וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט הזמבי הושעה בעבר בגלל חשד לשחיתות: "הגרוע בהיסטוריה"

ג'אני סיקאזווה הימם את עולם הכדורגל כששרק לסיום בין טוניסיה למאלי בדקה ה-85 ושוב בדקה ה-89, מאמן טוניסיה: "מעולם לא ראיתי דבר כזה". הציוצים והמספרים הבלתי נתפסים

שערי השבוע של ספורט1/ספורט1

עשרה משחקים נערכו באליפות אפריקה נכון לכתיבת שורות אלו, ואפשר לומר שהמספרים די הזויים - שבעה משחקים הסתיימו בתוצאה 0:1, שני משחקים הסתיימו ב-0:0 ורק במשחק הפתיחה הובקע יותר משער אחד, אז קמרון גברה 1:2 על בורקינה פאסו. למרות כל זאת, מה שקרה היום (רביעי) במשחק בין טוניסיה למאלי הרבה הוא בהחלט דבר שספק אם קרה או יקרה אי פעם.

בדקה ה-85, כשמאלי ביתרון 0:1, השופט הזמבי ג'אני סיקאזווה הכניס את המשרוקית לפה ושרק לסיום המשחק. הטוניסאים היו בהלם, יצאו ממנה במהרה בלית ברירה ומיד נכנסו לכר הדשא כדי להסב את תשומת לבו למתרחש ולהשיב את השחקנים למגרש. לשמחתם הוא התעשת והמשחק חודש, אלא שכנגד כל הסיכויים, הוא שרק לסיום פעם נוספת בדקה ה-89:49 - לפני שתם הזמן החוקי וכל זאת במשחק בו הייתה בכל מחצית הפסקת שתיה, בוצעו תשעה חילופים, נבעטו שני פנדלים ותוספת הזמן לא ניתנה באף אחת מהמחציות.

השופט הזמבי ג'אני סיקאזווה שורק לסיום המשחק בין נבחרת מאלי לנבחרת טוניסיה. רויטרס
השופט הזמבי ג'אני סיקאזווה שורק לסיום לפני הזמן. פארסת השנה/רויטרס

בסך הכל לאורך 90 הדקות היום (89:49, אם לדייק), סיקאזווה שרק ל-28 עבירות, שלף ארבעה כרטיסים צהובים, התעלם משני פנדלים שעליהם אמור היה לפסוק, כן הורה על שתי בעיטות עונשין מ-11 מטר, הרחיק שחקן בכרטיס אדום (והתעלם מהמלצת שופטי המסך לחזור בו מההרחקה) וכמובן שרק לסיום פעמיים - כל זאת ועדיין שרק לפני הזמן פעמיים ולא חשב אפילו להוסיף דקה או שתיים לכל הפחות. הוא כמובן נזקק לליווי משטרתי היום ביציאה מהאצטדיון בקמרון וברשתות החברתיות לא ריחמו עליו, כשרבים מצייצים על כך שמדובר ב"שופט הגרוע בהיסטוריה" וכמובן ש"אסור לתת לו לעלות על כר הדשא יותר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השופט הזמבי ג'אני סיקאזווה עם אבטחה סביבו. רויטרס
השופט הזמבי עוזב את האצטדיון תחת אבטחה כבדה/רויטרס

סיקאזווה הוא הזמבי הראשון אי פעם ששפט משחק במונדיאל, כשניהל את המפגש בין בלגיה לפנמה ביוני 2018, אלא שכעבור מספר חודשים הוא הסתבך והושעה זמנית בגלל חשד לשחיתות במשחק ליגת האלופות של אסיה.

כחצי שעה אחרי שהמשחק הסתיים, לשתי הנבחרות הוצע לשוב לכר הדשא ולחדש את המפגש לשלוש דקות נוספות. הטוניסאים, שהפסידו 1:0 כמעט בתום 90 דקות, סירבו לחדש את ההתמודדות ועלולים לספוג 3:0 טכני.

מוחמד מגאסובה, מאמנה של מאלי שנקטע באמצע מסיבת העיתונאים שלו על ידי המארגנים בדרישה לחזור להשלים את שלוש הדקות החסרות, הגיע נוטף זיעה לחדר התקשורת בפעם השנייה ואמר: "אלה עניינים מנהלתיים ועלינו לציית. אמרו לנו לעלות למגרש כי המשחק לא הסתיים, אבל לצערנו הנבחרת היריבה לא רצתה לחדש את המשחק והשופטים הכריזו על סיומו".

מונדר קבאייר, מאמן נבחרת טוניסיה: "קשה להתמודד עם אירועים שלא קשורים לספורט. בדקה ה-85 הוא שרק לסיום ואז שוב בדקה ה-89. היו אמורות להיות עוד 7-8 דקות של תוספת זמן. ההחלטה שלו בלתי מובנת. השחקנים שלי כבר היו 35 דקות באמבטיות קרח כשקראו להם לחזור לשחק. אני מאמן כבר הרבה מאוד שנים ומעולם לא ראיתי דבר כזה. אפילו השופט הרביעי התכונן להרים את השלט לתוספת ופתאום שמע את השריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully