וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון הספורט קריות זכה באליפות "עושים ליגה" של עמותת אנוש

16.12.2021 / 8:14

120 שחקנים מ-13 קבוצות התמודדו בטורניר של ליגת הכדורסל של מתמודדי הנפש בישראל במכון וינגייט, בו נכחו גם שחקני העבר עודד קטש ושמעון אמסלם. מנכ"לית עמותת אנוש המארגנת את הליגה: "ההשתתפות בליגה מקדמת תחושת מסוגלות ובטחון"

מועדון הספורט קריות זכה אמש (רביעי ) בתואר אלוף "עושים ליגה" - ליגת הכדורסל של מתמודדי הנפש בישראל בתום טורניר שנערך במכון וינגייט. במקום השני בטורניר זכה מועדון תל אביב ובמקום השלישי מועדון הספורט בת ים.

בטורניר עצמו השתתפו 120 שחקנים מ-13 קבוצות מכל רחבי הארץ, כולם מתמודדי נפש שמוכיחים שאפשר לנצח למרות המגבלות. שני כדורסלני העבר, עודד קטש ושמעון אמסלם - שגם שפט במשחק הגמר, יחד עם ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת "אנוש", ברכו את המשתתפים והעניקו את הגביעים והתעודות לזוכים. עוד השתתפו באירוע נציגים ממשרד הבריאות וממשרד התרבות והספורט. האירוע כלל גם סדנאות והשתלמויות ספורטיביות וארוחת ערב חגיגית.

עמותת אנוש. עמותת אנוש,
הלה הדס עם שמעון אמסלם ועודד קטש/עמותת אנוש

"מתמודדי הנפש הינם אוכלוסיית המתמודדים עם מוגבלויות הגדולה בישראל ועם זאת, ה"שקופה" ביותר בחברה הישראלית", אמרה ד"ר הדס, "הדבר מתבטא בין השאר בנגישות נמוכה לשירותי בריאות שונים בקהילה ובמחסור במסגרות המותאמות לצרכיהם. מתמודדי הנפש נמצאים ברמת סיכון גבוהה פי 3 למחלות גופניות כרוניות ולתוחלת חיים קצרה יותר ותמותה בטרם עת. בשל כך, הקמנו את "עושים ליגה", קבוצות כדורסל למתמודדי נפש. ההשתתפות בליגה ללא תשלום".

עוד אמרה מנכ"לית עמותת אנוש: "מעבר להתאמת הפעילות הגופנית לצרכים הספציפיים של המשתתפים, הקבוצות מהוות מסגרת חברתית ייחודית לאוכלוסייה הסובלת מסטיגמה חברתית ובדידות, ההשתתפות בליגה כשחקן מקדמת תחושת מסוגלות ובטחון ואת הרצון הטבעי לתחרותיות ולהצלחה. לא לחינם אומרים: "נפש בריאה בגוף בריא", באמצעות הספורט אנו מבקשים לפעול להפחתת הסטיגמה, לשיפור הבריאות הפיזית והנפשית של מתמודדי הנפש ולשילובם בקהילה".

"עושים ליגה" היא יוזמה משותפת של אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש, משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות. כל מאמני הליגה הינם בעלי תעודת הסמכה רשמית לאימון כדורסל עם אוריינטציה חברתית גבוהה וחלקם אף מתמודדים עם מגבלה נפשית בעצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully