וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליניב ברדה: "אליפות לא לוקחים בשליש עונה, יש פוטנציאל להשתפר"

15.12.2021 / 11:19

המנהל המקצועי של הפועל באר שבע חגג 40 בראיון לאתר המועדון: "אם לא כדורגלן, בטח הייתי שף. מודלים לחיקוי? דל פיירו, אלי אוחנה ואורן סגרון"

תקציר: הפועל באר שבע - הפועל נוף הגליל 0:2/ספורט1

הפועל באר שבע חזרה בעשור האחרון לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי, ועם שלוש אליפויות, גביע מדינה אחד וקמפיין מרשים באירופה, הפכה הקבוצה לחברה קבועה בצמרת. מי שמזוהה יותר מכולם עם מי השינוי שחל המועדון הוא אליניב ברדה. החלוץ שגדל במועדון חזר מבלגיה ב-2013 לקבוצה שנאבקה נגד הירידה ועזר לה לזכות באליפות. אחרי שפרש התמנה ברדה למנהל המקצועי של הקבוצה, והיום (רביעי) הוא חוגג יום הולדת 40 בראיון לאתר הרשמי של המועדון.

"מרגיש לי כאילו נולדתי עם כדור", סיפר ברדה, "ההורים סיפרו לי שכשהייתי ממש ילד קטן היינו הולכים לים, הייתי רואה מישהו עם כדור, רץ אליו מיד, לוקח לו אותו ומתחיל לשחק. כנראה שזה תמיד היה שם".

אליניב בן ה-15 האמין שתהיה כזו קריירה בגיל 40? "תמיד האמנתי, חשבתי, רציתי ושאפתי הכי גבוה שאפשר. לשמחתי, עכשיו כשאני כבר זקן, הצלחתי להשיג דברים יפים מאוד".

כאשר נשאל על מודלים לחיקוי, ברדה בחר גם בשמות מקומיים וגם באגדת מאירופה: "אלסנדרו דל פיירו מיובנטוס היה האליל שלי. בישראל? אלי אוחנה ואורן סגרון כשעליתי לבוגרים".

אליניב ברדה שחקן גנק. GettyImages
כיכב גם באירופה. ברדה במדי גנק/GettyImages

ברדה סיפר על שילוב המקצוע עם חיי המשפחה: "התחתנתי ואחרי שנה וחצי יצאתי לבלגיה. השילוב של חיי המשפחה והכדורגל הוא לא פשוט, אבל הצלחתי למצוא את האיזון. אשתי נתנה לי את כל התמיכה והעזרה. היא הלכה איתי לכל מקום, מבאר שבע עד חיפה, בארץ ובחו"ל. בלעדיה לא הייתי מצליח לעמוד באף אתגר".

כשנשאל באיזה מקצוע היה אם לא כדורגלן, סיפק שחקן העבר תשובה מפתיעה: "אני מאמין שאולי הייתי שף. אני מאוד אוהב את המטבח".

אליניב ברדה, מאור מליקסון, מאור בוזגלו, שיר צדק, אובידיו הובאן, גיא חיימוב שחקני הפועל באר שבע חוגגים אליפות. ברני ארדוב
רגע של אושר. ברדה עם צלחת האליפות/ברני ארדוב

ברדה סיפר מה היו הרגעים הכי משמחים בקריירה שלו: "לשמחתי, היו הרבה: עליית הליגה עם באר שבע, אליפויות במכבי חיפה, גביעים בהפועל תל אביב. ליגת האלופות ואליפות בגנק. החזרה לבאר שבע, אימון הפתיחה עם 6,000 צופים. השלושער מול מכבי תל אביב בווסרמיל וכמובן שלוש האליפויות פה בבאר שבע אחרי 40 שנה. היו הרבה רגעים מדהימים".

הרגע הכי עצוב, שלא במפתיע, היה הרגע בו נאלץ לתלות את הנעליים: "רגע הפרישה, אותו יום קשה במגרש בלהבים, כאשר עברתי את מה שעברתי. זה מבחינתי היום הכי קשה והכי עצוב".

ומה היה השער הכי מרגש:? "גם כאן, לשמחתי היו לא מעט. אני חושב שהשער מול בית"ר ירושלים באליפות של עונת 2015/16 מתברג גבוה ברשימה. היו עוד שערים משמעותיים כמו זה שכבשתי במדי גנק מול מכבי חיפה ועזר לנו להגיע לליגת האלופות, השער שכבשתי מול מכבי תל אביב בבלומפילד ועזר לנו לנצח".

מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה. דני מרון
יש מה לשפר. ברדה/דני מרון

לאחר מכן, המנהל המקצועי התייחס למצב הנוכחי של מוליכת הטבלה: "היה לנו סיבוב טוב מאוד מבחינת תוצאות. מבחינת כדורגל, לקבוצה הזו יש פוטנציאל יוצא מן הכלל לשחק כדורגל עוד יותר טוב. במשחקים האחרונים גם רואים שהקבוצה משחקת כדורגל יותר טוב. אני מאוד לא אוהב לסכם סיבוב, כי אנחנו בסך הכל נמצאים בשליש עונה ואף קבוצה לא זוכה בשום תואר אחרי שליש עונה. זה לא קרה בשום מקום ואף פעם. אנחנו קבוצה טובה שצריכה להתמיד בדברים הקטנים ולדקדק בפרטים כדי להמשיך ולהצליח. כמובן שהסיבוב השני, אחרי שכל הקבוצות כבר שיחקו האחת נגד השנייה ומכירות יותר טוב, יגרום לכך שיהיה סיבוב הרבה יותר קשה. אני מאוד מקווה שנמשיך להשיג את התוצאות ובמקביל לשפר את היכולת".

"תמיד יש מה לשפר", אמר ברדה, "כמו לעבוד על שיפור אישי של השחקנים. הרבה מאוד שחקנים חדשים הגיעו, חלקם השתלבו מהר יותר, חלקם פחות ולוקח להם יותר זמן, צריך סבלנות. זה תפקידנו - לשפר אותם ברמה האישית ולהשתפר קבוצתית".

אליניב ברדה שחקן נבחרת ישראל (שמאל) עם קווין דה בראונה שחקן נבחרת בלגיה. ברני ארדוב
עזר לו בצעירותו. ברדה ודה בראונה במשחק בין ישראל לבלגיה/ברני ארדוב

לסיכום, ברדה סיפר על הימים המשותפים עם הכוכבים הצעירים בגנק שהפכו לשחקנים מובילים בכדורגל העולמי והזכירו פעמים רבות את הישראלי כמנטור: "כשטיבו קורטואה, קווין דה בראונה, כריסטיאן בנטקה וקאלידו קוליבאלי הגיעו הם היו שחקנים צעירים בתחילת הדרך. כמו שלי עזרו מאוד בתחילת הדרך שחקנים כמו סתיו אלימלך, שמעון ביטון, אסי רחמים ואורן סגרון - כך הרגשתי צורך לכוון את השחקנים הצעירים ולעזור להם. אם הם זוכרים מזה משהו - מה טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully