וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן השתלמות: הקאן צ'לחנוילו לוהט באינטר אחרי המעבר החופשי ממילאן

22.12.2021 / 11:30

אשף המצבים הנייחים לא קיבל חוזה משודרג במילאן, חצה את הכביש כשחקן חופשי, והפך מיידית לכוכב מוביל אצל האלופה. סימונה אינזאגי מאוהב, המספרים נהדרים, והכדורים נכנסים אפילו הישר מנקודת הקרן. הערב (19:30, ספורט4) הוא ינסה לסגור סיבוב מושלם בדרך לעונת השיא שלו

תקציר: סלרנטינה - אינטר 5:0/ספורט1

באווירת סיכום השנה, מעניין להיזכר בקמפיין ההחתמות ההזוי של פריז סן ז'רמן בקיץ - הקטארים ביצעו מחטפים מדהימים כאשר קיבלו בהעברות חופשיות את ליאו מסי, סרחיו ראמוס, ג'אנלואיג'י דונארומה וג'ורג'יניו ויינאלדום. מי היה מאמין שאפשר להביא ללא תמורה (למעט השכר) את קפטן ברצלונה, קפטן ריאל מדריד, השחקן שהוכתר למצטיין באליפות אירופה וקשר דומיננטי מליברפול?

ואולם, כאשר מתבוננים על התוצאות עד כה, הרי שההעברה החופשית הטובה ביותר של השנה שייכת דווקא לאינטר. השחורים-כחולים, שמכרו את שני הכוכבים שלהם - רומלו לוקאקו ואשרף חכימי - במחירים גבוהים מאוד, קיבלו את היהלום החדש חינם אין כסף הישר מהיריבה העירונית מילאן.

שחקן אינטר הקאן צ'לחנוילו מול שחקן שחטאר דונייצק מרלון. Marco Luzzani, GettyImages
שחקן חודש נובמבר רק השתפר בדצמבר. הקאן צ'לחנוילו/GettyImages, Marco Luzzani

כיום זוהר הגרמני-טורקי במדי האלופה ששבה לפסגת הטבלה בזכות שישה ניצחונות רצופים. בפרק זמן זה, חתום צ'לחנוילו על ארבעה שערים וחמישה אסיסטים. אחרי שנבחר לשחקן החודש באיטליה בנובמבר, הוא רק השתפר עוד יותר בדצמבר, הבקיע הישר מנקודת הקרן ב-0:3 על רומא באולימפיקו, ועלה לראש דירוג המבשלים בליגה.

דונארומה עשה המון כותרות כאשר בחר לעזוב את מילאן כשחקן חופשי וגרם לאוהדי מועדונו הביתי לחוש שנאה תהומית כלפיו, אבל המקרה של צ'לחנוילו מסקרן לא פחות. בניגוד לשוער הצעיר, הפליימייקר לא היה נחוש לנטוש, ולא עמד מאחוריו סוכן שערורייתי מסוגו של מינו ראיולה.

הוא רק ניהל משא ומתן נוקשה למדי עם ההנהלה וביקש העלאה מהותית בשכרו, והדרישה הזו לא היתה מופרכת לאור העובדה כי הוא בן 27, נמצא מגמת עליה ברורה, זוכה להערכה עצומה מצד המאמן וצריך למקסם את הרווחים בחוזה הגדול האחרון בקריירה. מאידך, אפשר להבין גם את מילאן שסירבה לשבור את מסגרת השכר לטובת שחקן שלא הוגדר ככוכב האולטימטיבי של המועדון ולא נהנה מאהבה גדולה מצד הקהל.

עוד בוואלה!

הערב: אינטר סוגרת סיבוב מול טורינו (19:30, ספורט4)

לכתבה המלאה
שחקן מילאן הקאן צ'לחנוילו. רויטרס
ציפו ממנו למשהו שהוא לא מסוגל לתת. צ'לחנוילו במילאן/רויטרס

שיאן יצירת ההזדמנויות ב-2020/21

מדוע לא כולם סימפטו את צ'לחנוילו בצד האדום-שחור במילאנו? אולי כי הם ציפו ממנו למשהו שהוא לא מסוגל לתת. כאשר הוחתם מלברקוזן בקיץ 2017, קיבל צ'לחנוילו את החולצה מספר 10 שיצרה באופן טבעי אסוציאציות עם זבונימיר בובאן וקלארנס סיידורף, שלא לדבר על ג'אני ריברה. הוא תוייג כפליימייקר קלאסי, אבל בפועל כישוריו שונים.

הגרמני-טורקי הוא לא בדיוק דריבליסט מחונן, לא תמיד מסתדר עם יריבים על שטחים קטנים, וגם לא שולח מסירות עומק עדינות שחותכות הגנות צפופות. עם הזמן, נוצר רושם כי מדובר בשחקן לא יציב שמאבד יותר מדי כדורים, והתווית הזו נותרה בעיני רבים גם כאשר ביצועיו השתפרו מאז מינויו של סטפנו פיולי למאמן.

איכויותיו של צ'לחנוילו שונות. ראשית, הוא אשף הכדורים הנייחים ברמה העולמית הגבוהה ביותר, והצטיין בכך עוד כאשר גדל על מורשתו של תומאס האסלר במילואים של קרלסרוהה. שנית, הוא נהדר בפיתוח התקפות מתפרצות, זיהוי שחקנים פנויים ושליחת מסירות ארוכות לשטחים מתים. הוא פחות מתאים להחזקת כדור סבלנית, ומרגיש כמו דג במים במשחק מעבר.

לכן הוא נהנה כל כך בלברקוזן אצל רוג'ר שמידט - מאמן שדוגל בקצב גבוה מאוד. זה גם מה שהוא קיבל במילאן אצל פיולי, ובעונה שעברה לא היה בחמש הליגות הבכירות באירופה שחקן שיצר יותר מצבי הבקעה ממנו. היו לו 98, לפני 95 של ברונו פרננדש במנצ'סטר יונייטד, 94 של ממפיס דפאי בליון ו-93 של תומאס מולר בבאיירן מינכן.

וכה אמר פיולי במאי האחרון, ממש לפני הפרידה: "צ'לחנוילו טרם מיצה את מלוא הפוטנציאל, כי יש לו יכולת להפיק מספרים טובים יותר. הוא צריך להיות החלטי יותר במסירות, אבל עכשיו יש לו ביטחון עצמי שהיה קצת חסר בעבר כדי להגשים את עצמו. לדעתי, הוא צריך לסיים כל עונה עם מספרים דו ספרתיים הן בשערים והן בבישולים". מבחינה מקצועית, העסק היה בכיוון הנכון, אבל ניהולית הדברים הסתכבו, וכאשר לא קיבל את החוזה המבוקש החליט הקשר לעזוב.

סימונה אינזאגי מאמן אינטר. CPS Images, GettyImages
יודע לגרום לשחקנים להביא את נקודות החוזק שלהם לידי ביטוי. סימונה אינזאגי/GettyImages, CPS Images

המחליף האופטימלי לאריקסן

ההצעה הגיעה אליפות אירופה. לצ'לחנוילו היו תקוות גדולות מאוד ממנה, וטורקיה הוגדרה על ידי פרשנים רבים כסוס השחור של הטורניר. זה נגמר רע מאוד עם שלושה הפסדים בשלב הבתים, אבל בשורה אחת באה מכיוון לא צפוי. הקריסה של כריסטיאן אריקסן גרמה לאינטר לחפש אלטרנטיבות, והיא מצאה מיד אחת ממש ליד הבית. הדני הוא אחד המומחים הגדולים בתבל למצבים נייחים, אז למה לא להחליף אותו במומחה אחר שכבר גר במילאנו על תקן שחקן חופשי?

"זה קרה מהר מאוד. סימונה אינזאגי התקשר אלי, והבנת שהוא רציני. כאשר קבוצה רוצה אותך, גם אתה רוצה ללכת לשם. ידעתי שהאוהדים יעשו רעש, אבל אני רגיל לזה. הרבה מאוד שחקנים עברו ממילאן לאינטר ובכיוון השני, אז אני לא הראשון וגם לא האחרון. עשיתי דברים יפים במילאן במשך ארבע שנים, אבל אני צריך להסתכל קדימה לעבר האתגרים החדשים, וזה המקום הנכון", הסביר צ'לחנוילו את הבחירה. ואוהדי מילאן באמת הביעו זעם, אבל לא כולם התאכזבו. היו שראו בעזיבתו ברכה. הם לא חושבים כך יותר.

בתקופתו בלאציו הוכיח אינזאגי שהוא יודע לגרום לשחקנים להביא את נקודות החוזק שלהם לידי ביטוי, וזו היתה התוכנית שלו גם עם צ'לחנוילו. המאמן החדש של אינטר ידע היטב כי 50 מתוך 98 המצבים שיצר הגרמני-טורקי בעונה שעברה נבעו ממצבים נייחים, והפקיד את המלאכה הזו ברגליו. הוא גם לא מגביל אותו מבחינה טקטית בהתקפות, מאפשר לו לנוע לרוחב המגרש בהתקפות מעבר, והוא משלים טוב את השלישיה המרכזית עם מרצלו ברוזוביץ' וניקולו בארלה - קשרים אנרגטיים וניידים מאוד שאוהבים מידה מסוימת של כאוס במשחק ההתקפי שלהם.

הקאן צ'לחנוילו שחקן אינטר חוגג שער. רויטרס
השחקן הפורה ביותר מבין החתמות הקיץ. הקאן צ'לחנוילו/רויטרס

"הוא לא יודע עד כמה הוא טוב"

הוא התחיל הכי מהר שהוא יכול ואז הגביר. בהופעת הבכורה, ב-0:4 על גנואה במחזור הפתיחה, בישל צ'לחנוילו את שער היתרון למילאן שקריניאר כבר בדקה ה-6 בכדור קרן אופייני, ואז הפציץ בעצמו ממרחק בדקה ה-14. הקהל התאהב בו, חבריו החדשים נהנו לשמוח איתו, ואינזאגי יצא מגדרו כדי לשבח אותו אחרי שריקת הסיום. "אי אפשר לבקש פתיחה טובה יותר. הקאן הוא שחקן ענק, וגם הספק העבודה שלו היה פנטסטי. הוא גרם לבעיות ללאציו בכל פעם שפגשתי אותו, ואני שמח לעבוד איתו עכשיו באינטר. היינו ברי מזל לקבל אותו, ואני חושב שהוא רק ילך וישתפר. הוא עדיין לא מבין עד הסוף עד כמה הוא שחקן טוב".

כך נמצאה הסכמה בין אינזאגי לפיולי - שניהם יודעים שצ'לחנוילו עדיין רחוק משיאו. בגילו, עדיין לא מאוחר לשאוף גבוה הרבה יותר, ולראשונה בחייו הוא משחק בקבוצה שלא נחשבת לאנדרדוג בקרב על הכתר, כמו לברקוזן או מילאן, אלא לפייבוריטית לזכיה. עם שישה שערים ושבעה בישולים בליגה עד כה, הוא בהחלט בדרך להגשים את הציפיה של הבוס הקודם ולהציג העונה מאזנים דו ספרתיים בשני הפרמטרים. והוא גם ממש לא הצטנע כאשר פגש את האקסית לדרבי חם בחודש שעבר.

כלפי חוץ, טען צ'לחנוילו שאין לו שום סיבה לנקום. "נשארו לי הרבה חברים במילאן", הוא אמר. ואולם, מאחורי הקלעים סיפרו אנשי אינטר כי הוא השתוקק לקרב הזה. הוא לא כועס על פיולי, אבל הדחף להראות להנהלה שלא רצתה בו היה חזק. אז הוא הרוויח פנדל בפתיחה, דייק בעצמו מהנקודה הלבנה, וחגג בהפגנתיות. זה נגמר בתיקו 1:1, בין היתר כי את הפנדל השני הוחלט לתת ללאוטרו מרטינס שהחמיץ, אבל המסר עבר.

באותו שלב, מילאן עדיין היתה לפני אינטר בטבלה, אבל עכשיו המצב שונה. צ'לחנוילו הוא השחקן המוביל בדהירה חסרת המעצורים של האלופה בפסגה, ובמחזור האחרון הוא התעלל בסלרינטנה החלשה עם תצוגת תכלית ושני בישולים. הערב, נגד טורינו המאורגנת, המשימה תהיה קשה קצת יותר, אבל הוא עשוי להמשיך בתנופה. אל תתפלאו אם תראו שער נוסף מהקרן, או לפחות כדור חופשי לחיבורים. כרגע, הוא השחקן הפורה ביותר בקרב ההחתמות החדשות של הקיץ באירופה, וזה כולל גם את מסי.

מי ספורטאי השנה שלכם?

26%
יאניס אנטטוקומפו
13%
נובאק דג'וקוביץ'
6%
ז'ורז'יניו
43%
רוברט לבנדובסקי
6%
קרסטן ורהולם
6%
קיילב דרסל
הסקר הסתיים
17059 משתתפים

מי ספורטאית השנה שלכם?

22%
איליין תומפסון
7%
סיפאן חסן
10%
יולימאר רוחאס
11%
אמה מקאון
11%
אשלי בארטי
39%
סימון ביילס
הסקר הסתיים
12009 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully