וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילך בדרכי אביו? בנו של אנגל יורדנסקו מונה למאמן נבחרת רומניה

אדי יורדנסקו בן ה-43, בנו של מי שהדריך את דור הזהב הרומני, קיבל חוזה לשנתיים ויוצג רשמית בשלישי. משחקו השני בתפקיד יהיה בישראל ב-29 במרץ

אדוארד (אדי) יורדנסקו נבחר לתפקיד מאמנה החדש של נבחרת רומניה ויוצג מחר (שלישי) רשמית במסיבת עיתונאים שתקיים התאחדות הכדורגל הרומנית. אדי בן ה-43, שמחליף בתפקיד את מירל ראדוי שסיים חוזה בנובמבר האחרון ולא רצה להמשיך בנבחרת מסיבות שונות, הוא בנו הבכור של אנגל יורדנסקו האגדי, שהחל גם הוא לאמן את נבחרת רומניה בגיל 43. לאב היו שלוש קדנציות בנבחרת, והישג השיא היה ההגעה לרבע גמר מונדיאל 1994, עם דור הזהב שכלל את גאורגה חאג'י, ג'יקה פופסקו, איליה דומיטרסקו, פלורין ראדוצ'יו ואחרים.

ההתאחדות הרומנית פנתה תחילה לחאג'י, גדול כדורגלני המדינה בכל הזמנים שמשמש כיום כבעלים ומאמן בפארול קונסטנצה וגם לדן פטרסקו שמאמן את CFR קלוז', אבל שניהם דחו את ההצעה והעדיפו להמשיך בקבוצותיהם. המשא ומתן עם לאסלו בולוני לא צלח וכך נותרו במירוץ רק שחקן העבר אדריאן מוטו, שאימן תקופה קצרה את הנבחרת הצעירה, ויורדנסקו הבן שקיבל את המינוי בסופו של דבר.

ברומניה מציינים את מינויו של יורדנסקו הצעיר

בניגוד לאביו שגם עשה קריירה מפוארת ככדורגלן, יורדנסקו ג'וניור פרש ב-2004 אחרי קריירה צנועה מאוד על הדשא וב-2010 התמנה לראשונה למאמן זמני של סטיאווה בוקרשט. הוא המשיך אחר כך כעוזר וחזר למועדון בתחילת העונה הנוכחית, אחרי שהוביל את קלוז' לאליפות. אלא שאת סטיאווה נאלץ לעזוב אחרי 12 משחקים בגלל עימות חריף עם הבעלים ג'יג'י בקאלי, וכעת הוא יקווה להצליח קצת יותר מהבן הקודם שאימן את הנבחרת (רזבאן לוצ'סקו שהלך בעקבות אביו מירצ'ה) ולהחזיר את רומניה לימיה הגדולים.

יורדנסקו קיבל חוזה לשנתיים ואם יצליח בליגת האומות אז ההתקשרות תוארך ושכרו ישודרג. את הבכורה על הקווים יערוך ב-26 במרץ מול יוון, ואחרי שלושה ימים יגיע עם רומניה לישראל למשחק ידידות נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully