וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשרה האגדי של נבחרת הולנד, וים יאנסן, הלך לעולמו בגיל 75

שחקן העבר שהגיע עם הכתומים לשני גמרי מונדיאל סבל מדמנציה. זכה בגביע אירופה ובאליפויות עם קבוצת נעוריו פיינורד, אותה גם הוביל לשני גביעים כמאמן

תקציר: פ.ס.וו - אייאקס 2:1/ספורט1

הולנד נפרדה היום (שלישי) מווים יאנסן, שהיה אחד מעמודי התווך המשמעותיים בנבחרת ההולנדית האגדית שהגיעה לגמר המונדיאל ב-1974 ו-1978. יאנסן, בן 75 במותו, נחשב גם לאחד השחקנים הגדולים בתולדות פיינורד, במדיה שיחק בין 1965 ל-1980.

ההודעה הרשמית של פיינורד

יאנסן, שהיה קשר הגנתי במהלך הקריירה, גדל במחלקת הנוער של פיינורד וסייע לה לזכות בשלוש אליפויות, שני גביעים, גביע אירופה אחד וגם בגביע אופ"א. ב-476 הופעות במדי הקבוצה מרוטרדם הוא הבקיע 39 שערים. לאחר התקופה בפיינורד הוא שיחק תקופה קצרה בוושינגטון דיפלומטס האמריקאית וביריבה המרה של הקבוצה מרוטרדם, אייאקס. במדי נבחרת הולנד הוא ערך 65 הופעות, הבקיע שער אחד, וכאמור היה חלק מהסגל שהגיע לשני גמרי מונדיאל רצופים בשנות השבעים. בשני הטורנירים פתח יאנסן בכל המשחקים, כאשר בהפסד לגרמניה ב-1974 הוא לא פספס דקה.

לאחר מכן המשיך יאנסן לקריירת אימון. הוא הוביל את פיינורד לזכייה בשני גביעי הולנד (ב-1991 ו-1992) ואף הוביל את סלטיק לזכייה באליפות ב-1998. בביוגרפיה של יאנסן שפורסמה בשנה שעברה נחשף כי הוא חלה בדמנציה, ובהודעה של פיינורד נכתב כי "לצד העצב, המשפחה חשה הקלה שנחסכו ממנו ייסורים ממושכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully