וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירת הסירנה: צ'ילה גוררת את ארגנטינה למקום הכי יבש בעולם

לה רוחה תארח את המשחק במוקדמות המונדיאל במדבר אטקמה (ו', 2:15, ספורט1). ואלופת דרום אמריקה עלולה לפגוש באחת התופעות המלחיצות בעולם הכדורגל: הסירנה של שועלי המדבר

תקציר: צפו בשער של כוכב ארגנטינה ליאונל מסי מול צ'ילה/ספורט1

במרחק של יותר מ-1,500 קילומטר מעיר הבירה סנטיאגו, נבחרת צ'ילה תארח את נבחרת ארגנטינה למשחק גורלי עבורה במוקדמות מונדיאל 2022 (בין חמישי לשישי, 2:15, ספורט1). לה רוחה מדורגת במקום השישי, מרחק נגיעה מהמקום הרביעי ששווה כרטיס לטורניר ומהמקום החמישי שמעניק מקום בפלייאוף.

לה רוחה מארחת דרך קבע את המשחקים שלה באסטדיו נסיונאל שבעיר הבירה, אבל הפעם החליטה לגרור את אלופת דרום אמריקה למדבר אטקמה המפורסם שבצפון המדינה, המדבר הצחיח בעולם. באזור שנודע בזכות מכרות הנחושת הגדולים בעולם. וזו עשויה להפוך לחוויה מעניינת למדי.

צ'ילה תארח את ארגנטינה באסטדיו סורוס דל דסיירטו (אצטדיון שועלי המדבר) בעיר קלאמה ולא במקרה. בימי קורונה והגבלות שונות, אסטדיו נסיונאל לא יכול להתמלא ב-כ-48 אלף צופים והאפקט של הקהל הפרטיזני בסנטיאגו מתפוגג. בקלאמה האצטדיון קטן, היציעים קרובים למגרש ו-7,259 צופים ייצרו ביתיות למרות שיותר מ-5,000 מושבים יישארו ריקים.

שחקן נבחרת צ'ילה, אלכסיס סאנצ'ס מול שחקן נבחרת ארגנטינה, ניקולאס טגליאפיקו. Pool, GettyImages
בצ'ילה בונים על הגובה בהרים/GettyImages, Pool

אבל זו לא רק הקומפקטיות. צ'ילה גוררת את ארגנטינה (שתופיע בסגל חסר, ללא ליאונל מסי ואחרים) למדבר אטקמה גם בגלל הגובה. אינסוף מילים כבר נכתבו על היתרון של בוליביה ואקוודור במשחקי הבית בזכות העובדה שהשחקנים שלהן רגילים לתנאי הגובה ובצ'ילה החליטו שהם רוצים גם. המשחק נגד ארגנטינה יתקיים בגובה של 2,260 מטר מעל פני הים והמארחת מקווה שזה יעמוד לזכותה.

בסגל של צ'ילה יש לא מעט שחקנים מהליגה המקסיקנית שרגילים לשחק בגבהים ובכל מקרה עד המשחק, יתקיימו שבעה אימונים מלאים בעיר. ארגנטינה לעומת זאת, תקיים שני אימונים בלבד. בן בררטון שמשחק בבלקבורן, קיבל שחרור מוקדם מהקבוצה האנגלית והגיע לקלאמה כבר לפני כמה ימים, כדי להתרגל לאוויר ההרים הדליל בעיר הכורים.

סיבה נוספת לבחירה של הצ'יליאנים היא שארבעה ימים אחרי המשחק נגד ארגנטינה, לה רוחה תתארח בלה פאס הגבוהה, באצטדיון בו בוליביה אספה 13 מ-15 הנקודות האחרונות. הפעם השחקנים של המאמן מרטין לסארטה יגיעו אחרי כמה ימים בהרים וזה יסייע להם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הסירנה של שועלי המדבר (הנמיכו ווליום לפני הצפייה)

וכשמדברים על כדורגל בקלאמה, אי אפשר בלי הסירנה. במשך עשרות שנים אוהדי קוברלואה המקומית משמיעים סירנה נוראית לפני משחקי הקבוצה ולעתים גם במהלכם. המסורת המלחיצה הזו החלה בסוף שנות ה-70 והיא נמשכת עד היום.

על פי הסיפור, בעבר היה באצטדיון המקומי פעמון שבו היו מצלצלים לפני תחילת המשחק. יום אחד ראשי המועדון הגיעו לאצטדיון וגילו שהפעמון נגנב. השמועה התפשטה ובתחנת הכבאות בעיר הציעו לאחד האוהדים המוכרים של קוברלואה לשאול מכשיר שמייצר רעש של סירנה.

קוברלואה ניצחה במשחק הראשון עם הסירנה והעניין הפך למסורת. "הסירנה מייצגת את כורי הנחושת, זה סימן לסכנה", סיפר עיתונאי מקומי, "היו משמיעים סירנה כזו לפני שהיו מבצעים פיצוצים במכרות. אז בשנים עברו, בכל פעם שקוברלואה הייתה עוברת את קו מחצית המגרש, היו משמיעים את הסירנה - כדי שהיריבות יבינו שהן עומדות בפני סכנה. היה לזה אפקט פסיכולוגי".

האם גם נגד ארגנטינה תושמע הייללה המפורסמת? נחכה ונראה. "יהיה נחמד להשמיע את הסירנה", אמר מנהל האצטדיון, דייגו רוחאס, "זה חלק מה-DNA של האצטדיון וחלק מהפולקלור של הכדורגל הצ'יליאני. אבל זה תלוי בהתאחדות".

משחקי המחזור ה-15 במוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה:

אקוודור - ברזיל
פרגוואי - אורוגוואי
צ'ילה - ארגנטינה
קולומביה - פרו
ונצואלה - בוליביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully