וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלומי ארבייטמן הודיע על פרישה: "הבנתי שלא אוכל לחזור למגרשים"

מלך שערי ליגת העל לשעבר תולה את הנעליים בגיל 36, אחרי ניסיונות חוזרים להתאושש מפציעה. במכתב פרישה מרגש שפרסם נזכר באליפויות עם מכבי חיפה, במספרת עם באר שבע וגם בריאיון הבלתי נשכח: "פס, פס, בסוף זה יבוא"

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל באר שבע 3:1/ספורט1

שלומי ארבייטמן, אחד החלוצים הפוריים בישראל בשנות ה-2000, תולה את הנעליים. ארבייטמן בן ה-36 הודיע על כך הבוקר (שישי) עם מכתב פרידה לקהל הרחב, בו בישר על החלטתו לסיים את הקריירה אחרי שהתמודד בשנים האחרונות עם פציעות חוזרות ונשנות.

"פרישה. איך בכלל מעכלים דבר כזה? ישבתי אתמול מול הארון בבית, מבט אחרון לעבר הנעליים שאיתן שיחקתי עד לאחרונה. ואז נזכרתי. חזרתי מעט אחורה, לגיל שבע. גם אז ישבתי מול הארון והבטתי לעבר הנעליים. אלה היו נעליי הכדורגל הראשונות שלי. הייתי הילד הכי קטן בקבוצה, הכי קטן באוטובוס והכי קטן בשכונה", כתב.

"חזרתי לזיכרונות ולשנתונים הראשונים. למשחק ההוא, לשלושער הראשון שלי בגמר הגביע מול מכבי תל אביב בקבוצת הילדים. חזרתי ל"משחק השלום" אחרי הסכם אוסלו, שבו השתתפתי בגיל עשר. משחק של 7 דקות נגמר 0:0 ולחצנו ידיים - כי זה מה שהכתיב ההסכם. אבל אני נשארתי במגרש. כי אני לא מסוגל לסיים משחק בתיקו. המשכנו לשחק, עשיתי 1:0. מראה לקריירה.

"כל הלילה לא ישנתי, כי זה רגע שאתה לא מסוגל לדמיין כשאתה עדיין משחק. נזכרתי במשחק הראשון בבית"ר ולאן הקריירה התגלגלה משם.

"שתי אליפויות עם מכבי חיפה, מלך השערים של ליגת העל, 100 שערי ליגה. פעמיים גביע הטוטו. איזה כבוד היה לי להיות חלק מהדבר הזה. אבל אחרי שנה וקצת של ניסיונות חוזרים - הבנתי. אני לא יכול לחזור למגרשים. אי אפשר לעכל, אבל גם קשה לדרוך על הרגל.

שלומי ארבייטמן שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
נפרד עם 100 שערי ליגה. ארבייטמן במדי מכבי חיפה/ברני ארדוב

"זוכר את הזימון הראשון לנבחרת כאילו זה היה אתמול, זוכר כל רגע בליגת האלופות ובליגה האירופית, כל אחד מ-28 השערים בעונת השיא במכבי חיפה. ואולי בכלל לא צריך לעכל. אולי צריך לומר תודה לאלה שעשו את זה עבורי טוב יותר.

"למשפחה שלי שתמכה בי לאורך כל הקריירה ובזכותה הגעתי להישגים. תודה רבה לכם. על הכל. לילדים שלי, שעבורם אבא תמיד יהיה החלוץ הכי טוב בעולם - אני יודע שאתם לא זוכרים הרבה (לכו ליוטיוב, זה שם).

"לאריק איזיקוביץ' ובית"ר טוברוק, שהיו לי לבית. לקריירה של ארבע שנים באירופה. לשלושער בהופעת הבכורה בנבחרת. לכל אחת מהנבחרות הצעירות ששיחקתי בהן. למספר 19. ל-28. למספרת ההיא בבאר שבע, שלא אשכח לעולם. ולכם, האוהדים. לכל אחד ואחת שהיו שם, שקראו בשמי, שהבקעתי עבורם. לכל הקבוצות שבהן שיחקתי. תודה על היחס החם שקיבלתי מכן לאורך השנים.

"אז הנה, אזרתי אומץ כדי לומר את זה. זה קורה היום. זה קורה עכשיו. אני פורש מכדורגל. אני בטוח שעוד אהיה שם. בתפקיד אחר.

"ולכם, דור צעיר ומוכשר, לילדים שיושבים עכשיו מול הארון ומביטים בנעל הכדורגל הראשונה שלכם - תאמינו בעצמכם, לכו עם החלומות שלכם עד הסוף. אתם תגשימו אותם.

"פס, פס, בסוף זה יבוא. שלומי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שלומי ארבייטמן שחקן שמשון כפר קאסם. לירון מולדובן
פורש עם מועקה, וחיוך. ארבייטמן/לירון מולדובן

ארבייטמן גדל במחלקת הנוער של בית"ר טוברוק והתחיל את הקריירה המקצוענית בבית"ר ירושלים, בה שיחק שנתיים. בהמשך עבר לעונה בהפועל פתח תקוה וב-2005 הצטרף למכבי חיפה. הוא שיחק בקרית אליעזר עד 2010, כשבתווך הושאל לחצי עונה בהפועל תל אביב ולשיאו הגיע בעונת 2009/10, אז כבש 28 שערי ליגה וסיים כמלך השערים.

בשנים הבאות שיחק בגנט, ווסטרלו ומונס הבלגיות וב-2014 שב לישראל. ארבייטמן עבר בהפועל באר שבע, הפועל חיפה, מכבי פתח תקוה והפועל רעננה, לפני שעזב את ליגת העל וב-2018 הצטרף לשמשון כפר קאסם. בשנתיים האחרונות שיחק באדומים אשדוד ובעירוני מודיעין.

ארבייטמן זכה בשתי אליפויות עם מכבי חיפה ובשני גביעי הטוטו עם הירוקים ועם הפועל פתח תקוה. הוא רשם 10 הופעות בנבחרת ישראל ובהן כבש שלושה שערים - כולם באותו משחק - ניצחון 0:6 על אזרבייג'אן במשחק ידידות ב-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully