וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורשטאפן הנרגש: "זה משוגע, לפעמים קורים נסים". מרצדס ערערה ונדחתה

אלוף העולם הטרי חגג בתום הדרמה המטורפת באבו דאבי, הקבוצה של המילטון טענה לעבירה על החוקים. צפו באמביד חוגג בטירוף

47 שנים לא היה שוויון מוחלט בין שני המתמודדים על תואר אלוף העולם של פורמולה 1 ערב המירוץ האחרון, אבל גם זה לא הכין אותנו לדרמת הענק שסיפק היום (ראשון) מירוץ המכוניות הזה. מקס ורשטאפן זינק מהפול פוזישן, איבד את היתרון בהקפה הראשונה ונראה היה כי לואיס המילטון יזכה בתואר בפעם השמינית בקריירה, אבל תאונה של נהג שולי בשלהי המירוץ גרמה לעצירה, רכב הבטיחות נכנס והימור של רד בול על החלפת צמיגים השתלם בענק. ורשטאפן ביצע עקיפה מדהימה בהקפה האחרונה, שמר על יתרונו למרות ניסיון נואש של המילטון לחלוף על פניו ובגיל 24 הפך לאלוף עולם לראשונה בקריירה.

ורשטאפן הוא ההולנדי הראשון שזוכה בתואר הזה והרביעי הכי צעיר בתולדות הענף. זו גם זכייה ראשונה של נהג רד בול מאז סבסטיאן פטל ב-2013. את אליפות היצרנים הפסידה רד בול לטובת מרצדס, אבל זה לא פחות משמעותי מבחינתם כרגע. המילטון יצטרך לנסות שוב בעונה הבאה אם ברצונו להתבודד בפסגה ההיסטורית ולהיפרד ממיכאל שומאכר האגדי שגם לו שבע זכיות.

נהג קבוצת רד בול מקס ורשטאפן עם נהג קבוצת מרצדס לואיס המילטון. Lars Baron, GettyImages
שני ספורטאי על שסיפקו דרמה בלתי נשכחת. מקס ורשטאפן מקבל ברכות מלואיס המילטון/GettyImages, Lars Baron

ורשטאפן, שאחרי ההפסד בשבוע שעבר בערב הסעודית טען שהענף נפגע בעקבות העונשים והתערבויות מנהלי המירוץ, נשמע הפעם אחרת לגמרי כמובן וגם הזיל דמעות: "זה משוגע, אני לא יודע מה לומר. המשכתי להאמין כי לפעמים קורים נסים, והיום זה קרה לי. אני כל כך נרגש עבור הקבוצה וכל האנשים הללו. אני אוהב כל כך לעבוד איתם. היום סוף סוף גם היה לי קצת מזל. אנשי הקבוצה שלי יודעים שאני אוהב אותם ורוצה לעשות את זה יחד איתם גם ב-10 או 15 השנים הבאות".

במרצדס לא קיבלו בהבנה את התוצאות והגישו שני ערעורים, כאשר הבוס טוטו וולף טען כי ההחלטה להכריע את המירוץ באבו דאבי עם הקפה אחת על כל הקופה הייתה "בלתי מתקבלת על הדעת". בקבוצה של המילטון טענו כי נעשו שתי עבירות על חוקי הענף, אבל הערעורים נדחו על הסף והתוצאה הסופית נותרה על כנה.

עוד לפני כן, המילטון המאוכזב שנעצר אחרי ארבע זכיות רצופות, פרגן ליריבו הגדול: "קודם כל, אני רוצה לברך את מקס ואת הקבוצה שלו. אני כל כך גאה בקבוצה שלי כי נתנו פשוט הכול פה. הרגשתי נהדר במכונית הזו החודשיים האחרונים. נראה מה יהיה בעונה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully