וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן הכדורסל יעקב אדלר הלך לעולמו

27.12.2021 / 11:18

אדלר, שאימן בשנות ה-80 וה-90 את הפועל תל אביב, אליצור רמלה, מכבי תל אביב והפועל גבעתיים, נפטר ממחלה קשה, זמן קצר לפני שאמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-72

יעקב אדלר איננו. מאמן הכדורסל לשעבר, שהדריך במשך שש עונות בשנות ה-80 וה-90 קבוצות בליגה הראשונה בישראל, נפטר היום (שני) בשל מחלה קשה, זמן קצר לפני שאמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-72.

אדלר החל את קריירת האימון שלו בליגה הבכירה ב-1978 כעוזר מאמן במכבי דרום (הקבוצה הבת של מכבי תל אביב), וב-1982 עבד תחת אריה דוידסקו ז"ל בהפועל תל אביב. ב-1986 החליף את פיני גרשון כמאמן הראשי של האדומים והעפיל איתם לחצי גמר הפלייאוף.

ב-1987/88 אימן את אליצור רמלה, אך החמיץ את הכרטיס לרבע הגמר, ובשנתיים הבאות חזר לעמוד על הקווים באוסישקין. בראשונה שבהן, עונת 1988/89, הוביל את הפועל תל אביב לגמר הפלייאוף, אך הפסיד למכבי תל אביב. בשנייה ניצח בדרבי ביד אליהו, במשחק שהוביל לפיטוריו של המאמן האמריקאי טד אוונס ולהחלפתו בצביקה שרף.

יעקב אדלר עם צביקה שרף. עדי אבישי, מעריב
יעקב אדלר עם צביקה שרף/מעריב, עדי אבישי

בקיץ 1990 חזר למכבי, הפעם לקבוצה הבוגרת, ומונה לעוזרו של שרף. השניים זכו יחד בשתי אליפויות ובגביע המדינה והגיעו לפיינל פור האירופי, ואז, לקראת עונת 1992/93, מונה אדלר למאמן הראשי.

עונתו על הקווים בהיכל הייתה טראומטית במונחים ספורטיביים: מכבי סיימה אחרונה בבית חצי הגמר של אליפות אירופה לקבוצות והודחה מגביע המדינה, ואדלר התפטר זמן קצר לפני הפלייאוף, אחרי הפסד להפועל תל אביב בדרבי ביד אליהו. עוזרו אלי קנטי עמד על הקווים במקומו, אבל הצהובים הודחו בסדרת חצי הגמר בידי הפועל גליל עליון, ואיבדו אליפות ראשונה אחרי 23 זכיות רצופות.

ב-1993/94 חזר אדלר לאמן ועבר להפועל גבעתיים, אבל הוחלף במהלך העונה בידי עדי אזולאי. מאז הוא לא שב לאמן בליגה הבכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully