וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הבידוד למאומתים יקוצר, היורוליג תמשיך לפעול

3.1.2022 / 13:55

כפי שפורסם בוואלה! ספורט: בתום ישיבת חירום, שבמהלכה עלתה הצעה לעצור את הליגה בשל התפשטות האומיקרון, נראה כי הושגה הסכמה שתאפשר את המשך הפעילות. שחקנים שיימצאו חיוביים יושבתו לשבוע בלבד. שלושה ממשחקי המחזור הקרוב נדחו

תקציר: קרשיאקה - דרושאפקה 82:79/ספורט1

הנהלת היורוליג התכנסה היום (שני) לדיון חירום בנוגע להתפשטות האומיקרון והשפעת גל התחלואה באירופה על הקבוצות, ונראה כי נמצאה הנוסחה שתאפשר את המשך קיום המשחקים. אף שבמהלך הישיבה עלתה הצעה להשבית את הליגה למספר שבועות, עד שהתחלואה תרד - כפי שפורסם אתמול בוואלה! ספורט - הפתרון המסתמן הוא קיצור הבידוד לשחקנים ומאמנים מאומתים מ-14 ימים לשבעה בלבד.

בדיון השתתפו ראשי המפעל והקבוצות הקבועות - ואת מכבי תל אביב ייצגו היו"ר שמעון מזרחי וסגנו דיוויד פדרמן. חלק מהמועדונים תמכו בעצירת המשחקים, אבל נתקלו בהתנגדות מצד מנהלי הליגה: הם חששו מהאפקט הכלכלי שעלול להיות לצעד שכזה, וחששו גם מלוחות הזמנים שיקשו להשלים בזמן את הצטברות המחזורים החסרים, כשברקע יוטל עומס על הקבוצות בשל עצירת חלק מהליגות המובילות (דוגמת ספרד, איטליה ויוון).

דרק וויליאמס שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
כרגע אין דחייה. דרק וויליאמס/דני מרון

בשבוע שעבר בוטלו חמישה מתוך תשעה משחקי המחזור, לאחר שהתפרצויות קורונה התגלו בלא מעט קבוצות, והמצב רק הולך ומסתבך לקראת השבוע הקרוב, עם הצטרפותן של אנאדולו אפס וברצלונה למצעד ה"חיוביות". כדי להקל עליהן ולאפשר לשחקנים לחזור לפעילות מהר יותר, התקבלה ההצעה לקצר את משך הבידוד וההשבתה - ולפעול על פי הנוהג הקיים כיום בליגה הספרדית: שחקן שנמצא מאומת יוכל לשוב לפעילות אחרי שבוע, בכפוף לבדיקת PCR שלילית.

בנוסף, העלו כמה מהקבוצות דרישה להאריך את חלון ההעברות ביורוליג ולאפשר להן זמן נוסף להחתים שחקנים חדשים, בשל הקושי שמעורר גל התחלואה וההגבלות שבעקבותיו. ההחלטות בדיון יובאו להצבעה סופית היום או מחר.

בינתיים, הודיעה היורוליג על דחייתם של שלושה משחקים מהמחזור הקרוב בשל התחלואה בחלק מהקבוצות: אלבה ברלין - פנאתינייקוס, אנאדולו אפס - באיירן מינכן, ז'לגיריס קובנה - אולימפיאקוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully