וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן שאלה אחד גדול: סקפטיות בבית"ר סביב עסקת סטפן מלול

14.1.2022 / 7:25

בקבוצה לא מאמינים שאיש העסקים הצרפתי ירכוש את המועדון, מעלים תהיות על התנהלותו, ומחכים לדמי הרצינות כדי להיאחז בתקווה. בדבר אחד כולם בטוחים: הכסף לא ייכנס בזמן שחלון ההעברות פתוח, וכבר בשבוע הבא תחל תכנית הקיצוצים. מבולבלים? זאת הייתה המטרה

תקציר: מכבי חיפה - בית"ר ירושלים 0:4 (שמינית גמר גביע)/ספורט1

מהרגע שבית"ר ירושלים הודיעה אתמול (חמישי) על מזכר ההבנות עם הרוכש המיועד סטפן מלול, החל טירוף חסר פרופורציות. כל הסיטואציה שליוותה את האירוע לא מתאימה לעסקה רצינית או לאיש עסקים רציני: הוא התראיין ונחשף כבר בשלב מזכר ההבנות, עורכת דינו כבר נתנה פרטי רקע, ובמקביל דמי הרצינות בגובה מיליון דולר עדיין לא עברו לנאמנות.

הרבה מאוד סימני שאלה מרחפים סביב האיש. מי שבטח חייך אתמול הוא איציק קורנפיין, שמלול "נעלם" לו אחרי שהיה במו"מ לרכישת הקבוצה בעבר. קורנפיין כבר הספיק לקבל את הכוויה הגדולה מאדלר ולוין, שכבר רכשו את הקבוצה אך נעלמו בשלב בו היו צריכים להעביר סכום ראשוני לקופת המועדון.

אבל מה שקרה אתמול לא היה מקרי. ההודעה התאימה מאוד למשה חוגג וכנראה גם לסטפן מלול. לאורך השנים ניהלה בית"ר מו"מ לרכישה עם לא מעט אנשים, אבל מעולם היא לא חשפה את שם הרוכש הפונטציאלי בשלב כזה. כשיש אמון ברוכש פוטנציאלי, עושים הכל כדי לשמור על חשאיות. במקרה הזה קרה בדיוק ההיפך, שוב, מתוך אינטרס דו צדדי. משה חוגג יוצא מנקודת הנחה שהפרסום יוריד מעט מהלהבות סביבו ויקנה לו עוד קצת זמן, ומנגד מקווה שחשיפת שמו של מלול והרעש סביבו יגבירו את החשק של האחרון ויגרמו לו לקדם את העניינים.

משה חוגג עם השייח בן חליפה בדצמבר 2020. בית"ר ירושלים, אתר רשמי
אז מה ההבדל בעצם? חוגג עם בן חליפה/אתר רשמי, בית"ר ירושלים

אם שואלים בבית"ר את כולם, לא נשמעת התלהבות גדולה. רובם סקפטיים לגבי האיש ואומרים כי המרחק לרכישה גדול. בשלב זה ממתינים במועדון שמלול יעביר מיליון דולר לנאמנות כדי שתהיה להם תקווה קטנה. יחד עם זאת, לא נתפלא גם אם יהיה פרסום על מיליון דולר שהועברו למרות שזה לא יקרה, כפי שקרה עם ההודעה על העברת הסכום הראשוני של חמד בן ח'ליפה לבית"ר ירושלים, כסף שמעולם לא נכנס לחשבון המועדון.

יש מי שיודע שמרבית האוהדים לא מבינים את המשמעות של מזכר הבנות, את הראשוניות של השלב הזה במו"מ והבדיקות שעוד צריך לעבור עד חתימת העסקה והעברת הכספים למועדון - ומנצל זאת.

בשבועות האחרונים היו לבית"ר שלוש הצעות ברקע - קבוצת הרוכשים של האוונגליסטים אוהבי ירושלים, קבוצה אמריקאית-בריטית נוספת וההצעה מסטפן מלול. האחרון נחשב להכי פחות רציני. הוא דיבר על סכומים בעל פה וסירב להעביר הצעה בכתב, ולכן ההתייחסות אליו הייתה בהתאם. אגב, היא נשארה כזאת גם לאחר מזכר ההבנות.

יחד עם זאת, ישנה תקווה קטנה שאולי האיש יפתיע, אולי מאחוריו יש אנשים עם כסף, כאלה שישנו את התמונה. בינתיים, גם העובדה שצלול לא שכר משרד עורכי דין גדול ומנוסה לבדיקת נאותות, מעוררת סימני שאלה אצל אנשי בית"ר ירושלים.

עוד בוואלה!

סטפן מלול סגר משחטה ב-2020: "לא שילם לעובדים ולספקים"

לכתבה המלאה
סטפן מלול איש עסקים צרפתי יהודי. באדיבות בית"ר ירושלים, אתר רשמי
רב הנסתר על הגלוי. סטפן מלול/אתר רשמי, באדיבות בית"ר ירושלים

בדבר אחד בטוחים בבית"ר ירושלים: לא ייכנס שום כסף מרוכש כשחלון ההעברות הנוכחי יהיה פעיל, והמשמעות היא שהקבוצה לא תוכל להתחזק, אלא אם שחקן יסכים לשחק ללא תמורה למשך מספר חודשים, או שמנגד בעלים אחר יסכים לממן שכר של שחקן שיושאל למועדון. עם כל הכבוד לחגיגת מזכר ההבנות, בבית"ר לא אופטימיים וכבר בקרוב יתחילו ליישם תכנית קיצוצים, שחרורים וצמצום הוצאות, כדי שיהיה ניתן לשלם משכורות עד לתום העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully