וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית אטרקטיבי עם נסיעות ארוכות": רוטנשטיינר מגיב | הכירו את היריבות

נבחרת ישראל קיבלה את רוסיה, אלבניה ואיסלנד בליגת האומות, המאמן: "לא יודע אם אשאר, אבל זה בית מאתגר". נאתכו: "רוסיה חזקה, אלבניה התקדמה, לאיסלנד משמעת סקנדינבית, אבל נוכל לעשות קמפיין יפה"

תקציר: הגרלת ליגת האומות של אופ"א/ספורט1

נבחרת ישראל גילתה הערב (חמישי) מי יהיו היריבות שלה בליגת האומות. הנבחרת הוגרלה לבית 2 בדרג ב', יחד עם רוסיה, אלבניה ואיסלנד. סדר המשחקים ייקבע רק מחר, אבל בכל מקרה ארבעת המחזורים הראשונים יהיו ביוני 2022 ושני האחרונים בספטמבר.

seperator

המאמן וילי רוטנשטיינר: "אני לא יודע אם אני אהיה המאמן בליגת האומות כי החוזה שלי מסתיים במאי. זה בית אטרקטיבי עם נסיעות מאוד ארוכות ומרחקים גדולים שצריך לעבור. זה בית מאוד מאתגר, רוסיה היא הנבחרת הפייבוריטית, אחריה איסלנד. ישראל ואלבניה נמצאות באותה הרמה. יש לנו צ'אנס גדול לשמור על המקום שלנו בליגה B ולרכוש ניסיון במפגשים עם יריבות חזקות".

הקפטן ביברס נאתכו: "הגרלה מאתגרת. רוסיה נבחרת חזקה מאוד. מול אלבניה אנחנו שיחקנו כבר בשני קמפיינים בשנים האחרונות ומאז הם התקדמו בצורה יפה, אז ברור שלא יהיה פשוט. איסלנד זאת נבחרת שפגשנו במשחק ידידות לפני מעל עשור ומאז הם עשו קפיצה ענקית ברמה. יש להם משמעת סקנדינבית. נבוא לעשות את המקסימום, כל נקודה חשובה בליגת האומות ואני מאמין שנוכל לעשות קמפיין יפה מאוד".

דור פרץ: "מדובר בנבחרות ברמה מאוד גבוהה. אנחנו כנבחרת נצטרך להגיע בכושר טוב, וחשוב שכל השחקנים יגיעו מהקבוצות שלהם בכושר הטוב ביותר על מנת שנציג את הכדורגל שאנחנו מסוגלים להציג בקמפיין הזה בכדי שנוכל להעפיל ממנו לטורניר גדול".

יו"ר ההתאחדות אורן חסון: בליגה B לא יכולה להיות הגרלה קלה. רוסיה, אלבניה ואיסלנד השתתפו ביורו 2016 ורוסיה גם השתתפה ביורו האחרון ולכן האתגר בבית הזה - הוא גדול. המשימה שלנו היא קודם כל להישאר בליגה הזו, ממנה מסלול ההעפלה לשלבי חצי גמר פלייאוף ליגת האומות הוא גבוה יותר. הוכחנו עצמנו בקמפיין ליגת האומות בעבר כאשר העפלנו מליגה C לליגה B, ולכן אנחנו מאמינים בסיכוי להעפיל לחצי גמר הפלייאוף".

עוד בוואלה!

ישראל מול איסלנד, רוסיה ואלבניה בליגת האומות

לכתבה המלאה
ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל שומר על רומן שירוקוב שחקן נבחרת רוסיה. ברני ארדוב
היו לא מעט מפגשים עם רוסיה. ביברס נאתכו מול רומן שירוקוב ב-2012/ברני ארדוב

רוסיה

מאז ההפסד 3:1 בספטמבר 2013 במסגרת מוקדמות המונדיאל, כאשר ערן זהבי כבש את שער הבכורה שלו במדים הלאומיים, ישראל ורוסיה לא נפגשו, וסך הכול יהיה זה שלב מוקדמות רביעי בו הנבחרות משחקות זו מול זו. במוקדמות מונדיאל 1998 היה 1:1 ברמת גן והפסד 2:0 בחוץ, במוקדמות יורו 2008 היה 1:1 בחוץ ואז 1:2 ברמת גן עם שער ניצחון של עומר גולן בדקה ה-90, ובמוקדמות 2014 שני הפסדים.

רוסיה, אותה מאמן כעת ואלרי קרפין האגדי, השתתפה בכל חמשת טורנירי היורו האחרונים ואת מוקדמות המונדיאל סיימה במקום השני אחרי קרואטיה ולכן נכנסה לפלייאוף, שם מחכה לה מפגש עם פולין. הסגל מורכב ברובו משחקני הליגה המקומית, אבל הכוכבים הגדולים הם אלכסנדר גולובין ממונאקו, אלכסיי מירנצ'וק מאטאלנטה ודניס צ'רישב מוולנסיה.

שחקן נבחרת ישראל, עומר דמארי, מול נבחרת איסלנד. קובי אליהו
צמד לרשת איסלנד. עומר דמארי ב-2010/קובי אליהו

איסלנד

זהו מפגש רשמי ראשון עם הנבחרת הסקנדינבית, איתה ישראל לא הוגרלה מעולם במפעלי אופ"א. המאזן במשחקי הידידות עומד על שני ניצחונות ישראלים לצד תיקו אחד. האחרון היה 2:3 בנובמבר 2010, עם צמד של עומר דמארי ושער של ליאור רפאלוב.

איסלנד נחלשה בשנתיים האחרונות, אחרי הופעת הבכורה ביורו (הגיעה עד לרבע הגמר ב-2016) וההופעה ההיסטורית במונדיאל (2018). שיאן ההופעות בירקיר ביארנסון מוביל את הסגל כקפטן ולצדו כמה שחקנים מהליגות הבכירות, אבל הכוכב הגדול גילפי סיגורדסון לא בשטח מאז הסתבכותו בפרשת הפדופיליה. ברשימה המורחבת נמצא גם וידאר קיארטנסון, אקס מכבי תל אביב.

דור פרץ שחקן נבחרת ישראל לפני טאולנט ג'אקה שחקן נבחרת אלבניה. רויטרס
שוב באותו בית עם אלבניה. דור פרץ מול טאולנט ג'אקה ב-2018/רויטרס

אלבניה

את הנבחרת הזו פגשה ישראל פעמיים במהדורה הראשונה של ליגת האומות ב-2018, עם הפסד 1:0 בחוץ וניצחון 0:2 בבית משערים של תומר חמד ודיא סבע. במוקדמות מונדיאל 2018 הסדר היה הפוך: ישראל ניצחה 0:3 באלבסן וכחצי שנה לאחר מכן הובסה 3:0 בחיפה.

אדי רייה בן ה-76, מאמן העבר של נאפולי ולאציו, הוא מאמנה הנוכחי של אלבניה, שמקווה לשחזר את ההישג ההיסטוריה שלה מלפני חמש שנים, אז שיחקה ביורו 2016. הסגל נשען בעיקר על שחקני הליגה האיטלקית, דוגמת השוערים אטריט ברישה (טורינו) ותומאס סטראקושה (לאציו), מראש קומבולה (רומא), בראט ג'ימשיטי (אטאלנטה), אלסעיד הוסאי (לאציו), נדים באירמי (אמפולי) וריי מנאי (ספציה). הכוכב העולה הוא ארמנדו ברויה בן ה-20, שחקנה של סאות'המפטון השייך לצ'לסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully