וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בידור להמונים: הפארסה בהגרלת ליגת האלופות הועילה לאופ"א

14.12.2021 / 10:00

רצף המחדלים בהגרלת שמינית הגמר חשף התנהלות מטופשת, אבל ההחלטה להגריל את המשחקים מחדש דווקא חיזקה את התדמית של הארגון המושמץ. מיכאל יוכין מסביר איך המבוכה רק הוכיחה שהאירוע רחוק מלהיות מבוים, וחשפה את הצביעות בטענות הקיפוח של ריאל מדריד

הגרלת הקונפרנס ליג/ספורט1

צריך לומר את האמת - טוב מאוד שהגרלת שמינית גמר ליגת האלופות השתבשה אתמול (שני). זה נהדר מכל הבחינות, והאירוע הזה, גם אם יישכח במהרה, משאיר אותנו עם לקח חשוב למדי. ראשית, זה מצוין פשוט כי השתלשלות האירועים הביזארית ענתה על הדרישה המהותית ביותר של הכדורגל. המשחק אמור לספק הנאה לאנשים - זו תכליתו העיקרית.

הגרלות מסוג זה הפכו כבר מזמן לשגרתיות ומשעממות למדי, אבל אתמול לשם שינוי קיבלו האוהדים ברחבי העולם בידור טהור. הפארסה הובילה לאינספור בדיחות חביבות ברשתות החברתיות, הוסיפה המון עניין, ויש להניח שאפילו הרחיבה את קהל היעד, כי גם מי שלא עוקב בדריכות אחרי ליגת האלופות לא יכול היה להתעלם מהכותרות הגדולות. בלי להתכוון, השיגה אופ"א את המטרה החשובה ביותר - ההגרלה הפכה לשיחת היום. זה לא דבר של מה בכך, וזה מבורך מאוד.

הגרלת ליגת האלופות. רויטרס
אירוע משמים הפך לשיחת היום/רויטרס

שנית, זה מצוין כי הטעויות המביכות צריכות להבהיר אחת לתמיד - אופ"א לא מביימת את ההגרלות. אחרי כל הגרלה, צצות באופן מיידי אינספור תיאוריות קונספירציה, ואתמול נטען, בין היתר, כי להתאחדות האירופית היה חשוב לארגן קרב בין ליאו מסי לכריסטיאנו רונאלדו. אוהדי ריאל מדריד בטוחים שאופ"א מצ'פרת את ברצלונה, אוהדי ברצלונה משוכנעים שאופ"א עוזרת לריאל, האיטלקים סבורים שאופ"א מקפחת את נציגות ארץ המגף, וכן הלאה.

טוב, זהו הטבע האנושי, ולצערנו הרב תיאוריות קונספירציה מפורכות צצות בתדירות מדאיגה גם סביב נושאים חשובים יותר מכדורגל. קיימות מספיק דוגמאות לכך, במיוחד בתקופה האחרונה. יש אפילו הגיון מסוים לחשוד בגופים מושחתים שהם מרמים את כולם תמיד, ואין ספק כי אופ"א הוא ארגון לא מצפוני. עם זאת, העסק אתמול הוכיח למי שהיה זקוקה להוכחות כי ההגרלות עצמן נקיות.

אין כאן כדורים מחוממים, סימנים מוסתרים וטריקים אחרים שנועדו לכאורה לצוות את הזוגות הרצויים לאופ"א. לא ממש אכפת למארגנים מי ישחק נגד מי, והם אפילו לא תמיד סגורים בעצמם על החוקים והתקנות. רצף המחדלים חשף התנהלות מטופשת, כאשר יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל. מי שנופל בפח ומאשים אחר כך את התוכנה החיצונית הוא לא רשע שמהנדס את הכל בערמומיות מאחורי הקלעים. הוא פשוט מארגן לא מבריק במיוחד.

עוד בוואלה!

סקנדל הכדורים: אופ"א נאלצה לערוך הגרלה חדשה לשמינית גמר ליגת האלופות

לכתבה המלאה
נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס. רויטרס
לא צריך להיות אכפת לו מי היריבה. פלורנטינו פרס/רויטרס

אחרי שהבעיות נחשפו במהרה, פעלה אופ"א בתבונה כאשר הודיעה מיידית על ביטול התוצאות ועריכת הגרלה מחודשת. זה היה הצעד הנכון היחיד על מנת להסיר את החשדות ולשמור על טוהר המידות. לכן, הפארסה אף הועילה לחיזוק תדמיתה של אופ"א. היא התמודדה כראוי עם המשבר הקטן ויצאה עם ידה על העליונה. האחראים גם לא צריכים להיענש באופן חריג. בלי להתכוון, הם עשו מחווה נחמדה להתאחדות ולכדורגל האירופי כולו.

ההגרלה השניה גם צריכה להדגיש עד כמה אבסורדי ומוזר הדיון לגבי השלב אליו ראויות קבוצות מסוימות להגיע. לעתים תכופות אנו שומעים על כך שקבוצה כלשהי "שווה מקסימום רבע גמר" או "חייבת לעוף בשמינית הגמר". אלה שטויות מוחלטות, כי ההגרלה משפיעה מאוד, כמובן, על הסיכויים. בפועל, הקבוצות מתחלקות לשתי קטגוריות בלבד - מועמדות לזכיה (כלומר בעלות סיכויים סבירים לנצח כל יריבה שיפגשו) וכאלה שלא מועמדות לזכיה (כלומר בעלות סיכויים נמוכים מול מספר רב יחסית של יריבות). זה הכל. הסיכויים של אינטר להגיע לרבע הגמר הורעו כעת, אחרי שקיבלה את ליברפול במקום אייאקס, אבל זה לא משנה דבר לגבי איכותה. היא לא ראויה יותר או פחות להגיע לשלב מסוים כלשהו.

לבסוף, כדאי ללמוד כמה דברים מהתנהלותה של ריאל מדריד. בהגרלה המקורית, קיבלה מובילת הליגה הספרדית את בנפיקה, והשיבוץ הזה נעשה לפני השגיאות. לפיכך, ביקשו אנשיו של פלורנטינו פרס להשאיר את הזיווג ללא שינוי, ולהגריל מחדש רק את שבעת המפגשים הנוספים. מאחורי הטענה הזו יש הגיון בריא, אך יש טעם לפגם בהעלאתה, כי מדובר בהגרלה נטו, וביטולה לא מקפח אף אחד. למועדון בסדר גודל של ריאל מדריד לא צריך להיות אכפת מול מי הוא מתמודד בכל שלב ושלב - הוא פשוט צריך לנסות לנצח את כל היריבות שמזמן הגורל.

סרחיו ראמוס שחקן פריז סן ז'רמן. רויטרס
המפגש שלו מול האקסית פיקנטי בהרבה מקרב נוסף בין מסי לרונאלדו. סרחיו ראמוס/רויטרס

הדבר אבסורדי שבעתיים כאשר לוקחים בחשבון כי פרס ניסה רק לפני חצי שנה להקים את הסופרליג, בלי לכלול את בנפיקה כלל. נשיא ריאל טען אז כי האוהדים, במיוחד הצעירים שבהם, מעדיפים לראות את הקבוצות הטובות ביותר מתמודדות זו מול זו על בסיס שבועי. אם זה המצב, הרי שהוא צריך להיות מאושר משינוי ההגרלה, כי הזיווג עם פריז סן ז'רמן פירושו יותר עניין ויותר הכנסות.

לפי הלוגיקה של מארגני הסופרליג, משחקים מול מאלמו וברוז' לא אמורות לעניין את אוהדיהן - אבל אז הן צריכות לשמוח דווקא משיבוץ לבית המוות, ולא לחלום על ליל בהגרלת שמינית הגמר. ואם השאיפה המרכזית היא זכיה בליגת האלופות, ועל כן העדפת יריבות נוחות ככל הניתן, הרי שזה מצביע על הרלוונטיות של המפעל. אם זה המצב, הסופרליג לא נועדה לשפר את התחרות אלא רק להעשיר את חשבונות הבנק של המועדונים הגדולים על ידי יצירת ריכוזיות במועדון חברים סגור והוצאתה של אופ"א מתמונה. לא צריך לדבר על שינוי סדר העדיפויות של אוהדים - זו צביעות, ואין לכך כיסוי.

מי שרוצה באמת להתמודד מול הטובים ביותר, שמח לקבל את ההגרלה הקשה ביותר. ריאל וסן ז'רמן צריכות להיות מרוצות מתוצאות ההגרלה השניה, והמפגש של סרחיו ראמוס מול האקסית פיקנטי בהרבה מקרב נוסף בין מסי לרונאלדו. חבל רק שהסיכוי שלו להיות כשיר לא גבוה, אבל את זה גם אלף הגרלות לא ישנו.

מי ספורטאי השנה שלכם?

26%
יאניס אנטטוקומפו
13%
נובאק דג'וקוביץ'
6%
ז'ורז'יניו
43%
רוברט לבנדובסקי
6%
קרסטן ורהולם
6%
קיילב דרסל
הסקר הסתיים
17059 משתתפים

מי ספורטאית השנה שלכם?

22%
איליין תומפסון
7%
סיפאן חסן
10%
יולימאר רוחאס
11%
אמה מקאון
11%
אשלי בארטי
39%
סימון ביילס
הסקר הסתיים
12009 משתתפים

מפגשי שמינית הגמר

פריז סן ז'רמן - ריאל מדריד

ספורטינג ליסבון - מנצ'סטר סיטי

בנפיקה - אייאקס

צ'לסי - ליל

אתלטיקו מדריד - מנצ'סטר יונייטד

ויאריאל - יובנטוס

אינטר - ליברפול

רד בול זלצבורג - באיירן מינכן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully