וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החיוב בבידוד: בשיקטאש "הבריחה" מישראל שחקן שנדבק בקורונה

13.1.2022 / 12:30

טרבון בלויט נמצא חיובי לאחר הנחיתה בנתב"ג בשבוע שעבר והיה אמור להישאר במלון. רק בדיעבד נודע שהצטרף לחבריו ועזב בחזרה לטורקיה, ואתמול הוא כבר שב לפעילות. כעת נותר לראות אם יורשה להיכנס לארץ למשחק המכריע נגד הפועל חולון

מאמן הפועל חולון גיא גודס/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ליר שפיגלר

סדרת הפלייאין בין הפועל חולון לבשיקטאש בליגת האלופות הופכת סוערת יותר ויותר מיום ליום, ולא רק בגלל הדרמות שמתחוללות על המגרש. מאחורי הקלעים נוצרה מתיחות גדולה, שהחלה כשהטורקים טסו בשבוע שעבר מנתב"ג לאיסטנבול כשביניהם שחקן שנמצא מאומת לקורונה - ועל פי חוק היה אמור לשהות בבידוד.

בשיקטאש הופיעה לפתיחת הסדרה, ביום רביעי שעבר, ללא שלושה זרים: רונדיי הוליס-ג'פרסון וג'וש ריבס נשארו בטורקיה, בעוד טרבון בלויט נמצא חיובי בבדיקה שעבר לאחר הנחיתה בארץ. מרגע היוודע התוצאה, בבוקר המשחק, הוא נותר בבידוד בחדרו במלון. עוד באותו יום הוא עבר בדיקה מהירה יחד עם חבריו, שתוצאתה הייתה שלילית, אך בדיקת PCR נוספת העלתה תוצאה גבולית - מה שלא פטר אותו מהמשך קיום נהלי הבידוד.

בפני ראשי המועדון עמדו שתי ברירות: להשאירו מבודד בישראל למשך עשרה ימים (שהתקצרו בינתיים לשבעה) או להעבירו לאיסטנבול בהטסה רפואית מיוחדת, שעלותה מוערכת ב-30 אלף דולר. ביום חמישי בבוקר, אחרי שניצחה 72:73 ועלתה ל-0:1 בסדרה, עזבה בשיקטאש את המלון ברמת גן בדרכה חזרה הביתה. כשעתיים לאחר ההמראה, ניסו מנהלי חולון ליצור קשר עם בלויט ולהציע לו את עזרתם. אלא שבחדרו לא הייתה תשובה, ואנשי המלון אמרו כי הוא עזב.

שחקן בשיקטאש טרבון בלויט. ליגת האלופות, אתר רשמי
יקבל שוב אישור כניסה חריג לישראל, אחרי שהבידוד הופר? טרבון בלויט נגד חולון, אתמול/אתר רשמי, ליגת האלופות

אז התברר כי בניגוד להתחייבויות המוקדמות, ובניגוד גמור לחוק בישראל, השחקן המבודד הצטרף לקבוצה ועלה איתה לטיסה מסחרית של חברת "טורקיש איירליינס", ועליה נוסעים אזרחיים נוספים. בבשיקטאש טענו מאוחר יותר כי בבדיקה נוספת שנערכה לבלויט, לאחר החזרה לאיסטנבול, הוא נמצא שלילי. למרות זאת, האמריקאי נותר מחוץ לסגל במשחק הליגה הטורקית בתחילת השבוע.

חולון מחתה, ושיתופו של בלויט במשחק השני אתמול התאפשר רק לאחר שהציג תוצאה שלילית לבדיקה שנערכה ביום שלישי; זה לא בדיוק עזר לקבוצתו, שהפסידה 72:70. ב-13 דקות הוא לא קלע סל, אף שבשלב הבתים עמד על 11.2 נקודות בממוצע.

כעת מגיע הפרק האחרון, ואולי הדרמטי ביותר, בטרילוגיה. בשיקטאש אמורה לנחות בישראל ביום שלישי, לקראת המשחק המכריע שייערך למחרת, ונותר לראות האם בלויט יורשה להיכנס לארץ. מלכתחילה, נזקקה הקבוצה הטורקית לאישורים חריגים עבור ארבעה משחקניה שאינם נחשבים מחוסנים, וספק אם ההחרגה הזו תינתן לה - לפחות במקרה של האמריקאי - לאור הפרת הבידוד.

בבשיקטאש מסרו בתגובה לפניית וואלה! ספורט: "השחקן לא היה חיובי. ביצענו בדיקה מהירה ביום המשחק, ובה הוא נמצא שלילי. בדיקת ה-PCR הייתה גבולית, אבל כאמצעי זהירות החלטנו שלא ישחק. אם הוא היה מאומת, הוא היה יכול לעזוב את המלון תחת החוק הישראלי? וכיצד היה יכול לעלות למטוס?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully