וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורבנקו: "נורא התרגשתי לקראת הסוף, רציתי לסיים כמה שיותר מהר"

19.12.2021 / 20:28

אלופת העולם ב-100 מ' מעורב אישי התגאתה: "תמיד מרגש להתחרות בשביל המדינה". יו"ר האיגוד מיקי חליקה: "מקווה שהיא תעשה טירונות מקוצרת, נראה איך הצבא יבוא לקראתה"

אנסטסיה גורבנקו לאחר מדליית הזהב השנייה שלה באליפות העולם בבריכות קצרות/צילום: באדיבות איגוד השחייה

אנסטסיה גורבנקו מרימה את השחייה הישראלית לגבהים חדשים והערב (ראשון) קטפה מדליית זהב שנייה באליפות העולם בבריכות קצרות הנערכת באבו דאבי. השחיינית בת ה-18, שביום שישי הפכה לאלופת העולם ב-50 מטר חזה, עשתה את זה הפעם ב-100 מטר מעורב אישי עם שיא ישראלי של 57.80 שניות.

אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית. סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה, אתר רשמי
הפעם לא פספסה. אנסטסיה גורבנקו/אתר רשמי, סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

גורבנקו, שתזכה למענק בסך 30 אלף דולר מהתאחדות השחייה העולמית, סיכמה את היום, בו גם שחתה בחצי גמר ב-100 מטר חזה (מקום 11) ואמרה על הזכייה שלה: "המשחה היה די טוב, התרכזתי בדברים הטובים שאני צריכה לעשות ולקראת הסוף ראיתי שאני מובילה ונורא התרגשתי. רציתי לסיים יותר מהר. שחיתי את המשחה הזה 20 פעם בחודשים האחרונים והייתי קרובה לשיא, אבל תמיד פספסתי. אז כיף לשבור את השיא האישי שלי וזה משהו היה חשוב לי מאוד לעשות היום".

על התמיכה מישראל והאהבה לה היא זוכה בעקבות ההישגים, אמרה: "תמיד מרגש להתחרות בשביל המדינה שלי ותודה לכל מי שעודד אותי מהבית".

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק, המליץ למועצת העיר להעניק אזרחות כבוד לגורבנקו, שהתחנכה באגודת הספורט מכבי קריית ביאליק.

עוד בוואלה!

ענקית: אנסטסיה גורבנקו זכתה במדליית זהב שנייה באליפות העולם

לכתבה המלאה

מיקי חליקה, יו"ר איגוד השחייה, בריאיון לאחר הזכייה

"יש עבודה משותפת עם כל הצוות המקצועי וזה בא מלמעלה ועד למטה - הניצחון הזה הוא תוצר של שקט תעשייתי והבנה שלא צריך להתרגש מכל דבר", אמר יו"ר האיגוד מיקי חליקה ל-103FM. "השנה הייתה שנה חריגה כי בקורונה הכול השתבש, אז לשנת 2021 הצטברו כמה אירועים במקביל - גם אליפות אירופה וגם אליפות עולם בבריכות קצרות, וכמובן שגם האולימפיאדה. אנסטסיה טובה גם בבריכות קצרות וגם בארוכות. היא ניצחה את ה-50 חזה לפני יומיים והיום את המעורב, זה נותן לנו אינדיקציה שאנחנו בכיוון הנכון. אנחנו בנתיב הנכון לאן שאנחנו שואפים".

עוד הוסיף: "אני לא ציפיתי שאנסטסיה תזכה במדליית זהב ב־50 חזה, אבל צריך לזכור שזה המשחה האהוב עליה, היא מעדיפה לשחות אותו. עם זאת, אין ספק שאם היא הייתה צריכה להתמקד ב-100 חזה כנראה שהיינו רואים מדליה גם שם. מחר יהיה לה עוד יום קשה, עם 200 מטר מעורב ולאחר מכן 200 חזה - המאמן שלה יחליט איך נעשה הזה, אבל כרגע המצב נראה חיובי".

על הגיוס לצה"ל ההולך ומתקרב,, הסביר חליקה: "צריך לזכור שמדובר בבחורה צעירה שגם היא, כשמגיעה לאליפות העולם, מתרגשת מאוד. הגיוס הזה הוא בא בדיוק במקום הטוב הזה - אנחנו צריכים אותו להפוגה. אני מקווה שהיא תעשה טירונות מקוצרת, נראה איך הצבא יוכל לבוא לקראתה. אני חושב שגם ראש הממשלה מבין היום את גודל ההישג וגודל העוצמה שיש לנו. אנחנו רוצים לראות את אנסטסיה בצבא, אבל לצד זה צריך לזכור שהמטרה היא האולימפיאדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully