וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דרמה גדולה: הפועל חולון הפסידה ואיבדה את הביתיות בפלייאין

ליגת האלופות של פיב"א: שלשת קלאץ' של פניני ו-18 נקודות של מנקו לא הספיקו מול בשיקטאש, שניצחה 72:73 בזכות סל מאוחר של ווייטהד. הסגולים יודחו מאירופה אם יפסידו בטורקיה

הפועל חולון קיוותה לפתוח ברגל ימין את סדרת הפלייאין מול בשיקטאש בליגת האלופות של פיב"א, אך סל ניצחון מאוחר של הטורקים הנחיל לסגולים 73:72 והפסד ביתי שני העונה בכל המסגרות. האורחת עלתה ליתרון 0:1 בסדרת הטובה משלושה משחקים, כאשר ניצחון ביתי במפגש הבא יסדר לה את הכרטיס לשמינית הגמר וידיח את הנציגה הישראלית מהמפעל.

אוהדי הפועל חולון. אודי ציטיאט
יצאו מאוכזבים בסיום. אוהדי הפועל חולון/אודי ציטיאט

בעונה שעברה הגיעה הפועל חולון לרבע הגמר של המפעל, כך שהדחה בשלב הפלייאין, עוד לפני שמינית הגמר, תיחשב לאכזבה גדולה. שחקניו של מאוריציו בוסקאליה עומדים על מאזן 1:9 בכל המסגרות באולם הביתי, והם ינסו לנצל את העובדה שבשיקטאש מגיעה להתמודדות עם תשעה שחקנים בלבד בסגל. השחקנים הבולטים שייעדרו אצל הקבוצה הטורקית הם הקלעי המוביל של הקבוצה, רונדיי הוליס-ג'פרסון, כמו גם טרבון בלויט וג'וש ריבס.

בעונה שעברה הגיעה הפועל חולון לרבע הגמר של המפעל, כך שמבחינתה הדחה עוד לפני שלב שמינית הגמר תיחשב לאכזבה גדולה. שחקניו של מאוריציו בוסקאליה החלו טוב את המשחק ועלו ליתרון 11:19, אך הטורקים הצליחו לצמק ואף להפוך את התוצאה בפתיחת הרבע השני. רפי מנקו, שלהט עם דאבל דאבל של 18 נקודות ו-10 ריבאונדים, הוביל את המארחת לריצת 0:12 ויתרון 28:35 בהפסקה.

הטורקים, שהגיעו למשחק ללא שלושה זרים - רונדיי הוליס - ג'פרסון, טרבון בלויט וג'וש ריבס - אך עדיין הצליחו להישאר בעניינים ואף לסיים את הרבע השלישי בשוויון. הרבע האחרון היה מותח במיוחד, כאשר בדקות הסיום שתי הקבוצות החליפו שלשות זו עם זו. הזר החדש של הסגולים, אדם סמית', התעלה עם כמה קליעות חשובות, אך האיש של חולון בקלאץ' גם הפעם היה גיא פניני, שצלף מחוץ לקשת תשע שניות לסיום וקבע 71:72. עם זאת, אייזיה ווייטהד שהתחמם ברבע האחרון חדר לצבע וקבע 72:73 לטורקים. לחולון הייתה עוד הזדמנות להציל את המשחק, אך איבוד אחרי פסק הזמן עלה ביוקר.

אדם סמית', שחקן הפועל חולון. אודי ציטיאט
נקודותיו ברבע האחרון לא הספיקו. סמית'/אודי ציטיאט

קלעו להפועל חולון: רפי מנקו 18 נקודות (10 ריבאונדים), אדם סמית' 14, ג'ו רגלנד 9, סטיב זאק וכריס ג'ונסון 8 כ"א, ניב משגב 7, גיא פניני 6, מייקל קייזר 2. שותף ולא קלע: פרדריק בורדיון.

קלעו לבשיקטאש: אייזיה ווייטהד 21 נקודות, קנאן סיפאהי ודדריק לוסון 12 כ"א, אגהן ארנה 10, ארצ'ן אוסמני 9, פורקן הלטלי 6, מחמט יגמור 3. שותפו ולא קלעו: יגיז אקסו, אוגוזן גוקטפה.

ג'ו רגלנד, שחקן הפועל חולון. אודי ציטיאט
נראה טוב במחצית הראשונה. רגלנד/אודי ציטיאט

מהלך המשחק

כריס ג'ונסון קלע את הנקודות הראשונות של המארחת, אייזיה ווייטהד הגיב מיידית עם שלשה. ג'ונסון הוסיף אסיסט לרפי מנקו שקלע שלשה וסל משלו בדרך ל-7:9. סטיב זאק החל להיות פעיל בתוך הצבע כשקלע את שש הנקודות הבאות של קבוצתו, בדרך ל-11:15. שני סלים רצופים של ג'ו רגלנד הגדילו את היתרון - 11:19 לחולון. הטורקים הצליחו לצמק עם שתי שלשות לקראת סוף הרבע, בסיומו חולון הובילה 17:20.

קנאן סיפאהי, שחקן בשיקטאש. אודי ציטיאט
הטורקים גנבו את יתרון הביתיות. סיפאהי/אודי ציטיאט

האורחת עלתה ליתרון 20:23 בפתיחת הרבע השני, אך חולון יצאה לריצת 0:12 בהובלת רפי מנקו וג'ו רגלנד. דדריק לוסון צימק מחוץ לקשת, ואחרי קליעות עונשין של בשיקטאש, הפועל חולון הובילה 28:35 בירידה להפסקה.

רפי מנקו, שחקן הפועל חולון. אודי ציטיאט
משחק מותח בחולון. קייזר ומנקו/אודי ציטיאט

רגלנד פתח את הרבע השלישי עם אלי הופ נהדר לזאק, שקבע 28:37. מנקו הלוהט צלף שלשה, אגהן ארנה צימק ל-40:34. לוסון קבע 40:40, ניב משגב צלף מחוץ לקשת והעלה את חולון ליתרון 44:45. גיא פניני סידר למארחת יתרון של ארבע נקודות על קליעה משלו מחוץ לקשת, אך בשיקטאש הצליחה לכפות 52:52 בסיום הרבע השלישי.

גיא פניני, שחקן הפועל חולון. אודי ציטיאט
השלשה שלו כמעט וסידרה ניצחון. פניני/אודי ציטיאט

קנאן סיפאהי קלע ארבע נקודות רצופות שקבעו 52:56 טורקי, אך הוא ביצע עבירה בלתי ספורטיבית ששלחה את משגב לקו. הגארד צימק עם שתי קליעות ולאחר מכן הוסיף ריבאונד התקפה ואסיסט לאדם סמית' שהעלה את המארחת ל-56:57. סמית' המשיך בהתעלות ברבע האחרון כשקבע 58:63, אך ארנה צימק ל-63:61 עם שלשה.

אייזיה ווייטהד, שחקן בשיקטאש. אודי ציטיאט
האיש שצחק אחרון. ווייטהד/אודי ציטיאט

מנקו, האיש הבולט בחולון, קלע את השלשה הרביעית שלו שקבע 61:66. ווייטהד התחמם עם שתי שלשות שהעלו את בשיקטאש ל-66:67, סמית' צלף מנגד וקבע 67:69 לחולון. התשובה של הטורקים? עוד שלשה, הפעם של סיפאהי, שקבע 69:70 כשנותרו עוד 43 שניות. בחזרה מפסק הזמן ביצע מנקו עבירת תוקף שהובילה לאיבוד כדור קריטי. בשיקטאש דייקה רק פעם אחת מקו העונשין, גיא פניני נותר פנוי מחוץ לקשת וקבע 71:72 תשע שניות לסיום. ווייטהד הלוהט חדר לסל והחזיר את היתרון לבשיקטאש פחות משתי שניות לבאזר. חולון איבדה את הכדור פעם נוספת - 72:73 לבשיקטאש בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully