתה משוגע? אבא שלו יכול להדריך אותו בכל נקודה? אתה מטומטם? אבא שלו יכול לדבר בכל נקודה? תענה לשאלה שלי! אלוהים ישמור, אתה כל כך גרוע, בן אדם. איך אתה יכול להיות כל כך גרוע בחצי הגמר? אולי תענה לי?". התעלמותו של השופט רק הרגיזה עוד יותר את מדבדב, שהמשיך: "תסתכל עליי! אני מדבר איתך! בפעם הבאה זו צריכה להיות הפרת קוד, אם אתה לא פוסק על זה - אתה כוסית".

העצבים לא הוציאו את מדבדב מהפוקוס במשחק ובמערכה השלישית הוא שבר במצב של 4:5 לטובתו, בדרך ל-1:2 במערכות. במערכה הרביעית הוא כבר לא השאיר לציציפאס סיכוי וחתם את ההעפלה שלו לגמר עם 1:6 מוחץ, שהשלים 1:3 במשחק. בקרב על התואר, מדבדב ינסה לעשות לנדאל את מה שעשה לנובאק דג'וקוביץ' באליפות ארצות הברית ולמנוע ממנו את הזכייה ה-21 בטורניר גרנד סלאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully