וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאמבק אדיר למדבדב, שיפגוש את ציציפאס בחצי הגמר. שביונטק עלתה בנשים

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 15:49

הרוסי מחק פיגור בן שתי מערכות מול אוז'ה עליאסים, היווני מחכה לו בשלב הבא באליפות אוסטרליה אחרי שגבר 0:3 על זינר. הפולניה הדיחה את קאנפי, קולינס את קורנה

שני משחקי נשים ושני משחקי גברים נעלו הלילה (בין שלישי לרביעי, החל מ-2:00, שידורים ישירים ביורוספורט וביורוספורט פלייר) את שלב רבע הגמר באליפות אוסטרליה.

חצאי גמר נשים:

אשלי בארטי (1) - מדיסון קיז
איגה שביונטק (7) - דניאל קולינס (27)

חצאי גמר גברים:

רפאל נדאל (6) - מתאו ברטיני (7)
דניאל מדבדב (2, רוסיה) - סטפנוס ציציפאס (4, יוון)

סטפנוס ציציפאס, טניסאי יווני. Clive Brunskill/, GettyImages
ניצחון מרשים בדרך לחצי הגמר. ציציפאס/GettyImages, Clive Brunskill/

גברים

סטפנוס ציציפאס (4) היה צריך לעבוד קשה מאוד בשמינית הגמר כדי לנצח את טיילור פריץ בחמש מערכות, אך הפעם הוא צלח באופן מפתיע ללא קושי רב את המפגש מול יאניק זינר הנהדר (11) עם 3:6, 4:6, 2:6 תוך פחות משעתיים. האיטלקי הצעיר, שהיה היחיד בין השמינייה האחרונה בגברים שמעולם לא הגיע לחצי גמר גרנד סלאם, נשבר כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו, לא הצליח להגיב עם שבירה משלו וראה את היווני מבטיח 3:6. המומנטום של היווני נמשך במערכה השנייה, שגם בה הוא היה זקוק לשבירה אחת בלבד כדי להבטיח 4:6. ציציפאס דהר ל-1:5 מהיר במערכה האחרונה, אותה סיים עם 2:6 מרשים בדרך לחצי גמר שני ברציפות במלבורן.

מאוחר יותר הגיע קאמבק ענק של דניל מדבדב (2), הפייבוריט הגדול ואלוף ארצות הברית שכמעט הודח על ידי פליקס אוז'ה עליאסים (9), מי שנכנע לו גם בחצי הגמר של הגרנד סלאם האחרון ולצערו הפסיד גם היום, בפעם הרביעית מתוך ארבעה מפגשים עם הרוסי. במערכה הראשונה הקנדי שבר ראשון כדי לעלות ל-5:6, אך נשבר מיד בחזרה, לפני שניצח בשובר השוויון ועלה ליתרון במשחק עם 6:7 במערכה. שבירה מוקדמת במערכה השנייה הספיקה לאוז'ה עליאסים כדי לנצח 3:6 ולהכפיל את יתרונו במשחק, אלא שמדבדב לא הרים ידיים ומחק פיגור בן שתי מערכות בפעם השנייה בלבד בקריירה, אחרי שעשה זאת נגד מרין צ'יליץ' בווימבלדון אשתקד. את המערכה השלישית הוא ניצח 6:7 מבלי להשיג שבירה, ברביעית הוא הציל נקודת משחק במצב של 5:5 ומיד לאחר מכן שבר את ההגשות של יריבו, כדי לנצח 5:7 ולאזן ל-2:2 במשחק. במערכה החמישית, מדבדב שבר מוקדם, עלה ל-1:2 ובמשחקון האחרון הציל שתי נקודות שבירה, בדרך ל-4:6 ולניצחון 2:3 במשחק כולו. בחצי הגמר יפגוש הרוסי את ציציפאס.

דניאל קולינס, טניסאית אמריקאית. רויטרס
שוב בטופ 4 באוסטרליה. קולינס/רויטרס

נשים

דניאל קולינס עצרה את הריצה הפנטסטית של אליז קורנה עם ניצחון חלק 5:7, 1:6 בתוך שעה וחצי. הצרפתייה הוותיקה שהשתתפה בגרנד סלאם ה-60 שלה ברציפות והגיעה להישג שיא, לא הצליחה להתמודד עם האמריקאית שמדורגת 30 בעולם ו-27 בטורניר. קולינס העפילה לחצי גמר שני במלבורן, אחרי שעשתה זאת גם ב-2019.

קולינס תשחק בחצי הגמר נגד איגה שביונטק (פולין, 9 בעולם) ששבה מפיגור וניצחה את קאיה קאנפי 6:4, 6:7 (2), 3:6. האסטונית בת ה-36 קיוותה להמשיך במסע הקסם שלה, אבל שוב לא חצתה את רבע הגמר - כפי שכבר קרה לא פעמיים בווימבלדון, פעמיים ברולאן גארוס ופעמיים באליפות ארה"ב. שביונטק שגברה על יריבה שמבוגרת ממנה ב-16 שנה, עלתה לטופ 4 בגרנד סלאם בפעם הראשונה מאז שזכתה ברולאן גארוס ב-2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully