וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קו הסיום: תמונת המצב ב-NFL לקראת רגעי ההכרעה

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 11:06

שני מחזורים בלבד נותרו לעונה הסדירה בליגת הפוטבול וכמעט הכל עוד פתוח. אז מה המצב ואילו משחקי מפתח צפויים בשבועיים הקרובים?

שחקן גרין ביי פאקרס ארון רוג'רס. Andy Lyons, GettyImages
רוג'רס והפאקרס ישמרו על הפסגה?/GettyImages, Andy Lyons

בזכות הארכת העונה, נותרו לנו עוד שבועיים שלמים של פוטבול ונדמה שיותר מתמיד, הבלגן חוגג בכל מה שנוגע לתמונת הפלייאוף, אז זה בדיוק הרגע לעשות סדר, לקראת המחזור ה-17 והלפני אחרון של העונה הסדירה.

AFC:

מזרח: בפאלו בעמדה מצוינת אחרי הניצחון על הפטריוטס בראשון ושתיהן במאזן 6:9, כאשר לבילס יש את שובר השוויון. מיאמי הדוהרת, אחרי שבעה ניצחונות רצופים, רחוקה מהן רק משחק אחד ותארח את ניו אינגלנד במחזור הסיום, אחרי שכבר גברה עליה העונה, כך שאם שתיהן יסיימו במאזן זהה, היא תהיה מעל הפאטס. הדולפינס הפסידו פעמיים לבילס, אז לבפאלו יש את שובר השוויון גם מולם.

צפון: הבית היחיד בליגה ששום דבר עוד לא נקבע בו. סינסינטי ראשונה (6:9), בולטימור משחק אחריה, פיטסבורג חצי משחק מאחור וקליבלנד אחרונה עם מאזן 8:7, אך עדיין חולמת. המאנדיי נייט הקרוב יפגיש בין הסטילרס לבראונס והמפסידה שם כנראה תצא מהמירוץ סופית, כאשר במחזור הסיום סינסי יוצאת לדרבי בקליבלנד ובולטימור מארחת את פיטסבורג. לבנגאלס גם יש יתרון עצום בזכות המאזן שלהם בתוך הבית (1:4), לעומת 4:1 בלבד של בולטימור ו-2:2 של שתי האחרות.

דרום: שתיים נותרו במירוץ כאן וכיוון שטנסי (5:10) גם מובילה במשחק על אינדיאנפוליס (6:9), וגם ניצחה אותה פעמיים, הצ'אנס היחיד של הקולטס למהפך הוא שני ניצחונות שלהם ושני הפסדים של הטייטאנס.

מערב: הבית היחיד שהוכרע ב-AFC, אחרי שהצ'יפס, עם הניצחון השמיני ברציפות שלהם, הבטיחו זכייה.

אי ג'יי בראון טנסי טייטאנס. Wesley Hitt, GettyImages
הטייטאנס בעמדה טובה בדרום/GettyImages, Wesley Hitt

תמונת הפלייאוף:

קנזס סיטי הדוהרת מובילה את החטיבה (4:11) וטנסי משחק אחד מאחוריה וגם ניצחה אותה השנה, אז תחזיק בשובר השוויון במקרה הצורך.

משם מתחיל הבלגן, עם ארבע קבוצות עם תשעה ניצחונות (סינסינטי, בפאלו, אינדיאנפוליס וניו אינגלנד), ארבע עם שמונה ניצחונות (מיאמי, בולטימור, לוס אנג'לס צ'ארג'רס ולאס וגאס) ושלוש עם שבעה ניצחונות (פיטסבורג, קליבלנד ודנבר). לכל אחד מ-11 הקבוצות הללו עוד יש סיכוי להגיע לפלייאוף ואף אחת מהן לא הבטיחה את מקומה שם, כך ששוברי השוויון והחישובים הפנימיים צפויים להגיע ממש לקו הסיום של העונה.

משחקי המפתח שנשארו בתוך החטיבה כוללים בין היתר השבוע את אינדיאנפוליס נגד וגאס, הצ'ארג'רס מול דנבר ופיטסבורג נגד קליבלנד, ובשבוע הבא את קליבלנד מול סינסינטי, מיאמי נגד ניו אינגלנד, בולטימור נגד פיטסבורג ולאס וגאס מול הצ'ארג'רס.

עוד בנושא

בעל הבית: ג'וש אלן החזיר את בפאלו לראש ה-AFC מזרח

לכתבה המלאה
שחקני ניו אינגלנד פטריוטס חוגגים. Adam Glanzman, GettyImages
הפאטס יישארו מחוץ לפלייאוף?/GettyImages, Adam Glanzman

NFC:

מזרח: דאלאס זכתה באליפות הבית עוד לפני הסאנדיי נייט בו מחצה את וושינגטון.

צפון: גרין ביי, שמובילה את החטיבה כולה כרגע עם מאזן 3:12, זכתה בבית.

דרום: טמפה ביי זכתה בבית לראשונה מזה 14 שנים.

מערב: הראמס ואריזונה נאבקות על ראשות הבית, כאשר כרגע ללוס אנג'לס (4:11) יש יתרון של משחק. יחד עם זאת, הקבוצות חלקו ביניהן את המשחקים העונה והמאזן של הקרדינלס בתוך הבית טוב יותר (1:4 מול 2:3), אז עוד נשאר להם סיכוי סביר. לשתיהן צפויים משחקי חוץ לא פשוטים השבוע, LA בבולטימור ואריזונה בדאלאס והן יסיימו את העונה בבית מול סן פרנסיסקו וסיאטל בהתאמה.

קופר קאפ, אנדרו וויטוורת', מת'יו סטאפורד - לוס אנג'לס ראמס. Christian Petersen, GettyImages
הראמס במאבק מול אריזונה, אבל כבר הבטיחו מקום בפלייאוף/GettyImages, Christian Petersen

תמונת הפלייאוף:

גרין ביי במקום הראשון בחטיבה (3:12) ומשחק אחד אחריה נמצאות דאלאס, הראמס וטמפה ביי. כל אלו, כמו גם אריזונה (5:10) כבר הבטיחו את מקומן בפלייאוף, כך שנותרו רק שני כרטיסים.

מי שמובילות במירוץ כרגע הן סן פרנסיסקו ופילדלפיה, עם מאזן 7:8, כאשר אחריהן נמצאות מינסוטה, אטלנטה וניו אורלינס (8:7) וגם לוושינגטון (9:6) נותר סיכוי קלוש.

הסיכוי הזה עשוי להסתיים השבוע כאשר הפוטבול טים תארח את פילדלפיה. משחקים בולטים אחרים שנותרו בתוך ה-NFC כוללים במחזור הקרוב את דאלאס נגד אריזונה ובמחזור הבא את אטלנטה נגד ניו אורלינס, פילדלפיה מול דאלאס והראמס נגד סן פרנסיסקו.

  • עוד באותו נושא:
  • NFL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully