וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמת ענק: ורשטאפן עקף את המילטון בהקפה האחרונה וזכה באליפות

לפורמולה 1 יש אלוף חדש: הבריטי של מרצדס הוביל כמעט כל המירוץ באבו דאבי והתקרב לאליפות שמינית, אך ההולנדי של רד בול נהנה מגלגלים טריים בסיום ועקף את היריב המר בדרך לזכייה ראשונה בקריירה

הקרב הבלתי מתפשר בין מקס ורשטאפן ללואיס המילטון על אליפות הפורמולה 1 הגיע היום (ראשון) לסיום הכי דרמטי שיש. שני הטוענים לכתר הגיעו לגרנד פרי אבו דאבי בשוויון נקודות, והם ידעו שמי שיסיים במקום גבוה יותר יזכה באליפות. בתום דרמה עצומה, שהסתיימה בהקפה האחרונה, מקס ורשטאפן הוכתר לאלוף העולם בפעם הראשונה בקריירה ומנע מהמילטון אליפות שמינית, שהייתה שמה אותו במקום הראשון בכל הזמנים.

ורשטאפן מרד בול זינק מהמקום הראשון, אך המילטון ממרצדס עקף אותו כבר בהתחלה ונטל את ההובלה. השניים נכנסו לרחבת הטיפולים ואפשרו לסרחיו פרס מרד בול לטפס למקום הראשון. אחרי כ-20 הקפות הצליח המילטון לעקוף את פרס, אך המקסיקני גרר אותו למאבק עיקש ואפשר לחברו לקבוצה, ורשטאפן, לצמצם משמעותית את הפער מהבריטי.

זו הייתה הפעם היחידה שהמילטון החליף גלגלים, בעוד ורשטאפן עשה זאת פעמיים נוספות, ולבסוף זה שיחק לטובתו. חמש הקפות לסיום ניקולאס לאטיפי מקבוצת וויליאמס התנגש, והדבר טרף את הקלפים. הכנסת רכב הבטיחות אפשרה להולנדי לצמצם את הפער מהבריטי לקראת ההקפה האחרונה, שבה הוא הצליח להשלים את המהפך המדהים, לזכות בגרנד פרי ולהפוך לאלוף העולם בפעם הראשונה בקריירה. אגב, מדובר בסגירת מעגל טראגית עבור המילטון, שאת האליפות הראשונה שלו ב-2008 גם כן לקח בהקפה האחרונה.

נהג קבוצת רד בול מקס ורשטאפן עם נהג קבוצת מרצדס לואיס המילטון. Lars Baron, GettyImages
סיפקו קרב לפנתיאון. ורשטאפן והמילטון/GettyImages, Lars Baron

ורשטאפן הוא הראשון ממולדתו שזוכה באליפות העולם, ובגיל 24 הוא הרביעי הכי צעיר שזוכה. ורשטאפן הוא גם הראשון מקבוצת רד בול שזוכה בתואר מאז סבסטיאן פטל ב-2013. המילטון מאבד את התואר אחרי ארבע זכיות רצופות, אך מרצדס שלו זכתה באליפות היצרנים. זו הפעם הראשונה מאז 2008 בה הנהג שזוכה באליפות העולם אינו מגיע מאלופת היצרנים. אז, לואיס המילטון ממקלארן זכה בתואר האישי בעוד פרארי בתואר הקבוצתי.

דירוג הנהגים

1. מקס ורשטאפן (הולנד, רד בול) - 395.5 נקודות
2. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס) - 387.5 נקודות
3. ואלטרי בוטאס (פינלנד, מרצדס) - 226 נקודות
4. סרחיו פרס (מקסיקו, רד בול) - 190 נקודות
5. קרלוס סאינס (ספרד, פרארי) - 164.5 נקודות

דירוג היצרנים

1. מרצדס - 613.5 נקודות
2. רד בול - 585.5 נקודות
3. פרארי - 323.5 נקודות
4. מקלארן - 275 נקודות
5. אלפין - 155 נקודות

הקפה 1/58:

מקס ורשטאפן זינק ראשון, אך לואיס המילטון עקף אותו כבר בזינוק. לאחר מכן שני הרכבים יצרו מגע, אך הבריטי הצליח לשמור על ההובלה. לאנדו נוריס, שזינק שלישי התדרדר למקום החמישי לאחר שסרחיו פרס וקרלוס סאינס עקפו אותו.

הקפה 8/58:

המילטון קבע את ההקפה המהירה ביותר והגדיל את הפער מוורשטאפן ליותר משתי שניות. ואלטרי בוטאס, במירוצו האחרון בקבוצת מרצדס, ירד למקום השמיני.

הקפה 12/58:

הפער בין המילטון לוורשטאפן מתקרב לחמש שניות. ההולנדי יצליח להתאושש?

הקפה 14/58:

ורשטאפן נכנס לרחבת הטיפולים כדי להחליף גלגלים וחזר למסלול כשהוא במקום החמישי, אך תוך זמן קצר עקף את נוריס בדרך למקום הרביעי. לפניו מדורגים המילטון, פרס וסאינס.

הקפה 15/58:

המילטון נכנס גם כן להחליף גלגלים, עשה זאת בזמן מעט איטי יותר מוורשטאפן, וחזר למסלול כשהוא במקום השני אחרי פרס מקבוצת רד בול. ורשטאפן עדיין רביעי.

הקפה 20/58:

ורשטאפן עקף את סאינס ועלה למקום השלישי. פרס והמילטון סיפקו מאבק עיקש על המקום הראשון, בסיומו הנהג של קבוצת מרצדס נטל את הההובלה. ורשטאפן ניצל את המאבק של הבריטי כדי להקטין את הפער, ולאחר מכן פרס אפשר לחברו מקבוצת רד בול לעקוף אותו בדרך למקום השני.

הקפה 24/58:

המילטון קבע את ההקפה המהירה ביותר במירוץ פעם נוספת. אם ישמור על כך, הוא יזכה בנקודה נוספת בסיום המירוץ.

הקפה 28/58:

לא כך קיווה נהג קבוצת אלפה רומאו קימי רייקונן לסיים את הקריירה. הפיני הוותיק, שאף זכה באליפות העולם ב-2007, נאלץ לפרוש מהמירוץ עקב התנגשות. גם ג'ורג' ראסל מקבוצת וויליאמס פרש. אגב, בעונה הבאה ראסל יחליף את בוטאס בקבוצת מרצדס וישתף פעולה עם המילטון.

30/58:

המילטון שוב קבע את ההקפה המהירה ביותר ומוביל בארבע שניות על ורשטאפן. בוטאס במקום השלישי.

הקפה 37/58:

פרישתו של אנטוניו ג'ובינאצי מקבוצת אלפה רומאו הובילה לעצירה קצרה של המירוץ. ורשטאפן ניצל זאת כדי להחליף גלגלים בפעם השנייה.

הקפה 39/58:

הפער של המילטון עומד על 16 שניות, אך לוורשטאפן, שקבע את ההקפה המהיר ביותר, יש גלגלים טריים. המילטון אמר בקשר לקבוצתו: "זה לא סיכון להשאיר אותי כך במסלול? לא אצליח לשמור על הקצב הזה עד לסיום".

הקפה 48/58:

עשר הקפות לסיום, והמילטון עדיין לא החליף גלגלים. הפער מוורשטאפן השני עומד על 13 שניות, פרס במקום השלישי.

הקפה 53/58:

ניקולאס לאטיפי מקבוצת וויליאמס התנגש, והמשמעות היא שהמירוץ נעצר פעם נוספת לטובת רכב בטיחות. ורשטאפן ניצל זאת כדי להחליף גלגלים פעם נוספת.

הקפה 56/58:

פרס נאלץ לפרוש מהמירוץ. המילטון מוביל, ורשטאפן שני, סאינס מפרארי שלישי.

הקפה 58/58:

ורשטאפן ניצל את הגלגלים הטריים ואת צמצום הפער בעקבות רכב הבטיחות כדי לעקוף את המילטון ולדהור לעבר זכייה במירוץ ואליפות עולם ראשונה בקריירה. המילטון חלם על אליפות שמינית, אך ייאלץ להסתפק במקום השני ובזכייה באליפות היצרנים על מרצדס. סאינס מפרארי סיים במקום השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully