וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל ב-NFL: ג'ון מאדן האגדי מת בגיל 85

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 7:40

חבר היכל התהילה הוביל כמאמן את אוקלנד לאליפות ב-1977 ולאחר שסיים את שנותיו על הקווים, הפך לפרשן המפורסם והמצליח ביותר של הענף. הוא גם תרם את שמו למשחק הווידיאו האהוב של הליגה. לברון, פייטון מאנינג ואחרים נפרדו ממנו

ג'ון מאדן. Thearon W. Henderson, GettyImages
אגדה אמיתית. מאדן/GettyImages, Thearon W. Henderson

ג'ון מאדן, אחד מאנשי הפוטבול החשובים והמוכרים אי פעם, מת בבוקר יום שלישי בארצות הברית, בגיל 85, כך מסרה הנהלת ה-NFL.

למאדן היו שלושה גלגולים שונים בחייהם של חובבי הענף, ובכל אחד מהם הוא הפך לאייקון. הוא אומנם לא שיחק מעולם פוטבול מקצועני (אחרי שנבחר במקום ה-244 בדראפט 1958), אך לאחר שהפך למאמן החל להתקדם, עד שב-1969 מונה לתפקיד המאמן הראשי של אוקלנד ריידרס.

ב-1977 הוא הוביל את הקבוצה מהחור השחור לזכייה בסופרבול, עם ניצחון מוחץ על מינסוטה, המדינה בה נולד, 14:32. זה היה רגע השיא בקריירת האימון של חבר היכל התהילה והוא סיים אותה עם מאזן פנטסטי של 112 ניצחונות לעומת 39 הפסדים בלבד ושבע תוצאות תיקו ועם שמונה העפלות לפלייאוף ב-10 עונות על הקווים.

זמן קצר לאחר שהודיע על פרישה מאימון, עבר מאדן לתפקיד הפרשן והצטרף ב-1979 ל-CBS, שם חולל מהפכה. הוא שיתף פעולה עם פאט סאמרול האגדי בפני עצמו במשך שני עשורים והמציא מחדש את הפרשנות, תוך שילוב מושלם בין הומור לניתוח המשחק בזמן אמת. מאדן עבד ברשתות הטלוויזיה השונות עד 2009, אז הכריז כי הוא מסיים את דרכו גם שם. הוא זכה ב-16 פרסי אמי על עבודתו בטלוויזיה.

מלבד האימון והפרשנות, הוא מזוהה כמובן עם משחק הווידיאו המפורסם ביותר לש עולם הפוטבול, Madden NFL, שיצא לראשונה בסוף שנות ה-80 והפך מאז למצרך חובה בקרב אינספור חובבי המשחק.

לברון ג'יימס נפרד ממאדן וצייץ: "נוח בגן עדן, GOAT. המורשת שלך תמשיך להתקיים". פייטון מאנינג מסר: "תמיד הערכתי את החברות והתמיכה שלו לאורך הקריירה שלי. לא יהיה עוד אחד כמוהו לעולם".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
  • עוד באותו נושא:
  • ג'ון מאדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully