וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרופולוס: "אני פייטר ואלחם עד הסוף. שינויים? זו לא החלטה שלי"

15.12.2021 / 15:06

מאמן מכבי תל אביב מסרב להיכנע גם אחרי 5 הפסדים רצופים, וחושב רק על המשחק מול אנאדולו אפס: "בתפקיד הזה עברתי ברגעים קשים כמו זה. אני אופטימי, נילחם עד הסוף"

כשהיא בעיצומו של המשבר הכי גדול מאז הגיע יאניס ספרופולוס למועדון בנובמבר 2018, תארח מחר (חמישי, 21:05) מכבי תל אביב את אנאדולו אפס במסגרת המחזור ה-16 ביורוליג. הצהובים הפסידו את חמשת המשחקים האחרונים שלהם במפעל, כולל משחק ביתי אחד, והתדרדרו למאזן שלילי לראשונה מאז המחזור השלישי - שבעה ניצחונות מול שמונה הפסדים. הטורקים, שניצחו אמש את באסקוניה, מחזיקים במאזן זהה, אך ניצחו חמישה משבעת המשחקים האחרונים שלה. מחוץ לטורקיה עומד המאזן של אפס על ניצחון אחד בלבד משישה משחקים.

מכבי נחתה בישראל רק בשעות הצהריים ותערוך הערב את האימון המסכם לקראת ההתמודדות. בקבוצה קיים רצון גדול מאוד לסיים את רצף ההפסדים ולקנות מעט שקט לקראת המשך הדרך, כשברקע הדיווחים שהפסד נוסף עלול לגרור זעזוע על הקווים או במצבת השחקנים.

בצד המקצועי עשוי המאמן יאניס ספרופולוס להרחיב מעט את הרוטציה לקראת ההתמודדות, כשרומן סורקין שקיבל אישור אמש להירשם לסגל עם סד מיוחד שאמור לשמור על האצבע שלו, אמור להיות זה שירחיב את הרוטציה בין הגבוהים. על אף הדקות הרבות ששיחקו, במכבי סיפרו הבוקר כי השחקנים לא התלוננו על עייפות וכי הם מאמינים שיוכלו להציג משחק טוב נגד אנאדולו.

יאניס ספרופולוס, מאמן מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
יחלץ את הצהובים מהמשבר? ספרופולוס/אודי ציטיאט

יאניס ספרופולוס: "הדבר הכי חשוב עכשיו עבורנו הוא להגיב - אחרי כל המשחקים שלא ניצחנו. עם כל הכבוד לאפס שהיא אלופת היורוליג, הדבר הכי חשוב זה להתמקד בקבוצה שלנו, להיות יותר מרוכזים, להיות בגישה הנכונה על המגרש ולשחק בשביל הניצחון. אנחנו משחקים בבית, רוצים שהקהל יתמוך בנו ושכולנו נעשה הכל כדי לנצח".

היווני נשאל על הדיווחים על מעמדו המעורער ואמר: "אתם מכירים אותי במשך ארבע עונות, אני פייטר ואני אלחם עד הסוף, זו העבודה שלי, זה מה שאני אוהב לעשות, ובניסיון שלי בתפקיד הזה עברתי ברגעים קשים כמו זה. אני אופטימי, נילחם עד הסוף, ואני אנסה לעשות הכי טוב. אם יחליטו על שינויים, זאת לא ההחלטה שלי".

עוד הוסיף היווני: "זה נכון שהלחץ מגיע לכתפי השחקנים, אנחנו צריכים להיות אופטימים, אנחנו יודעים שאנחנו במכבי תל אביב ותמיד נלחמים לניצחון. כולם ידעו את זה, גם אני, אנחנו באים להביא ניצחונות, ותארים, אנחנו צריכים לקפוץ על המגרש ולעשות מה שצריך כדי להילחם כמה שיותר להשיג את המטרה שלנו.

שחקני מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
מי ישלם את המחיר? שחקני מכבי תל אביב/אודי ציטיאט

"ההפסדים הללו לא הגיעו במכה אחת, אלא לאט לאט. הפסדנו במוסקבה בנקודה אחת וזה היה משחק קריטי שיכולנו לנצח, ואחרי זה נלחמנו במדריד, משחק נוסף שהגיע לנו לנצח. אלה היו משחקים שיצרו את הפער השלילי שלנו. פסיכולוגית אנחנו תחת לחץ, אנחנו צריכים להגיב, יש לנו שחקנים מנוסים שיודעים להגיב תחת לחץ ולהופיע תחת לחץ וגם בעזרת האוהדים, הם צריכים לתמוך בנו ברגע הקשה הזה.

"פסיכולוגית אנחנו צריכים להיות חזקים כשהדברים לא הולכים טוב. היינו במשחק עד המחצית, בפיגור 5-7 נקודות, וכשהפער הגיע ל-12 נקודות אנחנו צריכים להישאר סולידים ולא להיכנס לפניקה. אסור לתת להפרש להגיע ל-21. כשזה הגיע לשם, נלחמנו וחזרנו ל-5 נקודות, וזה הדבר החיובי, נלחמנו עד הסוף ולא ויתרנו. שיחקנו נגד שחקנים מנוסים, נגד קבוצה טובה בחוץ, אבל בדקות האחרונות, כמה פרטים פשוטים הכריעו, החטאנו זריקה פנויה ופספסנו ריבאונד. לא יודע אם היינו מנצחים, אבל יכולנו להגיע למצב טוב בדקה האחרונה.

"אנחנו צריכים את הקהל שלנו, זה רגע קריטי לכל הקבוצה, אנחנו משפחה ומשפחות בקשיים תומכים אחד בשני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully