וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד לאנאדולו צפוי להוביל לזעזוע במכבי ת"א: "אי אפשר לנצח ככה"

15.12.2021 / 6:32

אחרי עוד התפרקות ועוד הפסד (ווילבקין: "צריכים לעשות טובה יותר בלהישאר יחד"), במכבי תל אביב מתכוננים למשחק על כל הקופה בחמישי ויודעים: גם ספרופולוס לא חסין, למרות התמיכה מהשחקנים. נקודת האור: ההתעוררות של נאנלי

1. מכבי תל אביב לא הצליחה לעצור את המשבר שלה אמש (שלישי) כשרשמה את הפסד היורוליג החמישי ברציפות, הפעם 90:79 לפנרבחצ'ה באיסטנבול. הצהובים יצנחו לראשונה מאז המחזור החמישי מחוץ לתמונת הפלייאוף כשיסתיימו משחקי הערב, כשבמאזנם שבעה ניצחונות ושמונה הפסדים.

למרות שהמשחק כולו היה בשליטה ובהולכה של פנרבחצ'ה, מכבי תל אביב נשארה בתמונה במחצית הראשונה וירדה בפיגור של 5 נקודות בלבד. רבע שלישי מזעזע בו ספגה 28 נקודות והגיבה עם 14 בלבד, יצר הפרש גדול מאוד, וגם נסיון הקאמבק המאוחר לא צלח. ג'יימס נאנלי הוביל את מכבי עם 18 נקודות, כשסקוטי ווילבקין מוסיף 14 וקינן אוואנס קולע 10. הצהובים אמנם קלעו 11 שלשות ב-40 אחוזים, אך דייקו רק ב-43 אחוזים ל-2 נקודות ואיבדו 17 כדורים, אל מול 9 אסיסטים בלבד.

"המחצית הראשונה הייתה ככה-ככה, לא התחלנו טוב מדי, אבל שיחקנו יותר טוב ברבע השני. הרבע השלישי הפסיד לנו את המשחק, נתנו להם לרוץ, לא הגבנו טוב והיינו צריכים להילחם בחזרה, אבל קשה לחזור מפיגור 20 הפרש, לסגור הפרש ולנצח", סיכם סקוטי ווילבקין את המשחק, "אנחנו צריכים לעשות עבודה יותר טובה בלהישאר ביחד ולא להתפרק. אנחנו צריכים לבוא עם ריכוז של 100 אחוז לכל המשחק, אנחנו עושים את זה בשלבים מסוימים אבל חייבים להיות עקביים".

קינן אוואנס הוסיף: "נלחמנו, אני חושב שהתחלנו את המשחק טוב, הם עשו את הריצות שלהם ואנחנו את שלנו. הרבע השלישי שלנו היה רבע חלש שלנו שפתח פער עבורם, ברבע הרביעי ניסינו לחזור, אבל ברמה הזאת קשה לחזור מ-21 הפרש. אנחנו יכולים לקחת מהמשחק הזה את המלחמה שלנו, למרות הטעויות שלנו, והיו לנו חלקים שנתנו להם לרוץ, נלחמנו חזק. אנחנו צריכים לשמור על ריכוז, נצטרך לבוא עם אותה מלחמה גם ליום חמישי".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול שחמוס האזר. אודי ציטיאט
עוד התפרקות מדאיגה. ווילבקין/אודי ציטיאט

2. למרות הרבע האחרון המשופר, במכבי תל אביב לא יוצאים מעודדים מהערב באיסטנבול. בקבוצה ראו כיצד הם התפרקו ברבע השלישי, כמו שקרה מספר רב של פעמים העונה ברבעים שונים, ולמרות שהצליחו להגיע למרחק של 5 נקודות כשעל השעון היה מספיק זמן, הבור היה גדול מדי. בחדר ההלבשה ניסה יאניס ספרופולוס להרים את השחקנים, דיבר על הרוח שלהם והמלחמה, אך גם הוא היה נראה מאוד מתוסכל במהלך מסיבת העיתונאים שלאחר המשחק.

במכבי הצביעו על העובדה שספרופולוס ניסה במהלך כל המשחק להכניס שחקנים רבים לעניינים, אך עד לסוף הרבע השלישי התרומה העיקרית הגיעה מקינן אוואנס שקלע 13 נקודות כשאחריו סקוטי ווילבקין עם 9. שני השחקנים שהובילו את הקאמבק ברבע האחרון, ג'יימס נאנלי ודרק וויליאמס, היו עם 5 נקודות כל אחד עד לסוף הרבע השלישי כשאת הערך המוסף הביאו דווקא אנג'לו קלויארו וקמרון טיילור עם 12 נקודות משותפות.

"זה קורה לנו פעם אחרי פעם. מעטים המשחקים שלא עושים עלינו ריצות העונה", אמרו במכבי אמש, "גם בתקופה הטובה שלנו היו לנו משחקים כאלה, אבל בשבועות האחרונים המשחק היחיד שלא אפשרנו ליריבה לייצר מומנטום כל המשחק היה נגד צסק"א, וגם שם הפסדנו. אי אפשר לנצח משחקים ככה".

שחקני מכבי תל אביב אנג'לו קלויארו, ג'יימס נאנלי, סקוטי ווילבקין, קמרון טיילור. אודי ציטיאט
כמעט אף אחד לא הצליח להיכנס לעניינים/אודי ציטיאט

3. מכבי תל אביב תנחת בישראל מאיסטנבול רק בשעות הצהריים, ותמשיך לאימון בשעות אחר הצהריים לקראת המשחק החשוב נגד אנאדולו אפס ביום חמישי (21:05).

במכבי יודעים שהפסד לאנאדולו עלול להוביל לזעזועים במועדון, ולמרות שכל הגורמים הרשמיים לא מדברים על כך, ייתכן מאוד שמדובר בתרחיש שיוביל גם לזעזוע בעמדת המאמן. החשש של חלק מאנשי מכבי היא מהתגובות של הקהל במקרה של הפסד, ובמועדון פעלו בעבר לא מעט כשהבינו שהקהל נוטה לכיוון מסוים. העובדה כי זה יהיה משחק היורוליג הראשון של ספרופולוס ביד אליהו מאז הדברים שאמר בשבוע שעבר אחרי ההפסד לקאזאן, תוסיף לדרמה המתהווה.

חלק משחקני הקבוצה סיפרו בימים האחרונים כי הם לא רוצים לראות את ספרופולוס עוזב וישחקו בשבילו, אך גם העובדה הזאת לא עזרה לקבוצה לקטוע את רצף ההפסדים.

יאניס ספרופולוס, מאמן מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
השחקנים תומכים, הקהל מתחיל ללחוץ. ספרופולוס/אודי ציטיאט

4. חלוקת הדקות של מכבי ופנרבחצ'ה לימדה עד כמה המשחק הנוכחי היה קריטי עבורן, כשבשתי הקבוצות חמישה שחקנים נטלו חלק משמעותי מאוד בדקות המשחק ועוד שלושה השלימו. ג'יימס נאנלי, אנטה ז'יז'יץ', דרק וויליאמס, קינן אוואנס וסקוטי ווילבקין שיחקו סביב 30 דקות, קמרון טיילור עם 18, אנג'לו קלויארו עם 17 וחצי וג'יילן ריינולדס עם 12 וחצי השלימו כשעוז בלייזר, שעל פי דבריו של יאניס ספרופולוס ערב המשחק היה מוכן ואמור לקבל את ההזדמנות, שותף לפחות מ-4 דקות.

הבחירה של ספרופולוס לקצר את הרוטציה והעובדה שגם בפיגור 21 הפרש לא העלה הרכב משני עם מחשבה ליום חמישי, לימדה גם על המלחמה של המאמן כדי לשבור את הרצף השלילי ובמידה מסוימת גם להציל את משרתו. השאלה הגדולה שנוצרה מהרוטציה הזאת היא האם שחקני מכבי יעמדו בעומס לקראת המשחק נגד אנאדולו אפס בחמישי, שחילקה דקות ל-11 שחקנים.

אחת השאלות לקראת המשחק תהיה מידת כשירותו של רומן סורקין. שחקן הפנים שהיה אמור להיעדר עד לסוף דצמבר התלבש למשחק עם סד מיוחד, אבל לא עלה על המגרש בעוד יפתח זיו שוב מצא את עצמו מחוץ לסגל.

ג'יימס נאנלי, שחקן מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
לפחות הוא הראה סימני חיים. ג'יימס נאנלי/אודי ציטיאט

5. אם מישהו יכול לקחת משהו חיובי מהמשחק זה ג'יימס נאנלי שאחרי תקופה ארוכה היה אקטיבי במחצית השנייה, בעיקר ברבע האחרון, והיה זה שהוביל את מכבי לניסיון הקאמבק. נאנלי סיים שבוע קשה מאוד מבחינה אישית, בו נחשפה התקרית שלו עם יפתח זיו מהשבוע שעבר, וכן שמו עלה כמי שעשוי לשלם את המחיר, הוא לא הסתיר את תחושותיו והביע אותן בחשבון הטוויטר שלו.

במכבי גיבו את הגארד, שלמרות היכולת הטובה שלו ברבע האחרון, ביצע פעולה חסרת אחריות כשחטף עבירה טכנית כשהמשחק היה עוד צמוד. "הוא הגיב כמו מישהו שיש לו חשבון פתוח עם מישהו", אמר אחד מאנשי הקבוצה שסיפר רק בתחילת השבוע כי נאנלי הוא לא טיפוס פשוט. "יאניס הלך איתו ונתן לו הרבה דקות גם כשלא הלך לו, כי הוא הרגיש אותו. אם ג'יימס ימשיך את היכולת גם למשחק הבא, המצב שלו יהיה הרבה יותר טוב לקראת ההמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully