וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עוד הפסד: גיא לוזון ביקש לסיים את תפקידו במכבי פתח תקוה

28.12.2021 / 0:25

ההנהלה טרם החליטה אם לקבל את בקשתו של המאמן, שקבוצתו נותרה במקום האחרון עם נקודה אחת מתוך 24 האחרונות. במהלך ההפסד 2:1 למכבי תל אביב מחאת האוהדים נגדו נמשכה, והוא הודה: "אני נלחם עם עצמי, המצב לא פשוט"

צפו בגיא לוזון מאיים על אוהד מכבי פתח תקוה/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

גיא לוזון ביקש לסיים את דרכו במכבי פתח תקוה - אבל בהנהלה עדיין לא החליטו להיעתר לדרישתו. המלאבסים ספגו הערב (שני) הפסד ביתי 2:1 למכבי תל אביב שהותיר אותם במקום האחרון בליגת העל, עם רצף של שמונה משחקים ללא ניצחון (במהלכו צברו נקודה אחת בלבד) ורצף של ארבעה הפסדים. הלחץ על לוזון להתפטר הלך וגבר בימים האחרונים, אחרי שהתעמת עם מספר אוהדים שדרשו ממנו לעזוב. גורם במועדון אמר הלילה: "גיא ביקש לעזוב, קשה להאמין שישנה את דעתו בבוקר".

הערב המחאה נגדו נמשכה. עוד לפני שריקת הפתיחה, כמה עשרות אוהדים הניפו ביציע שלטים עליהם הכיתוב "לא תרצח", זכר לאיומים של לוזון על אחד מחבריהם במתחם האימונים לאחר החזרה מההפסד בקרית שמונה במחזור הקודם ("אני ארצח אותך, אשחט אותך"). פרט לשלטים, האוהדים שוב קראו ללוזון להתפטר, כפי שעשו במהלך כל המשחקים האחרונים של קבוצתם.

"המצב לא פשוט", הודה לוזון בסיום המשחק. "אני בהחלט רב עם עצמי ממשחק למשחק, ומשתדל לדחוף את עצמי ואת הקבוצה. אני לא ויתרתי על המשחק וגם השחקנים לא ויתרו כשהיה 2:0, אבל נחשוב ונראה, נראה מה נעשה. גם אם טמנו לי מלכודת, אני כועס על עצמי שאיבדתי שליטה ברגעים האלה. לגבי האווירה הרעילה, לצערי היא כבר קיימת הרבה זמן, גם במשחקים שהובלנו וניצחנו. אני התרכזתי אך ורק במשחק, וזה תפקידי".

אוהדי מכבי פתח תקוה עם שלט "לא תרצח". ברני ארדוב
אוהדי מכבי פתח תקוה עם השלטים/ברני ארדוב

על מעמדו אמר לוזון: "נשפטתי תמיד לפי התוצאות שהשגתי. בשנתיים האחרונות עם מכבי פתח תקוה עשיתי הרבה דברים טובים, קידמתי אינספור צעירים, עשינו פלייאוף עליון, הגענו רחוק בגביע. בחודש וחצי האחרונים אנחנו במשבר, אבל אני כאן כי מעריכים אותי מקצועית ולא שום דבר אחר".

לוזון הוסיף: "אנחנו חייבים לצרף שלושה-ארבעה שחקנים להתקפה, זה זועק לשמיים, כי בכל משחק אנחנו מאלתרים בחלק הקדמי. אחרי הפציעה של דור ג'אן בתחילת השנה, אנחנו כרגע בלי חלוץ בסגל. קשה מאוד לתפקד בצורה כזאת. גם בדקות הטובות שלנו העונה לא כבשנו מספיק. אני לא מתרץ, לא מיילל ולא מתבכיין - אבל נהיה חייבים להביא חיזוק כי אין ברירה אחרת. אני סופר את השניות עד פתיחת חלון ההעברות, אבל אני מצפה מעצמי ומהשחקנים להרבה יותר. עם חיזוק נכון, אפשר להישאר בליגה".

על המשחק עצמו אמר: "אני חושב שהפתיחה שלנו היממה אותנו, היינו רכים מאוד ב-20 דקות הראשונות, מכבי תל אביב הייתה יכולה לכבוש יותר משני שערים, אחר כך התעשתנו וחזרנו להיות קצת יותר אגרסיביים. זה לא מספיק, כי כשאתה מגיע לשחק מול מכבי תל אביב אתה לא יכול לתת להם להוביל 0:2 בדקה השישית. זה לא מספיק איכותי, לא יצרנו מספיק מצבים במחצית השנייה, לא הצלחנו לייצר כלום, וזאת אחת הסיבות למקום שאנחנו נמצאים בו".

לוזון (46) מסיים את התפקיד אחרי שנתיים, ועוזב את הקבוצה אחרי קדנציה שלישית במועדון. לוזון החל את קריירת האימון שלו בקבוצה בשנת 2001, התקדם להפועל תל אביב בשנת 2007, חזר פעם נוספת בשנת 2008, ושב לקבוצה בשלישית בינואר 2019, אחרי סיבוב לא מוצלח בקבוצות גדולות יותר בישראל (הפועל תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים) ובחו"ל (סטנדרד ליאז' וצ'רלטון). במאי אותה שנה ירד עם מכבי פתח תקוה לליגה הלאומית אחרי 7 שנים בליגת העל, אבל העלה אותה שוב לליגה לאחר עונה אחת בלבד. העונה, כאמור, הגיע משבר של ממש, כשהקבוצה לא מצליחה לנצח, מתבססת במקום האחרון בטבלה, ורואה גם את האוהדים מתמרדים נגדו, בין היתר בשל קשריו המשפחתיים להנהלת המועדון.

עוד בוואלה!

ההצהרה של לוזון לפני חודש בדיוק: "הסיכוי שאתפטר הוא כמו הסיכוי שאתה תזכה בלוטו"

לכתבה המלאה
אור בלוריאן שחקן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
"לא נעים לשמוע את הקהל מוחה". בלוריאן/ברני ארדוב

אור בלוריאן הוסיף על המשחק: "פתחנו לא טוב את המשחק, לא היינו בקצב, אבל חזרנו לעצמנו אחרי 25-30 דקות ונראינו טוב. המצב לא מזהיר, אבל בתור שחקנים אנחנו לא מסתכלים על הטבלה, אני יודע שאנחנו צריכים לנצח כל משחק כרגע, ואנחנו נעשה את זה. כדי לנצח את הפועל תל אביב צריך לשחק כמו ששיחקנו מדקה 30 היום. המחאה לא משפיעה, אבל לא נעים לשמוע את זה. אנחנו אוהבים את הקהל, ורוצים שהקהל יאהב גם את ההנהלה. מקווה שהאוהדים יבינו שההנהלה עושה הכל כדי שנצליח. אנחנו רוצים לצאת לדרך חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully