וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווין לאב זכה בפרס "בזכות התרומה להעלאת המודעות לבריאות הנפש"

הכוכב זכה בפרס כהוקרה על מאמציו הרבים למגר את הסטיגמות השונות אותן סופגים אנשים עם מוגבלות נפשית: "מילא תפקיד חשוב במילים ובמעשים"

כוכב ה-NBA קווין לאב זכה בפרס ע"ש מורטון רודרמן כהוקרה על תרומתו החשובה להעלאת המודעות לבריאות הנפש. קרן משפחת רודרמן החליטה להעניק את הפרס היוקרתי ע"ש מורטון א. רודרמן לקידום השילוב של אנשים עם מוגבלויות, המוענק זו השנה השמינית, ונקרא על שמו של מייסד הקרן, יזם מצליח, מנטור ואיש משפחה גאה ללאב, כהוקרה על מאמציו הרבים למגר את הסטיגמות השונות אותן סופגים אנשים עם מוגבלות נפשית. חשוב להדגיש כי קרן משפחת רודרמן פועלת ומקדמת עשייה חברתית חיובית בתחום בריאות הנפש, ושמה לעצמה למטרה לשים קץ לסטיגמות הקשורות בבריאות הנפש.

הקרן הכריזה בימים האחרונים על בחירתו של לאב, פעיל חברתי למען אנשים עם מוגבלות נפשית, ומייסד קרן קווין לאב, כמקבל הפרס. הפרס מוענק כהוקרה על מאמציו להעלות את המודעות של הציבור הרחב לאתגרים איתם מתמודדים אנשים עם מוגבלות נפשית ולמען שיפור מצבם. הפרס יוענק בטקס מיוחד שייערך בעיר בוסטון בתאריך שייקבע בקרוב. לאב זכה באליפות ה-NBA עם קליבלנד קאבלירס ב-2016 והוכתר כאולסטאר חמש פעמים בליגת ה-NBA. הוא גם היה חבר בנבחרת ארה"ב, זוכת מדליות זהב באליפות העולם של פיב"א 2010 ובאולימפיאדת הקיץ 2012.

קווין לאב, קליבלנד קאבלירס. John Fisher, GettyImages
תפקיד מרכזי בניפוץ הסטיגמות על בריאות הנפש. קווין לאב/GettyImages, John Fisher

"אני מתכבד לקבל את הפרס לשנת 2021 מקרן משפחת רודרמן, אשר מובילה בתחום בריאות הנפש, ופועלת לסיים את הסטיגמה על ידי מתן כלים שונים לאלה המושפעים מהנושא", אמר לאב, "במהלך השנים האחרונות, ספורטאים ברחבי העולם הראו לנו אומץ מדהים בכך שהאירו אור על מחיר הבריאות הנפשי שמגיע עם לחץ קיצוני. בכך, הם עזרו להניע שינוי תרבותי סביב בריאות הנפש. כשדיברתי לראשונה על המאבקים האישיים שלי בבריאות הנפש, זה שינה את חיי. המטרה שלנו בקרן קווין לאב היא לעורר אנשים לחיות את חייהם הבריאים, תוך מתן כלים לבריאות נפשית ופיזית כאחד. לקחנו על עצנמו משימה נועזת ואנו שואפים להשפיע על מיליארד אנשים בחמש השנים הקרובות".

קווין לאב לא חושש גם לחשוף את סיפור ההתמודדות הפרטי שלו עם דיכאון, חרדה ואתגרים אחרים. וכבר במרץ 2018, הוא חשף במאמר עבור The Players' Tribune שהוא עצמו היה בטיפול במשך מספר חודשים בעקבות התקף פאניקה במהלך משחק בנובמבר 2017. הקרן של לאב הוקמה במטרה לסייע ליותר ממיליארד אנשים לאורך תקופה של חמש שנים. וכבר בשנת 2020, השקיעה כ-500,000 דולר בהקמת תא ייעודי במחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת קליפרוניה בלוס אנג'לס (UCLA), אשר יסייע לאבחן, למנוע ולטפל במה שכבר כונה כמפגה של המאה ה21 - החרדה והדיכאון.

"גם במילים וגם במעשים, קווין מילא תפקיד מרכזי בהפחתת הסטיגמות בנושא בריאות הנפש ובהבאת השיח הרציני והמכבד בנושא לקדמת הבמה, תוך הרחבת ההסתכלות והצרכים של מי שמתמודדים עם אתגרים אלו" אמר ג'יי רודרמן, נשיא קרן משפחת רודרמן. "הוא שימש מודל לחיקוי בפרופיל גבוה עבור אינספור אנשים המתמודדים עם אתגרי בריאות הנפש, שיכולים כעת להשתמש באומץ ובנחישות שלו כמגדלור. אנו גאים לכבד את קווין בפרס ע"ש מורטון א. רודרמן על מאמציו מלאי ההשראה".

פרס מורטון א.רודרמן מוענק מדי שנה ע"י קרן משפחת רודרמן לאדם אחד אשר תרם תרומה יוצאת דופן לשילובם של אנשים עם מוגבלות. הפרס נקרא על שמו של מייסד קרן משפחת רודרמן, שהיה ליזם מצליח ופעיל חברתי אשר עשה רבות על מנת לספק הזדמנויות לאחרים. הפרס מוענק מזה 8 שנים ועל קבלתו נמנים אנשים מכובדים ומוערכים, בהם: השחקנית טאראגי פי הנסון, מועמדת לפרס האוסקר שזכתה בפרס גלובוס הזהב, הסנאטור טום הארקין, מייקל פלפס השחיין האולימפי לשעבר ד"ר מייקל שטיין, פרופסור בבית הספר למשפטים בהרווארד, מרלי מטלין, זוכת פרס האוסקר, האחים פיטר ובוב פארלי ודמויות מכובדות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • קווין לאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully