וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומורו הדהימה את גאנה שהודחה למרות שער של בואצ'י, מרוקו חילצה 2:2 מגאבון

חלוץ בית"ר נכנס כמחליף וכבש, אבל לא מנע הפסד 3:2 והדחה מבישה בשלב הבתים. סנגל סיימה בראש בית ב' למרות עוד 0:0

מחזור ההכרעות של שלב הבתים באליפות אפריקה נמשך הערב (שלישי) עם הדחה מפתיעה של גאנה, שהפסידה 3:2 לקומורו וסיימה במקום האחרון בבית ג', ממנו עלו אוטומטית מרוקו וגאבון אחרי 2:2 מרתק ביניהן. סנגל סיימה במקום הראשון בבית ב' למרות 0:0 עם מלאווי, ואילו גינאה העפילה כסגנית על אף שנכנעה 2:1 לזימבבואה האחרונה.

נזכיר: שתי הראשונות מכל בית עולות אוטומטית לשמינית הגמר ואליהן מצטרפות ארבע הנבחרות עם המאזן הכי טוב מבין השש שסיימו במקום השלישי.

נאבי קייטה, שחקן נבחרת גינאה. רויטרס
הבקיע שער נהדר בהפסד. קייטה מול זימבבואה/רויטרס

בית ב'

מלאווי - סנגל 0:0

סגנית האלופה מהטורניר הקודם, שחולמת על זכייה ראשונה אי פעם, סגרה את שלב הבתים עם 0:1 דחוק ושתי תוצאות תיקו מאופסות. למרות זאת, היא הצליחה לסיים במקום הראשון. אדואר מנדי וקאלידו קוליבאלי לא היו בסגל בשני המשחקים האחרונים לאחר שיצאו מבידוד, אך הערב הם ערכו בכורה בטורניר הנוכחי והצליחו לשמור על השער של סנגל נקי. מלאווי שחולמת על מעבר ראשון אי פעם של שלב הבתים סיימה במקום השלישי עם ארבע נקודות, וכעת היא נמצאת בעמדה טובה בקרב על ההעפלה.

זימבבואה - גינאה 1:2

הנבחרת של קאבה דיאוורה אמנם הבטיחה את ההעפלה מהמקום השני, אך היא צריכה להיות מודאגת מההפסד לנבחרת שהגיעה למחזור הסיום ללא סיכויי העפלה. גינאה הייתה יכולה להבטיח את ראשות הבית עם ניצחון לאור תוצאת המשחק המקביל, אך לא השכילה לעשות זאת. נולדג' מוסונה (26) וקודאקואשה מהאצ'י (43) קבעו יתרון כפול במחצית, קשר ליברפול נאבי קייטה רק צימק עם שער נהדר לחיבורים בדקה ה-49. המשחק בין הנבחרות הפך להיסטורי עוד לפני שהחל, מכיוון שלראשונה בתולדות האליפות ניהלה אותו שופטת - סלימה מוקסנגה מרואנדה.

שחקני נבחרת מרוקו חוגגים עם אשרף חכימי (מימין). רויטרס
מנע הפסד. אשרף חכימי/רויטרס

בית ג'

גאנה - קומורו 3:2

מי היה מאמין שהשערים הראשונים אי פעם של קומורו באליפות אפריקה יובילו להדחה מפתיעה של גאנה כבר בשלב הבתים, לראשונה מאז 2006? אל פארדו בן עקץ במתפרצת בדקה הרביעית עם השער ההיסטורי של קומורו, אנדרה איוו הפקיר את הכוכבים השחורים ב-10 שחקנים בדקה ה-25 ואחמד מוני הדהים עם השני בבעיטה חדה מקצה הרחבה בדקה ה-62. ריצ'מונד בואצ'י, חלוצה של בית"ר ירושלים, נגח כדור קשתי אל הרשת וצימק בדקה ה-64, ארבע דקות לאחר שקם מהספסל, והבלם אלכסנדר ג'יקו השווה מקרוב בדקה ה-77 אחרי עוד קרן. אלא שכוכב המשחק מוני כבש מקרוב חמש דקות לסיום ושלח את גאנה הביתה בבושת פנים - עם נקודה אחת בלבד ומהמקום האחרון. קומורו עוד עם סיכוי מסוים להעפיל לשמינית הגמר מהמקום השלישי.

גאבון - מרוקו 2:2

דרמה הייתה גם ביאונדה, ובסיומה אריות האטלס שמרו על המקום הראשון בבית ג' ושתי הנבחרות עלו יחד לשמינית הגמר. גאבון הראתה שהיא יכולה להסתדר ללא כוכבה פייר אמריק אובמיאנג שלא שיחק בשני המחזורים הראשונים וחזר לאנגליה, וללא מריו למינה שפרש מהנבחרת אחרי ביקורת חריפה ("אני מרגיש רע בשביל הנבחרת שמוקפת בשקרנים שמנסים לייצר רעש") וג'ים אלבינה ניצל טעות בהגנה והעלה אותה ליתרון בדקה ה-21. סופיאן בופאל עלה כמחליף והשווה בפנדל בדקה ה-73, שער עצמי של נאייף עקרד החזיר את היתרון לגאבון בדקה ה-81, אבל אשרף חכימי מנע הפסד עם כדור חופשי אדיר שלוש דקות לאחר מכן. מרוקו מחכה לאחת הנבחרות מהמקום השלישי, גאבון תפגוש את בורקינה פאסו בשמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully