וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצוצות של תקווה: על הערב הגדול של מכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 7:01

ז'יז'יץ' השיב לביקורות על וויצ'יץ', אוואנס חזר לנהל את המשחק ("מקווה שזה הניצוץ שיניע הכל מחדש") ומכבי תל אביב השוותה שיא מועדון ביורוליג ורשמה שיא עונה במפעל באיבודי כדור בדרך לניצחון הגדול על אולימפיאקוס: "אם נהיה בתמונה בעוד שבועיים, נוכל לחזור לחלום"

פלייר כדורסל: פרטיזן בלגרד - המבורג 77:102/ספורט1

1.

64 ימים אחרי ניצחון היורוליג האחרון שלה, ו-22 ימים אחרי המשחק האחרון לפני בעיות הקורונה, רשמה אמש (חמישי) מכבי תל אביב את ניצחונה השמיני העונה במפעל האירופי כשגברה 69:84 על אולימפיאקוס בבית. הניצחון, שקטע רצף של שמונה הפסדים של הקבוצה באירופה, העלה את מכבי למקום ה-11 בטבלת היורוליג, מרחק שני ניצחונות ממונאקו השמינית, נכון לעכשיו.

הצהובים שלטו במשחק משלהי הרבע הראשון, אך את הבריחה שלהם עשו לקראת סוף הרבע השלישי, וברבע האחרון נעלו את הסל ולא נתנו ליריבה מצמרת היורוליג לקלוע סל שדה במשך יותר מ-5 דקות. אנטה ז'יז'יץ' היה המוציא לפועל עם 23 נקודות, כשאת רובן קולע עד לאמצע הרבע השלישי, כשחוץ ממנו קולעים קינן אוואנס (14), סקוטי ווילבקין (13) וג'יימס נאנלי (11) בספרות כפולות.

בסיום המשחק נראו אנשי מכבי שמחים מאוד על ההישג הביתי שלהם, בתקווה אולי לריצה משמעותית נוספת שתחזיר אותם לחיים ביורוליג. "ממש דחפנו אחד את השני במהלך השבועות של האימונים שהיו לנו בזמן הפגרה הזאת", אמר קינן אוואנס, "אני חושב שהדבר הכי משמעותי במשחק היו איבודי הכדור. בכל משחק ברצף ההפסדים שלנו איבדנו משהו כמו 15 איבודים, שינינו את המשחק לחלוטין ואיבדנו רק ארבעה במשחק כולו. אני מקווה שזה הניצוץ שיניע הכל מחדש. אנחנו רעבים וההפסדים גרמו לנו להסתכל במראה ולהבין מה לא בסדר. ראינו קטעי וידאו, המאמן נתן לי ביקורת חשובה. זה היה כמעט כמו מחנה אימונים, חזרנו ליסודות".

ז'יז'יץ' עצמו נשמע מאושר: "אני רוצה לברך את חבריי לקבוצה וצוו האימון. עשינו עבודה נהדרת, בעיקר הגנתית. התקפית קלענו את הזריקות - החברים שלי לקבוצה מצאו אותי ללייאפים קלים, ההבדל היה במאמץ הקבוצתי. נצמדנו לתכנית המשחק, הנענו את הכדור, לא איבדנו הרבה ובסך הכל שיחקנו טוב בהתקפת המעבר. יהיה לנו לוח משחקים קשה מכאן, אבל רוב המשחקים בבית וננסה לעשות את המיטב".

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
חזר כמו מלוע של תותח. אנטה ז'יז'יץ'/דני מרון

2.

הגיבור הגדול של המשחק היה כאמור אנטה ז'יז'יץ'. 23 נקודות ומדד שיא ביורוליג של 33 רשם הסנטר הקרואטי שהוביל את הצהובים לניצחון המשמעותי שלהם. רבות דובר על השינוי של ז'יז'יץ' העונה, הורדת המשקל, ההבנה היותר טובה של המשחק, והעובדה שמכבי סוף סוף יכולה לראות פרי להשקעה שלה בו.

לצד השיפור המקצועי והעבודה בקיץ, לז'יז'ה היה גם קצת מזל. מבין כל השחקנים המובילים בסגל של הצהובים, הוא היחיד שלא נדבק בקורונה בשני הגלים שעברו על הקבוצה, ואמנם נעדר לתקופה של מספר שבועות בפתיחת העונה בשל פציעה, אך הדבר לא פגע בכושרו הגופני, לא השפיע על הכניסה הטובה שלו לעונה, וכעת הוא חזר כמו מלוע של תותח לשלבים המכריעים של העונה.

מי שעוד יכול לחייך על ההופעה של הסנטר הוא ניקולה וויצ'יץ'. המנהל המקצועי כנראה לא שמע בזמן אמת על עשרות הפלאיירים שחולקו על ידי חלק מהאוהדים שמאסו בהתנהלות המקצועית שלו לפני המשחק. אלא שבעוד המחאה הקטנה לא עושה יותר מדי גלים, השחקן שהוא עצמו אחראי עליו ועל ההגעה שלו למכבי, עצר את רצף ההפסדים הארוך של המועדון.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב ניצחה את אולימפיאקוס וקטעה את רצף ההפסדים ביורוליג

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס. דני מרון
ניווט והוציא לפועל. קינן אוואנס/דני מרון

3.

ארבעה איבודים בלבד רשמו השחקנים של יאניס ספרופולוס בדרך לניצחון אמש, הכי מעט העונה לקבוצה ביורוליג, והכי מעט בתולדות המועדון ביחד עם שני משחקים נוספים ביורוליג בעבר. מכבי העונה היא לא אחת הקבוצות שמרבה לאבד כדורים, למעשה היא מדרוגת במרכז הטבלה עם 12.5 איבודים למשחק, מספר סביר לחלוטין.

כשמסתכלים על הנתונים לעומק, מבינים עד כמה הנתון של מיעוט איבודי כדור חשוב לניצחונות של הקבוצה. בשישה משחקים הצליחה מכבי תל אביב לאבד עד עשרה כדורים - בחמישה מהם ניצחה, כשרק נגד אולימפיאקוס בחוץ, במשחק שהיה ברובו הגדול גארבג' טיים, איבדה מעט והפסידה.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם יפתח זיו, סקוטי ווילבקין, דרק וויליאמס. דני מרון
חייבים רצף ניצחונות כדי לחזור למאבק על הפלייאוף/דני מרון

המשחק אמש היה הראשון בסדרה עמוסה מאוד שמחכה למכבי תל אביב. הצהובים יגיעו עד ה-3 בפברואר, יום חמישי בעוד פחות משבועיים, כשהם משלימים עוד שישה משחקים, ואחרי הרצף המפרך הזה מחכה להם שלבי ההכרעה בגביע המדינה.

במכבי יודעים שאם הם רוצים לחזור לחיים ביורוליג, משהו שהיה נראה כמעט דמיוני לפני המשחק נגד אולימפיאקוס, הם יצטרכו לצלוח את הסדרה הזאת כמעט ללא הפסדים. על פניו, מדובר במשימה מורכבת מאוד, אלא שנראה שדווקא המשחק האחרון בסדרה, נגד באיירן מינכן בחוץ, הוא הקשה ביותר ולכל השאר מכבי תגיע במקרה הטוב בשיוויון כוחות מול היריבה.

"ברור שבעוד שבועיים נוכל לדעת אם יש לנו עוד סיכוי", אמרו במועדון אמש, "זה יסיים לנו את הרצף הנוח של המשחקים, ואם נהיה בתמונת הפלייאוף אחרי הסדרה הזאת, נוכל לחזור ולחלום על דברים גדולים".

קיירי תומאס במדי דטרויט פיסטונס. Jim McIsaac, GettyImages
עדיין ממתין לבכורה שלו. קיירי תומאס/GettyImages, Jim McIsaac

5.

מי שאמור להיות חלק מסדרת המשחקים המפרכת הוא הגארד החדש קיירי תומאס שלא התלבש למשחק אמש נגד אולימפיאקוס. תומאס צפוי להירשם גם לסגל מכבי למשחקי הליגה על חשבונו של קמרון טיילור שאיכזב מאז הגעתו, לפחות בפן ההתקפי. במכבי צפויים למצוא קבוצה אליה יושאל טיילור עד לסיום העונה, כשלשחקן חוזה לעונה נוספת, אלא שהנושא אמור לקרות רק אחרי רצף המשחקים הקשה, כשבמועדון רוצים להשתמש בכמה שיותר שחקנים עד לנקודה הזאת.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully