וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן הלהקה: ז'וזה סה נועל את השער של וולבס

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 14:31

הוא הגיע כשוער אלמוני בגיל 28 והפך לשחקן הרכש הטוב ביותר בפרמיירליג לדעת גארי נוויל. עם זקן מאיים, אינסטינקטים מעולים, משחק רגל משובח והיסטוריה מרתקת עם איקר קסיאס, ז'וזה סה כמעט ולא סופג במדי וולבס. הערב הוא פוגש לראשונה את רונאלדו (19:30, ספורט1)

תקציר ה-0:0 בין וולבס לצ'לסי/ספורט1

בתקופה האחרונה, עברה וולבס לתוצאות בינאריות בלבד. ניצחון 0:1 על ווסטהאם, תיקו 0:0 בנוריץ', עוד תיקו 0:0 מול ברנלי, הפסד 1:0 לליברפול, הפסד 1:0 למנצ'סטר סיטי, ניצחון 0:1 על ברייטון, ואז גם תיקו 0:0 נגד צ'לסי. בשבעה מחזורים אלה, ספג ז'וזה סה פעמיים בלבד - השער הדרמטי ההוא של דיבוק אוריגי בזמן פציעות ופנדל של ראחים סטרלינג. זהו.

לו רק היו הזאבים קצת יותר יעילים בהתקפה, הם היו מדורגים גבוה יותר מהמקום השמיני, אבל אפילו בהקשר זה מנסה השוער הפורטוגלי לסייע ככל יכולתו. הוא מנהל את המשחק מאחור, שולח המון מסירות מסוכנות ארוכות, חתום על הבישול לראול חימנס ב-0:1 בסאות'המפטון בספטמבר, והיה יכול להוסיף עוד אסיסט או שניים אם חבריו היו מדייקים יותר. עם 14 שערי חובה ב-18 משחקים, נהנית וולבס ממאזן ההגנה השני בטיבו בליגה אחרי מנצ'סטר סיטי, והצטיינותו של סה גרמה לגארי נוויל לקבוע מעמדת הפרשן - מדובר בשחקן הרכש הטוב ביותר של הקיץ בפרמיירליג כולה.

זה לא דבר של מה בכך, קל וחומר כאשר עבור שחקן אשר מעטים באנגליה שמעו עליו כאשר הוחתם מאולימפיאקוס תמורת 8 מיליון יורו בלבד, במטרה להחליף כוכב ברמתו של רוי פטריסיו. שוער נבחרת פורטוגל הוותיק, מגיבורי הזכיה ביורו 2016, היה באנקר בין הקורות בשלוש העונות הקודמות של הזאבים בליגה, ועזיבתו לטובת רומא נתפסה כמהלומה משמעותית עבור הקבוצה.

בפועל, התברר כי יורשו מהווה שדרוג, וכעת נשמעים אפילו במולדתם הקולות שקוראים לתת לסה צ'אנס במדי פורטוגל לקראת פלייאוף ההעפלה למונדיאל. פטריסיו השלים כבר 102 הופעות בינלאומיות, בעוד סה עדיין ממתין לבכורה שלו כשהוא כמעט בן 29, ואפילו לא היה בסגל ביורו 2020 בקיץ, אולם כושרו באנגליה לא מותיר מקום לספק - מדובר בשוער איכותי ביותר שראוי לקבל הרבה יותר קרדיט.

ז'וזה סה שוער וולבס. Chris Brunskill/Fantasista, GettyImages
ראוי להרבה יותר קרדיט. ז'וזה סה/GettyImages, Chris Brunskill/Fantasista

הועדף על פני איקר בפורטו

אם יתנו לו, סה יהיה מוכן להתחרות מול פטריסיו, ולא רק בגלל שיש לו רקורד פנטסטי במדי הנבחרת הצעירה של פורטוגל, איתה זכה כמעט בלי לספוג באליפות אירופה ב-2015, לצד ברנרדו סילבה, ועם ז'ואאו קאנסלו על הספסל. ברזומה שלו מאבק מול שוער גדול ומפורסם הרבה יותר, שהזניק אותו לראשונה לכותרות הראשיות לפני ארבע שנים. אז, באוקטובר 2017, החליט לפתע מאמן פורטו סרג'יו קונסייסאו לספסל את איקר קסיאס ולקדם להרכב את סה להרכב על חשבונו.

המניעים מאחורי המהלך לא היו ברורים, והעיתונאים זרקו לאוויר השערות. היו שגרסו כי היה סכסוך אישי בין קסיאס לקונסייסאו, היו שטענו כי המאמן מנסה לבסס את מעמדו על חשבון הכוכב הספרדי, והיו שהניחו כי המועדון עצמו לא מסוגל לעמוד בשכרו של איקר ונתן הוראה לדחוק אותו החוצה. כך או כך, איש לא חשב שהשיקולים מקצועיים, וסה נאלץ להוכיח את עצמו בנסיבות לא פשוטות, כאשר אור הזרקורים עליו, וכולם רק ממתינים לספור את שגיאותיו כדי לחזק את הקמפיין להחזרתו של קסיאס לשער.

עוד בוואלה!

רפאל וראן וברונו פרננדש ישובו להרכב מנצ'סטר יונייטד נגד וולבס

לכתבה המלאה
ז'וזה סה שוער וולבס. Gualter Fatia, GettyImages
איש לא חשב שהשיקולים מקצועיים. ז'וזה סה עם איקר קסיאס/GettyImages, Gualter Fatia

התאמן עם אדרסון בבנפיקה

אפשר להבין למה הפורטוגלים לא ספרו אז את סה - הרי רק בגיל 23 הוא שיחק לראשונה בקביעות בליגה הבכירה. כאשר היה בן 18, הוא הוחתם בבנפיקה, שם השתייך לסגל המילואים, התחרה בו ללא הצלחה עם בן גילו אדרסון, ושוחרר בחלוף חצי שנה כאשר הובהר לו שאין לו עתיד במועדון. סה נדד לעיר הולדתו של כריסטיאנו רונאלדו באיי מדיירה, חתם במאריטימו, אבל גם בה בקושי ראה דשא במשך חמש שנים, שיחק בעיקר בקבוצת המילואים, והמעבר לפורטו בינואר 2016 עבר בשקט תעשייתי, מבלי שאיש שם לב.

מבחינת סה עצמו, היה זה חלום שהתגשם. הוא חתם בקבוצה אותה אהד מילדות, ואפילו ציין בהתרסה שזה המועדון הגדול הראשון בחייו, בראיון שהרגיז מאוד את אוהדי בנפיקה. יתרה מזו, הוא זכה להתאמן לצידו של קסיאס. "איקר הוא אדם נגיש, צנוע וידידותי מאוד. הוא עזר לי מאוד, כפי שהוא עזר לכולם. היה מדהים ללמוד מאגדת כדורגל כמוהו, והוא לימד אותי המון, על המגרש ומחוצה לו. גם אני לימדתי אותו קצת, כי כל אחד יכול לקחת משהו מכל אחד אחר", סיפר לימים סה.

סוכן השחקנים ז'ורז'ה מנדש. GettyImages
סידר לסה את המועדון הפורטוגלי בעולם. ז'ורז'ה מנדש/GettyImages

מנדש מארגן לו את הקריירה

הוא נדהם כאשר קונסייסאו הודיע לו על הבכורה בליגת האלופות, עשה שטויות בהפסד בהפסד 3:2 בלייפציג, אבל היה יציב מנטלית כדי להתמודד עם הסערה שהתחוללה מעל ראשו, סיפק הצלות אדירות ב-1:3 על אותה לייפציג בחלוף שבועיים, וזכה לגיבוי מצד המאמן עד פברואר. רק התבוסה 5:0 מול ליברפול בשמינית גמר הצ'מפיונס ליג שמה קץ להרפתקה שלו, וגרמה להחזרתו של קסיאס להרכב. וכאשר הבין שהפרק הזה תם, כבר לא רצה סה להישאר שוב כגיבוי.

זה היה הזמן למצוא מקום בו ישחק על בסיס שבועי. הסוכן ז'ורז'ה מנדש סידר לו מעבר לאולימפיאקוס, שם התאחד עם המאמן פדרו מרטינס שהדריך אותו במאריטימו. ואחרי שלוש שנים, במהלכן זכה בשתי אליפויות ובשני גביעים, כיכב באופן קבוע בליגת האלופות וצבר המון נסיון וביטחון עצמי, הגיע הזמן לבקש ממנדש לארגן גם את הצעד הבא.

טבעי כאשר יש ספקות סביב שחקן אלמוני יחסית, והם רבים עוד יותר אם הוא מיוצג על ידי סוכן ששולט ביד רמה בכל הנעשה במועדון, כי הרי ההשתלטות הסינית על וולבס בוצעה בסיועו של מנדש, ומאז זה המועדון הפורטוגלי ביותר בעולם, הרבה יותר מפורטו או בנפיקה. עובדה - כאשר המאמן הפורטוגלי נונו עזב לטוטנהאם, מונה במקומו הפורטוגלי ברונו לאז'ה, וגם שוער פורטוגלי אחד הוחלף באחר. ואולם, סה הסיר באופן מיידי את סימני השאלה שריחפו מעל ראשו, והבוס התמוגג. "אני מכיר אותו עוד מבנפיקה כאשר הוא היה נער צעיר בלי זקן, ויודע בדיוק את ערכו", אמר לאז'ה.

ז'וזה סה שוער וולבס. Gualter Fatia, GettyImages
סולחים לו פחות בגלל הזקן? ז'וזה סה/GettyImages, Gualter Fatia

אוהב את הסגנון של נוייר

לזקן יש תפקיד חשוב במיתוג של סה. קונסייסאו ביקש ממנו פעם להסיר אותו, חצי בצחוק חצי ברצינות: "הוא גורם לז'וזה להיראות מבוגר יותר, ולכן פחות סולחים לו על טעויות של שחקן מתחיל. כדאי לו לשקול להתגלח". השוער לא הקשיב - הוא מטפח את הלוק הזה, ועם הזמן רק נהיה מאיים יותר. הוא גם לא משנה את הסגנון ההרפתקני שלו, נהנה לכדרר מול חלוצים ולצאת מהרחבה סטייל מנואל נוייר כדי למנוע מתפרצות. מבחינת לאז'ה, הנטיה הזו מבורכת ביותר - היא מתאימה בול לשיטה שלו בוולבס. "השוער ממוקם גבוה, ולכן גם הבלמים יכולים לצאת קדימה, וכך המרחקים בין השחקנים קטנים יותר, ויש פחות שטח לחלוצי היריב", מסביר המאמן.

וכך, עם אינסטינקטים מעולים על קו השער, שליטה במחצית המגרש שלו, בניית התקפות וכושר מנהיגות, השתדרג סה למעמד של כוכב בפרמיירליג. נוויל לא סתם הגדיר אותו כרכש הטוב ביותר של הקיץ - הדבר אוטומטית מעמיד אותו בעיניו לפני רונאלדו. הערב (19:30, ספורט1) הם נפגשים ראש בראשב אולד טראפורד, והאתגר יהיה מרתק. "אף פעם לא שיחקתי מול כריסטיאנו. התאמנתי איתו בנבחרת, אבל זה הכל. עכשיו אני רוצה לנצח אותו. באתי לכאן כדי לשחק באיצטדיונים המפוארים האלה ולעשות את המקסימום. זו המטרה", הוא אומר.

אם מסתכלים על המאזן ההגנתי של הזאבים, אז גם האתגר של כריסטיאנו והשדים האדומים נראה רציני ביותר. וולבס נחושה להמשיך במאזן הבינארי, לפחות בכל הקשור לשערי החובה. ואם סה גם יבשל משהו, אף אחד בכתום לא יתלונן.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • וולבס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully