וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השיא השלילי: מעמדו של ספרופולוס לא אמור לעלות לדיון

24.12.2021 / 6:20

במכבי תל אביב קיימת החלטה עקרונית כי אם לא תהיה קריסה מקצועית, המאמן ימשיך. נבחנה אפשרות לצירוף ג'רמר גאלי. תסכול מהפתיחה הגרועה מול זניט ומההחטאה של ווילבקין על הבאזר: "נראה שלא משנה מה יקרה, לא נצא עם ניצחון במשחק צמוד"

יאניס ספרופולוס מסכם את ההפסד לאנאדולו אפס/צילום וידאו: דני מרון עריכת וידאו: אסף דרורי

1. 17 שניות לסיום ההתמודדות אמש (חמישי) בסנט פטרסבורג, ראו אנשי מכבי תל אביב את האור בקצה המנהרה, את רצף ההפסדים שלהם נגמר בתום קאמבק ענק נגד קבוצה טובה בביתה. אלא שהאור נכבה מהר מאוד, וגם ממשחק החוץ נגד זניט יצאה מכבי תל אביב עם הפסד מאכזב 73:71 במה שהיה ההפסד השביעי שלהם ברציפות, רצף ההפסדים הארוך ביותר של המועדון ביורוליג.

אנשי מכבי תל אביב נראו שבורים בכניסה לחדר ההלבשה. בקבוצה רצו כל כך את הניצחון והרגישו אותו ביד כבר, אלא שמהלך גדול של בילי בארון הפך את התוצאה, וסקוטי ווילבקין פספס הזדמנות לשלוח את המשחק להארכה.

ג'יילן ריינולדס שחקן מכבי תל אביב. באדיבות זניט סנט פטרסבורג, אתר רשמי
משחק שיא שלו במדים הצהובים. ריינולדס/אתר רשמי, באדיבות זניט סנט פטרסבורג

בקבוצה היו מאוכזבים מהדרך שבה הם התחילו את ההתמודדות, כשאפשרו לזניט לברוח ליתרון 15 כבר אחרי רבע אחד, ולמרות ניסיונות קאמבק עוד במחצית הראשונה, ירדו בהפרש דומה בסוף המחצית. רק במחצית השנייה, בעיקר עם התעוררות של ווילבקין, דרק וויליאמס שעזרו לג'יילן ריינולדס במשחקו הטוב ביותר בצהוב עם 24 נקודות ו-11 ריבאונדים, הצליחו הצהובים לשוב למשחק.

"הדרך שהם מריצים את השיטה שלהם ניצחה את המשחק", סיכם ריינולדס המאוכזב את המשחק, "הם שיחקו חזק יותר מאיתנו, ללא ספק נלחמנו, זה היה משחק צמוד, אני מוריד את הכובע בפניהם. אנחנו צריכים להישאר ביחד ולהמשיך, אנחנו צריכים להביא את האנרגיה מהמחצית השנייה גם במחצית הראשונה, לא היינו אגרסיביים בכלל במחצית הראשונה".

קמרון טיילור הוסיף מצידו כי: "לא התחלנו את המשחק כמו שרצינו, התחלנו לרוץ אחריהם והצלחנו לתפוס אותם, אבל הם קלעו זריקה גדולה וככה הכדורסל לפעמים הולך. לא היינו חסרים כלום במחצית השנייה, הם קלעו זריקה טובה".

קמרון טיילור שחקן מכבי תל אביב מול סרגיי קראסב שחקן זניט סנט פטרסבורג. אתר זניט סנט פטרסבורג, אתר רשמי
"הם קלעו זריקה טובה, ככה הכדורסל לפעמים הולך". ההסבר של טיילור/אתר רשמי, אתר זניט סנט פטרסבורג

2. נתחיל מהשורה התחתונה - אלא אם יחול שינוי גדול בעמדת ההנהלה של מכבי תל אביב בימים הקרובים, יאניס ספרופולוס אמור להמשיך בקבוצה, כשהכוונה היא לתת לו לסיים את העונה. במספר שיחות שנערכו בשבוע החולף הוחלט מסיבות שונות לא לבצע זעזוע בעמדת המאמן, אלא אם תהיה קריסה מקצועית של ממש, והעובדה שמכבי הייתה במרחק מהלך אחד מלגמור את רצף ההפסדים, אמורה לתת למאמן היווני את האשראי.

בגזרת השחקנים, ימשיכו במכבי את החיפושים אחר שחקן שיחזק את הסגל. בקבוצה סיפרו אמש כי שחקן נוסף בעמדות הגארד יכל לתת את הפיתרון בפתיחת המשחק, כששום דבר לא הלך, ולמרות הקאמבק בסיום, יש הסכמה כללית שמכבי צריכה לחזק את הסגל אם ברצונה להישאר בחיים בתמונת הפלייאוף.

לוואלה! ספורט נודע כי אחד השמות שעלו בתקופה האחרונה בהקשר של מכבי תל אביב הוא ג'רמאר גאלי, אקס הפועל גלבוע/גליל, שמשחק כיום בקבוצת גזיינטפ מצמרת הליגה הטורקית. גאלי שעומד על 19.6 נקודות, 5.2 ריבאונדים ו-3.2 אסיסטים למשחק, עניין מאוד את אנשי מכבי תל אביב, אך ההתעניינות לא המשיכה לכדי פעולות שכן הקבוצה הטורקית לא רוצה לשחררו.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. Sonia Canada, GettyImages
יסיים את העונה, אלא אם תהיה קריסה מקצועית. ספרופולוס/GettyImages, Sonia Canada

3. כמו במשחק נגד צסק"א מוסקבה בחוץ, גם הפעם הגיעה מכבי תל אביב לזריקה אחרונה עם מספיק זמן כדי לייצר זריקה טובה. אז זה נגמר בהחטאה של וויליאמס בחדירה, הפעם ווילבקין ביטל את כל האפשרויות שהיו לו למסירה והלך לזריקה לא קלה, שגם היא לא נכנסה. על פי ספרופולוס, לווילבקין היו ארבע אפשרויות, שלוש למסירה, לג'יימס נאנלי, ריינולדס ו-וויליאמס, ואפשרות רביעית ללכת עם הכדור עד הסוף, וזה מה שהוא בחר לעשות.

"זה הפסד שלישי שלנו בכדור אחרון, זה סימפטומים של קבוצה שלא תעמוד במטרות שלה", אמר אחד מאנשי המועדון אמש, "הייתה לנו תחושה עם השלשה של בארון שלא נוכל לעשות סל ניצחון, זה פשוט מסוג העונות האלה, שלא משנה מה יקרה במשחק צמוד, לא נוכל לצאת עם ניצחון".

במכבי סיפרו כי ווילבקין לקח קשה מאוד את ההחטאה במהלך האחרון וירד לחדר ההלבשה כשהוא לא מאמין שלא הצליח לנצח את המשחק, "יקח לו זמן להתאושש מהדבר הזה".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
לקח קשה את ההחטאה בסיום. ווילבקין/דני מרון

4. אחרי 10 דקות בלבד הוליכה זניט סנט פטרסבורג ב-15 נקודות יתרון. מכבי תל אביב נראתה בדקות הללו התקפית כמו שנראתה במשחק החלש שלה נגד אולימפיאקוס, וכמו שנראתה ברבע הראשון החלש שלה נגד הפועל גליל עליון בתחילת השבוע. הצהובים שיפרו את ההגנה ברבע השני, אך לא הצליחו לחזור למשחק.

במכבי הצביעו על הניסיון שעשה יאניס ספרופולוס בפתיחת המשחק, כשעלה עם טיילור וג'ייק כהן בהרכב שלא נוסה גם במשחקי הליגה העונה, והתוצאה הייתה התפרקות מתחת לסלים. כהן היה טוב יותר בהמשך בקאמבק, אך הבור שיצרו הצהובים היה משמעותי מאוד. "צריכים לשאול את עצמנו, איך יכול להיות שאנחנו פותחים משחק נוסף ככה? מה אנחנו לא עושים נכון בהכנה שזה קרה?".

לבסוף מי שהובילו את הקאמבק של הצהובים היו ווילבקין, וויליאמס וריינולדס, שכאמור רשם את משחקו הטוב ביותר בצהוב. ויחד עם זאת, העובדה הזאת לא מעודדת איש. "זה שאנחנו מראים אופי עוד הפעם זה יפה, אבל טור הניצחונות שלנו לא זז מאמצע נובמבר", סיכם אחד מאנשי הקבוצה.

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' עם סקוטי ווילבקין, קינן אוואנס. דני מרון
"מראים אופי, אבל טור הניצחונות לא זז". שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

5. אם יש משהו שיכול לגרום לזעזוע במכבי תל אביב הוא הדרבי שייערך ביום ראשון. במכבי סיפרו בתקופה האחרונה שכל עוד תירשם יציבות והצלחה במסגרת המקומית, הם יוכלו לנסות ולהמשיך בסיטואציה הנוכחית, אלא שהפסד להפועל תל אביב הוא דבר שאף פעם לא מתקבל ביד אליהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully